Hej piger.
Jeg håber, der er nogen af jer der ved noget omkring det her, og som kan fortælle lidt, eller måske anbefale sider elelr grupper, der jeg kan besøge eller melde mig ind i.
Jeg fik en datter for snart 8 uger siden, og siden da har jeg haft en voldsom angstreaktion, og er pt. sygemeldt fra min barsel med svær angst. Min mand har overtaget min barsel og går hjemme hos mig indtil videre.
Jeg blev udskrevet fra P fra ca. 3 uger siden og har været hjemme siden da. Jeg har valgt at prøve at gøre det uden medicin, da jeg følte jeg fik en meget svær reaktion på sertralin, som de ville starte mig op på. Jeg har noget oxabens herhjemme, som jeg enkelt gang har taget en halv tablet af, når det har været alt for ulideligt.
Nå, men bortset fra det går det den rigtige vej i det store billede. Jeg har haft en klar fremgang. Jeg er begyndt i psykoterapi og i et psykofysioterapiforløb. Psykoterapien skal nok lave nogle reaktioner er jeg sikker på. I de sidste par dage har jeg dog været nede i et megahul igen. Og det er så forfærdeligt. Jeg plejer at kunne logikke mig op af hullerne igen, ved at se på hvorfor jeg reagerer som jeg gør, men den her gang, ja, det er hårdt arbejde.
Nu har jeg et problem, en angst problematik omkring min nyfødte datter, og også omkring min 5 årige. Jeg er så bange for at angsten får mig til at skubbe dem fra mig, og for at de virker angstprovokerende på mig. Jeg er næsten bange for at amme hende.
Min mor mente at de med angst for relationsdannelse med sin nyfødte var noget som andre måtte slås med, er der nogen der kender noget til det??
Er der nogen net-mødregrupper for mødre med angst hvor man kan dele erfaringer??
Jeg ville være meget taknemmelig for at høre fra nogen.