Erfaring med at lægge brystpumpen væk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. marts 2016

Kildebakken

Vores lille pige har haft gulsot og været lidt sløv i det, hun har ligget i lys i et par dage, så jeg har malket en del ud imellem amninger og givet til hende for at få vægten op på et fornuftigt niveau. Nu er vi hjemme fra hospitalet og jeg vil gerne gå over til kun at amme. Jeg har rigtig meget mælk. Er der nogle som har erfaringer med nedtrapning af udpumpet mælk? Skal/kan man stoppe fra den ene dag til den anden eller kræver det en form for gradvis nedtrapning? Jeg vil jo nødigt have at hendes bilirubintal stiger igen, så vil være sikker på at hun får nok at spise.

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

jenny4

Kildebakken skriver:

Vores lille pige har haft gulsot og været lidt sløv i det, hun har ligget i lys i et par dage, så jeg har malket en del ud imellem amninger og givet til hende for at få vægten op på et fornuftigt niveau. Nu er vi hjemme fra hospitalet og jeg vil gerne gå over til kun at amme. Jeg har rigtig meget mælk. Er der nogle som har erfaringer med nedtrapning af udpumpet mælk? Skal/kan man stoppe fra den ene dag til den anden eller kræver det en form for gradvis nedtrapning? Jeg vil jo nødigt have at hendes bilirubintal stiger igen, så vil være sikker på at hun får nok at spise.

På forhånd tak for hjælpen

Prøv at ringe til sp. Eller afdelingen hvor i var indlagt.

Anmeld Citér

29. marts 2016

Kildebakken

jenny4 skriver:

Prøv at ringe til sp. Eller afdelingen hvor i var indlagt.

De kunne ikke svare på spørgsmålet på barselsgangen og sundhedsplejesken har lukket i ferien og det er jo med at få ændret vaner hurtigt, så de ikke bliver for svære at bryde, men ja ellers oplagt sted at henvende sig

Anmeld Citér

29. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var nød til at tage toppen, de første 3-4 dage efter at vi blev udskrevet fra neo med Thea. Hun var for tidlig født og fik sonde de første dage. Da vi så kom hjem efter 3 uger, fik jeg kæmpe bryster og var nød til at købe en pumpe, for at malke lidt ud, for at det ik sku gøre alt for ondt. Vh stine

Anmeld Citér

29. marts 2016

Ayasmor

Kildebakken skriver:

De kunne ikke svare på spørgsmålet på barselsgangen og sundhedsplejesken har lukket i ferien og det er jo med at få ændret vaner hurtigt, så de ikke bliver for svære at bryde, men ja ellers oplagt sted at henvende sig

Nu hvor jeres datter a været i lysbehandling, så har i vel næsten været tilknyttet neonatalafdeling? Ring evt. Dertil og få vejledning til, hvordan du trapper ud af udmalkningen. Hvor mange gange j døgnet malker du ud?

Anmeld Citér

29. marts 2016

migxher

Du kan godt bare stoppe vil jeg mene men bare vær opmærksom på at de ikke bliver for spændte og du ikke udvikler brystbetændelse. Men det kan nok også afhjælpes ved at du lader ham amme så ofte han vil og ligger ham til så ofte som muligt. Evt drop sutten for en tid hvis i har givet ham sådan en. Så han får så meget tid ved brystet som muligt.

Evt malk ud lige for at tage trykket hvis de bliver for spændte. 

Evt side ved et vindue og amme så han får lidt sollys.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.