Underretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2016

Anonym trådstarter

H-Nielsen skriver:

Tvivler på at det gør nogle forskel at møde op, beslutningen er jo ikke advokatens men lejerbo.

-måske kan kommunen hjælpe dig ??

Så det er Lejerbo og ikke advokatfirma der skal vurdere om jeg må blive. ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2016

et-ønske

Ro på du bliver da ikke sat på gaden her i påsken - slet ikke når du endnu ikke har været i fogedretten! 

Der var på et tidspunkt et program i tv omkring det, og mener faktisk også at man får at vide at de kommer eks mellem den 23-31 eller noget i den retning?! Men er IKKE sikker lige i den sammenhæng. 

Du kontakter alle instanser på tirsdag og forklarer dem din kedelige situation - og meddeler at alle huslejer for jan/feb/marts bliver betalt tirsdag og april leje bliver betalt på torsdag. 

Din lejlighed er ikke anvist til andre endnu - det gør de først når du er ude. 

Du skal på din grædende knæ og forklare dem din situation og LOVE at det ALDRIG sker igen! Jeg tror på at du sammen med kommunen kan få det ordnet så du får lov til at blive. For eftertiden så prioriterer Du husleje, forbrugsafgifter og dine forsikringer - det er det VIGTIGSTE!! 

Vi kan alle komme i uheldige situationer - og er sikker på du har haft dine grunde. Ingen grund til at slå dig i hovedet med sund fornuft - du ved jo godt det ikke er smart. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Ro på du bliver da ikke sat på gaden her i påsken - slet ikke når du endnu ikke har været i fogedretten! 

Der var på et tidspunkt et program i tv omkring det, og mener faktisk også at man får at vide at de kommer eks mellem den 23-31 eller noget i den retning?! Men er IKKE sikker lige i den sammenhæng. 

Du kontakter alle instanser på tirsdag og forklarer dem din kedelige situation - og meddeler at alle huslejer for jan/feb/marts bliver betalt tirsdag og april leje bliver betalt på torsdag. 

Din lejlighed er ikke anvist til andre endnu - det gør de først når du er ude. 

Du skal på din grædende knæ og forklare dem din situation og LOVE at det ALDRIG sker igen! Jeg tror på at du sammen med kommunen kan få det ordnet så du får lov til at blive. For eftertiden så prioriterer Du husleje, forbrugsafgifter og dine forsikringer - det er det VIGTIGSTE!! 

Vi kan alle komme i uheldige situationer - og er sikker på du har haft dine grunde. Ingen grund til at slå dig i hovedet med sund fornuft - du ved jo godt det ikke er smart. 

Det var LIGE det jeg så gerne har brug for st høre.. Tusind tak for dit indlæg. 

Jeg gør ALT for at blive boende og det sker virkelig aldrig nogensinde mere. Og det fortæller jeg dem så meget på tirsdag.. 

Jeg har sp meget uro i kroppen fordi jeg slet ikke aner hvad der skal ske og skal vente indtil på tirsdag.. Håber så meget at de siger st jeg bare skal betale og blive boende og at jeg aldrig skal gøre det mere. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Tak for din hjælp. Jeg vil gerne sende dig det brev fra min eboks som kom i dag fra kommunen. Den handlede om et møde pga trivsel af børnene da de har fået oplysning fra min udlejer om at jeg er blevet smidt ud. 

Min husleje fra januar er ikke betalt, jeg fik så rykker på om at den skal betales senest den 1 februar, den blev ikke betalt og huslejen fra februar blev heller ikke betalt der kom rykker igen også får jeg et brev om at jeg skal være ude af lejligheden den 14 marts. Der tænker keg dumt nok at jeg betaler alle husleje sammen den 1 april. Nu får jeg så brev fra kommunen pga fogedretten har besked på at jeg nu skal smides ud og de vil lave et møde med henblik på børnene. Men jeg har endnu ikke fået noget fra fogedretten. Det vil sige at jeg har en husleje fra både januar februar og marts. 

Jeg ved virkelig virkelig at det er så skide dumt gjort af mig. Jeg overvejer meget stærkt at møde op i selve det advokatfirma da det ligger i samme by 

Advokaten skriver egentlig bare på boligselskabets vegne, da boligselskabet har pligt til at underrete kommunen ved udsættelse, da du har børn. Det medfører, at kommunen henvender sig til dig, som de nu har gjort. De skal sikre sig, at dine børn ikke ender på gaden. Derfor er det vigtigt, at du overfor kommunen kan fortælle, at du har et sted at bo med børnene.

Jeg er oprigtigt bange for at du har handlet for sent. Hvis huslejen skulle betales d. 2. januar ikke blev betalt, kan boligselskabet allerede sende dig et påkrav d. 3. januar, hvor du kan gives en frist på 14. dage til at betale. Du skriver, at de gav dig frist til 1. februar, dvs at de var large overfor dig i forhold til, hvad de kunne have gjort. Du betaler så ikke til februar, hverken den nye eller restancen, heller ikke til marts, hvorfor de skriver, at du skal være ude til 14. marts.

