Skeden. Hvad i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.400 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er meget forvirret.. har søgt lidt rundt på nettet men er ikke blevet klogere.. Hvordan og hvorledes er det lige med skeden? 

Har aldrig rigtig været en der undersøgte min krop og nu selvom jeg er midt i tyverne er jeg på herrens mark. For kan ikke finde hoved og hale i noget som helst.

Okay, sagen er den at jeg har læst mig frem til at vores livmoderhals kan afsløre æl. Så skulle jo lige prøve at se om jeg ikke kunne finde den.

Lagde mærke til at skede væggen er meget rug og bulet ? Bedste forklaring. Jeg kommer så lidt op i skeden, og det hele føles sådan lidt blævret og blødt? Aner ikke hvad dette er. Får min finger kørt ud til siden fordi det føles som om det går længere op om bag det her blæver. Det er bare en meget skæv vinkel som var der et "knæk" på skeden, hvilket gør min finger ikke kan nå længere. Er det normalt?  

Er lidt frustreret over mine fingre ikke kunne nå længere. Er det meningenskeden skal føles sådan? Går ud fra den er normal for min læge har aldrig sagt noget.. tænker bare det er underligt 

Nå men håber i vil komme med lidt viden og ellers god mandag derude 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2016

Vilgerneværegravid

Synes du lyder helt normal. Skeden er ru/med folder indeni og der er et "knæk" ved indgangen til livmoderen/livmoderhalsen (denne vinkel kan være forskellig - livmoderen kan vende fremad eller bagud). Prøv at google nogle billeder af det :-)

Anmeld Citér

28. marts 2016

Camilze

Din skede er ca. 9 cm lang langs bagvæggen og 6-7,5 cm lang langs forvæggen, så det er helt logisk, at din finger ikke kan nå op til din livmoderhals. Når du er ophidset, udvider din skede sig. Og den lyder nu helt normal, hvis du spørger mig. Du kan google skedens anatomi, hvis det hjælper dig. Men det lyder til, at du har en helt normal skede. Den har netop sådan en lidt rufleret væg, og andre steder er den mere blød.  

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym

Lyder helt normalt 

hvis du sætter dig på hug/sætter dig på toilettet, kan du have nemmere ved at nå op til livmoderhalsen. 

Hvis du er meget nysgerrig på din anatomi for neden, kan denne side måske være interessant

http://beautifulcervix.com/

Anmeld Citér

28. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar Er glad for at høre det ikke bare er mig der er helt mærkelig dernede :p Men er dog frustreret over at jeg ikke rigtig kan nå, må håbe det bare er i perioder.. Men hvis livmoder halsen først er efter det "knæk" så er det nok ikke sikkert jeg kommer til at kunne nå.. satans til korte fingre  

Ja skal nok lige læse lidt op på anatomien dernede. Selvom det nok ikke kommer til at være til meget hjælp når jeg skal nå derop :p Men vil prøve at se om jeg ikke kan nå hvis jeg sætter mig på toilettet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.