Må far gøre det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil også sige at han ska kontakte politiet, hvi moren har truet, med at gøre skade på barnet, faren eller sig selv. På den måde er det jo registereret, ligesåvel som hvis det havde været den omvendte situation.

Tænker at han måske også med fordel ku henvende sig på et krisecentre, hvis han ik har andre steder at bo/opholde sig. Det ville en kvinde gøre. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Far må (og skal!) naturligvis handle hvis hans barn er i fare. Og I skal opsøge hjælp om nødvendigt. Der er ingen forskel på mor og far i sådan en sammenhæng...

Anmeld Citér

26. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Ja, far må gerne ta barnet og gå, men derefter tænker jeg, hvad ligger egenlig til grund for det her spørgsmål og fars handling ?. Har mor indrømmet af hun har en stor fødselsdepression og har haft tanker om at skade barnet ( som nogen jo har), eller er mor bare ond ?. Selvfølgelig skal barnet væk, hvis der er en reel fare for at det bliver skadet, men ts skriver så lidt, så vi ved ikke hvad det egenlig ikke drejer sig om og hvad der er sker

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ja, far må gerne ta barnet og gå, men derefter tænker jeg, hvad ligger egenlig til grund for det her spørgsmål og fars handling ?. Har mor indrømmet af hun har en stor fødselsdepression og har haft tanker om at skade barnet ( som nogen jo har), eller er mor bare ond ?. Selvfølgelig skal barnet væk, hvis der er en reel fare for at det bliver skadet, men ts skriver så lidt, så vi ved ikke hvad det egenlig ikke drejer sig om og hvad der er sker

Hun har truet med at gi alle sovepiller og lade dem sove ind, for derefter at begå selvmord. Hun har sagt hun vil kvæle barnet, ja alt. Han havde ikke gjort det her, uden der var reel grund. Han ringer til statsforvaltningen på mandag, og han overvejer at tage på krisecenter. Hun pakkede endda selv barnets tøj så han kunne gå med hende. Hun drikker sig fuld og smadre huset imens barnet lægger og ryster og kalder.

Anmeld Citér

26. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hun har truet med at gi alle sovepiller og lade dem sove ind, for derefter at begå selvmord. Hun har sagt hun vil kvæle barnet, ja alt. Han havde ikke gjort det her, uden der var reel grund. Han ringer til statsforvaltningen på mandag, og han overvejer at tage på krisecenter. Hun pakkede endda selv barnets tøj så han kunne gå med hende. Hun drikker sig fuld og smadre huset imens barnet lægger og ryster og kalder.

I så fald skal han handle præcis som havde rollerne været byttet om. Fjerne barnet, få det i sikkerhed. Kontakte kommune, krisecenter, evt. politi. Mor skal naturligvis have hjælp, fx psykiatrisk skadestue eller andet. 

Anmeld Citér

26. marts 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Håber han evt har noget af det på skrift så han kan bevise det så det ikke ender med ord mod ord så barnet ikke ender hjemme ved sin mor igen da jeg tit høre de tager morens parti i statsforvaltningen  

Anmeld Citér

26. marts 2016

Lilotte87

Han skal kontakte et krisecenter med det samme! De kan give den rette rådgivning. Og SELVFØLGELIG skal han fjerne barnet fra moderen efter så frygtelige trusler! Kan slet ikke forstå at det kan være et spørgsmål.  

Stakkels mor der er så langt ude, hun kan umuligt have det godt. Men barnets ve og vel kommer i første række og der er ikke tid til at overveje situationen eller ringe til statsforvaltningen først. 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej, jeg tror heller ikke af han har gjort det her uden grund, og hatten af for ham. Jeg tror bare stadigvæk af der ligger en længere historie bag som vi ikke kender til her på baby dk. Men igen , så ta barnet væk.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Tine B

Jeg tænker også, at han skal ringe til politiet og bede dem tjekke op på moderen. Husk at fortælle dem at hun er selvmordstruet.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Mullemus86

Selvfølgelig må far tage barnet fra en potentiel farlig situation. Det skal han.

Som mange af de andre foreslår, så skal han ringe til politiet og oplyse om situationen, så den kan registreres og der kan tjekkes op på mor.

Ligesom der findes Mødrehjælpen til kvinder, findes der Foreningen Far til mænd. Ring evt. også til dem og få vejledning. 

Håber på det bedste for barnet.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.