Jeg har lige mistet et barn. Det var tidligt, kun 4+1, men jeg har vidst det lige fra 12 timer efter befrugtningen. Min livmoder er åbenbart så følsom at jeg kan mærke alt i den... min jordmoder der fulgte mig under min første graviditet siger det var en gave, for jeg kunne mærke hende meget tidligt og vidste præcist hvor hun lå. I dag føles det som alt andet end en gave. Så læser jeg at 50% af graviditeter ender med SA i de første 4 uger, og jeg bliver bange. Hvor mange gange skal jeg gøre det her?
Jeg kan ikke finde ro, jeg vidste tidligt at der var noget galt, men gav det undskyldninger. Ser min familie til påskefrokost med deres små, folk der spørger om vi ikke snart skal have nummer to. For to dage siden ville jeg havde sagt "måske" med en lille hemmelighed. Nu siger jeg, "måske" og har lyst til at græde.
Jeg føler mig tom og ved det går over med tiden... men kvinder jeg har tætte forhold til snakker om tabte børn for 20 år siden. Går det virkeligt over?
Nu græder jeg endelig. Var det jeg havde brug for. Tak fordi I altid er der når jeg har brug for det 
Anmeld
Citér