Anonym skriver:
Hej
jeg er på barsel og den slutter om 1 måned . Men skal til at skrive ansøgning så jeg kan komme i praktik fra august - sept 2016- men ansøgning skal sendes inden 1 måned. dvs jeg stadigvæk er på barsel
skal jeg skrive i min ansøgning at jeg er ung kvinde, og er på barsel, som slutter snart og derfor ønsker praktik hos jer til august- sept ?
skal man nævne at man er på barsel i ansøgning? eller det behøver man ikke da den slutter om 1 måned? er det ikke en ulempe?

eller nævne at man har et barn som kun er 10 mdr?
er virkelig lost
hjælp søges
Hej
Jeg synes ikke du skal beskrive dig som ung mor medmindre det er en kvalitet du synes er særlig vigtig for præcis det job/praktik du søger.
I din ansøgning/motivation skal du beskrive dig sig og hvad du kan og hvorfor du skal have stillingen - og hvad du kan bidrage med på arbejdspladsen.
I dit CV synes jeg du skal skrive din alder/fødselsdato sammen med dine personlige oplysninger (navn, adresse, tlf, mail)
Derudover kan du lave et punkt i dit cv der hedder privat/civil eller lign. Jeg plejer at skrive
Privat: gift, 1 barn (f. 2013)..
Så er der ligesom ingen tvivl om at jeg har et barn og hvor gammelt det er. Men det er ikke en oplysning der fylder meget.
Desuden skriver jeg i mit cv hvornår jeg har været på barsel - så det ikke ser ud som om jeg har gået ledig i den periode - eller omvendt at du angiver at du har eks. 2 års erfaring fra en bestemt arbejdsplads men i virkeligheden har du været på barsel i 1 af 2 år.
Pøj Pøj med det.
/Berta
Anmeld
Citér