Uenighed om navn?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken stavemåde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.378 visninger
5 svar
9 synes godt om
29. marts 2016

Anonym trådstarter

Vi kan overhovedet ikke blive enige om et navn herhjemme, da vi generelt er til vidt forskellige navne. 

Kæresten foreslog dog et navn spm jeg skulle tygge på og som jeg rent faktisk endte med at kunne gå med til. - at det så viser sig at vi slet ikke er enige om stavemåden er jo bare super træls!!

hvis han får sin vilje med fornavnet vil han have at barnet skal have hans mellemnavn og mit efternavn - hvis jeg får min vilje med fornavnet, vil han have at barnet kun får hans mellemnavn. 

jeg er ret glad for mit efternavn, men har også brug for at have et navn at forholde mig til.. Og jeg vil jo rigtig gerne have set samme navn som min søn!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Vi kan overhovedet ikke blive enige om et navn herhjemme, da vi generelt er til vidt forskellige navne. 

Kæresten foreslog dog et navn spm jeg skulle tygge på og som jeg rent faktisk endte med at kunne gå med til. - at det så viser sig at vi slet ikke er enige om stavemåden er jo bare super træls!!

hvis han får sin vilje med fornavnet vil han have at barnet skal have hans mellemnavn og mit efternavn - hvis jeg får min vilje med fornavnet, vil han have at barnet kun får hans mellemnavn. 

jeg er ret glad for mit efternavn, men har også brug for at have et navn at forholde mig til.. Og jeg vil jo rigtig gerne have set samme navn som min søn!

Undskyld, men hvad sker der for "hvis han får sin vilje så bla bla bla" han kan da ikke bare beslutte hvad barnet skal hedde til efternavn, så hvis ikke han får sin vilje med stavemåden, så må sønnen ikke få dit efternavn/mellemnavn? Jeg er noget overrasket over at man kan have den holdning... 

Nå men anyway, jeg har stemt Dirch, synes det ser pænest ud... Også håber jeg at i kan blive enige om hvordan mellemnavn/efternavn skal fordeles, så i begge bliver tilfredse

Anmeld Citér

29. marts 2016

Newsence

Anonym skriver:

Så hvis han får sin vilje får barnet både hans navn og mellemnavn altså 2 navne fra ham, men hvis du får din vilje får barnet kun det navn og så hans mellemnavn altså får du kun 1 navn.. Hvor er det voksne lige i det?? Helt ærligt så må barnet jo have flere mellemnavne.. Og kan I ikke blive enige så får barnet morens efternavn så vidt jeg har forstået..

men kan ærlig talt ikke se hvorfor stavemåden er så vigtig. MEN når nu det er ham der er kommet med navnet syntes jeg egentlig det ville være mest fair hvis du så fik lov at vælge stavemåde.. Så har I begge fået noget ud af fornavnet.. Og så må barnet jo få farens mellemnavn ( da det lyder til at mellemnavnet er vigtig for far) og så dit efternavn da det er vigtig for dig.. Så har I igen fået lidt begge to.. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Kløver

Vi blev enige om hvad vi ville hedde når vi blev gift og gav melkem og efternavn efter det. 

Vil sige at det nok er rarest i begge er enige om fornavnet, er jo det i begge skal bruge fremover  

har stemt dirch da jeg synes det er pænest og ved dirk kommer jeg til at tænke på at dirke noget op  

Anmeld Citér

29. marts 2016

EnGodMor

Som andre skriver, "det lyder lidt får barnligt med "

At få sin vilje. 

Når men ud over det, hvorfor får han ikke det fornavn han vil have, og du får det efternavn du vil have. ?

Har stemt Dirch

Anmeld Citér

30. marts 2016

Fine_007

Du bliver nød til at sætte foden ned i forhold til efter/mellemnavns-snakken.. I er begge kun tjent med at I bliver 100 % enige om mellem- og efternavn.. Prøv at hold fornavnet ude af den snak og så bliv enige om efternavn osv uafhængigt af fornavnet. Det andet som din kæreste foreslår, er simpelthen for tarveligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.