Den eneste mulighed jeg kan få øje på, for at du kan blive boende, er, at du har betalt inden for påkravsperioden på de 14 dage. Men som jeg læser det du skriver, har du ikke gjort dette.

Jeg tror desværre derfor, at du bliver smidt ud af din bolig. Som en anden også skriver, skulle du faktisk have været ude d. 14.

Det der er allermest ærgeligt er, at du kunne have søgt kommunen om enkeltydelse, til at betale huslejen med. Jeg skriver det ikke for at gnide salt i såret, men for at du(eller andre) ved det hvis det skulle ske igen.

Hvor er det en ulykkelig situation. Du må have været meget langt nede i overskud. Så langt, at du ikke har magtet at spørge nogen om hjælp.

Du kan kun klynge dig til håbet om, at du kan "tale din sag" overfor advokaten, om det virker ved jeg ikke, men der kan ikke ske noget ved at prøve. Hvis du feks har boet der i 5 år og altid har betalt til tiden, så kan de trods alt se at du ellers er en god betaler, at det først er nu det er svigtet. At du ikke står i RKI. Find alle de positive ting du kan og skriv dem op, og send mail allerede nu til advokaten. Så kan du ringe eller møde op efter påske. Så viser du, at du har reageret da det gik op for dig, hvad der var sket. 

Jeg håber det bedste. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Kamilla-m

Anonym skriver:

Så det er Lejerbo og ikke advokatfirma der skal vurdere om jeg må blive. ?

Ja det tror jeg. Advokaten er jo bare en lejerbo har hevet fat i for at de kan få deres penge.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Jeg bor i Lejerbo og ved ikke rigtig hvordan, men hvordan skal man kunne være sikker ? Jeg læste på nettet at fogeden skal indkalde til et møde osv osv. Jeg ringede i dag men de havde lukket.

Har en kammerat der boede ved Lejerbo i Kolding. Han blev smidt ud pga manglende husleje. De er hverken til at hugge eller stikke i. Du står i deres øjne som dårlig betaler. Du har - jeg er ked af at sige det, intet aktivt gjort for at rede situationen. Når de skriver d.14 marts og du ved du først kan betale 1 april ringer du selvfølgelig til både advokat og Lejerbo. Kan med garanti sige at du ikke får lov at blive boende. Det er ikke for at være ond, men sådan fungere det når man bare ignorere og lader stå til.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Babilooo

Bed kommunen om hjælp. Jeg tænker at din reaktion med ignorere et stort problem og ikke betale, vidner om en umoden tilgang til basale ansvarsområder man har som voksen. .... at skaffe mad på bordet og tøj på kroppen til sig selv og børnene. Jeg vi derfor i bedste mening sige at du hsr brug for hjælp til at få styr på nogle meget basale ting for at kunne tage vare på børn. Det betyder jo ikle at dine børn skal flyttes fra dig - men ræk hånden ud for at de kan hjælpe dig med at få styr på situationen. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er det ikke en eneste lille chance for at få liv at blive boende ? 

Det er svært at sige - det er der jo ingen af os der ved. Men hvor længe har du boet der? 

Ellers ville jeg ringe til sagsbehandler og fremskynde det møde hvis muligt - måske kan de gøre noget? 

Må jeg spørge hvorfor du ikke har betalt? 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Rauw

Zelinasmor skriver:

Har en kammerat der boede ved Lejerbo i Kolding. Han blev smidt ud pga manglende husleje. De er hverken til at hugge eller stikke i. Du står i deres øjne som dårlig betaler. Du har - jeg er ked af at sige det, intet aktivt gjort for at rede situationen. Når de skriver d.14 marts og du ved du først kan betale 1 april ringer du selvfølgelig til både advokat og Lejerbo. Kan med garanti sige at du ikke får lov at blive boende. Det er ikke for at være ond, men sådan fungere det når man bare ignorere og lader stå til.

Min søster bor ved Lejerbo og jeg synes de er meget large og hjælpsomme, min søster har fået mange mange nye chancer efter at have 'glemt' huslejen et par mdr osv. Hun har også mange gange modtaget breve om at skulle være ude den og den dato, men når hun så betaler huslejen får hun altid lov at blive boende. Kan jo ikke love ts får samme chance men måske. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

jenny4

Jeg er ligesom de andre nysgerrig for at vide hvorfor du ikke har betalt? Du har lånt dig til det du skylder men hvad med fremadrettet - har du råd til huslejen og andre faste udgifter? For ellers var det måske bedre at finde en andet sted, som du rent faktisk har råd til så du og dine børn fremdrettet ikke kommer i samme situation igen. 

Og mht varslingen om at du skal være ude så skal du være opmærksom på, at du faktisk bor ulovligt og det betyder også at kommer fogeden så får du ikke lov at tage tingene med dig. Er dog enig med de andre i at du bli er indkaldt til møde i fogedretten først.

Jeg synes også du skal forberede dig til mødet i kommunen for det er vel en reel bekymring at en mor med faste udgifter "sylter" sit ansvar og bare lader stå til. Kommunen vil naturligvis sikre sig at du rent faktisk kan tage vare på dine børn og ikke kommer i samme situation igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.