Angst efter at have fået børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2016

charthys

Hej piger.

Jeg håber, der er nogen af jer der ved noget omkring det her, og som kan fortælle lidt, eller måske anbefale sider elelr grupper, der jeg kan besøge eller melde mig ind i.

Jeg fik en datter for snart 8 uger siden, og siden da har jeg haft en voldsom angstreaktion, og er pt. sygemeldt fra min barsel med svær angst. Min mand har overtaget min barsel og går hjemme hos mig indtil videre.

Jeg blev udskrevet fra P fra ca. 3 uger siden og har været hjemme siden da. Jeg har valgt at prøve at gøre det uden medicin, da jeg følte jeg fik en meget svær reaktion på sertralin, som de ville starte mig op på. Jeg har noget oxabens herhjemme, som jeg enkelt gang har taget en halv tablet af, når det har været alt for ulideligt.

Nå, men bortset fra det går det den rigtige vej i det store billede. Jeg har haft en klar fremgang. Jeg er begyndt i psykoterapi og i et psykofysioterapiforløb. Psykoterapien skal nok lave nogle reaktioner er jeg sikker på. I de sidste par dage har jeg dog været nede i et megahul igen. Og det er så forfærdeligt. Jeg plejer at kunne logikke mig op af hullerne igen, ved at se på hvorfor jeg reagerer som jeg gør, men den her gang, ja, det er hårdt arbejde.

Nu har jeg et problem, en angst problematik omkring min nyfødte datter, og også omkring min 5 årige. Jeg er så bange for at angsten får mig til at skubbe dem fra mig, og for at de virker angstprovokerende på mig. Jeg er næsten bange for at amme hende. 

Min mor mente at de med angst for relationsdannelse med sin nyfødte var noget som andre måtte slås med, er der nogen der kender noget til det?? 

Er der nogen net-mødregrupper for mødre med angst hvor man kan dele erfaringer??

Jeg ville være meget taknemmelig for at høre fra nogen.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

Ai sha

Vil bare give dig et kæmpe kram 

Anmeld Citér

26. marts 2016

charthys

26. marts 2016

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
charthys skriver:

Hej piger.

Jeg håber, der er nogen af jer der ved noget omkring det her, og som kan fortælle lidt, eller måske anbefale sider elelr grupper, der jeg kan besøge eller melde mig ind i.

Jeg fik en datter for snart 8 uger siden, og siden da har jeg haft en voldsom angstreaktion, og er pt. sygemeldt fra min barsel med svær angst. Min mand har overtaget min barsel og går hjemme hos mig indtil videre.

Jeg blev udskrevet fra P fra ca. 3 uger siden og har været hjemme siden da. Jeg har valgt at prøve at gøre det uden medicin, da jeg følte jeg fik en meget svær reaktion på sertralin, som de ville starte mig op på. Jeg har noget oxabens herhjemme, som jeg enkelt gang har taget en halv tablet af, når det har været alt for ulideligt.

Nå, men bortset fra det går det den rigtige vej i det store billede. Jeg har haft en klar fremgang. Jeg er begyndt i psykoterapi og i et psykofysioterapiforløb. Psykoterapien skal nok lave nogle reaktioner er jeg sikker på. I de sidste par dage har jeg dog været nede i et megahul igen. Og det er så forfærdeligt. Jeg plejer at kunne logikke mig op af hullerne igen, ved at se på hvorfor jeg reagerer som jeg gør, men den her gang, ja, det er hårdt arbejde.

Nu har jeg et problem, en angst problematik omkring min nyfødte datter, og også omkring min 5 årige. Jeg er så bange for at angsten får mig til at skubbe dem fra mig, og for at de virker angstprovokerende på mig. Jeg er næsten bange for at amme hende. 

Min mor mente at de med angst for relationsdannelse med sin nyfødte var noget som andre måtte slås med, er der nogen der kender noget til det?? 

Er der nogen net-mødregrupper for mødre med angst hvor man kan dele erfaringer??

Kære du!

Jeg begriber ikke, at du med en nyfødt kan gå (få lov til) og have det sådan - at gå med så massiv en angst! Puha! Jeg sidder bare og tænker at du skal have meget meget mere hjælp til at behandle din angst. Det kan jo virkelig ende med en uoverskuelig konsekvens ift. din relation med din nyfødte - og selvfølgelig også dit store barn! 

Så! Muligt du kan få god gavn af en gruppe på nettet (kender desværre ingen) men HÅBER der bliver taget hånd om dig

Anmeld Citér

28. marts 2016

powe91

charthys skriver:

Hej piger.

Kære dig  

først om fremmest vil jeg lige rose dig for at stå frem det kræver noget mod! 

Når det så er sagt kan jeg fortælle at jeg os lever med angst og går i behandling for det, endda os med medicin. Jeg ammede min datter i 2 mdr og er jeg så glad for at jeg havde muligheden for. Jeg sad os med angst samtidig med men  jeg gjorde det os for at vi kunne være tætte. efter 2 mdr gad hun desværre ikke mere så vi måtte over på flaske . Min datter er i morgen 6 mdr gammel og kæmper stadig med en tung sky over hovedet der gør det hele lidt sværere nogen gange. så ved hvor svært du har det. 

kæmpe krammer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.