Puha, det lyder hårdt.
Jeg havde også gjort mig mange tanker. For det er, for mig, det bedste og mest naturlige valg at amme. Jeg tænkte, om det ville blive ubehageligt eller grænseoverskridende.
Men da baby endelig kom, så var det faktisk det mest naturlige. Der var selvfølgelig nogle små ting. Som at amme foran min mands venner (de er yngere end jeg og kender ikke til babyer eller ammende mødre) men det gik rigtig fint.
Desværre var jeg nødsaget til at stoppe, da baby var 4 måneder. Vægten faldt -trods mælk og amning konstant. Så skiftede vi til flaske. Og det var følelsesmæssigt hårdt - for jeg følte, at jeg havde svigtet. Men jeg er lige så glad for flaske - det gode er, at min mand kan hjælpe. Hvilket vidste sig at være vores redning. For jeg havde en mild fødselsdepression (Men man kan jo pumpe ud) :-)
Min pointe er bare: du kan altid, altid, altid hoppe på flasken. - men amning skal etableres for at få en mælkeproduktion. Og hvis din holdning er, at det er der bedste (og som undersøgelser også bekræfter), så ville jeg se, om det ikke var mere naturligt end forventet, når baby kom - også se hvad der så skete. Måske er det flasken du vælge - men så er du ikke gået over din egen grænse med, at baby skal have der "bedste".
Modernælkserstatning er rigtig fint
Men vores baby har mange flere problemer med forstoppelse og alt muligt irriterende med flasken 
held og lykke
Anmeld
Citér