Baby i 2 værelses lejlighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2016

Gabriel

Vi har den første på 15 måneder og nummer 2 på vej. Vi bor i 2 værelses lejlighed på at 4.sal. 

Der kommer nok dage hvor her vil føles lidt trængt men det skal gå. Med den første har det ikke været noget problem overhovedet. Han har den ene halvdel af soveværelset og et legehjørne i stuen og så er der masser af fri gulvplads i stuen til leg 

Vi har dig planer om at flytte ligeså snart muligheden melder sig men det er på ingen måde umuligt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

Berta

Tiggi skriver:

Vi bor også i 2-værelses og fungerer fint :-) men ville da gerne snart have et værelse til vores datter så stuen ikke er fuld af legetøj og vi skal være på listetå når vi går i seng :-) (har vidst 71 kvm netto, så stor 2-værelses) 

Derudover ville jeg gerne kunne lade min datter gå ud i haven osv, men er jo mit behov og ikke hendes, og kræver jo et hus. 

Så vil sige børn i 2-værelses kan du sagtens, self afhængig af størrelsen, men overvej hvornår det bliver muligt at få mere plads. Så om børnene er1 år eller 6 år :-) jeg ville blive noget træt af at dele soveværelse med et skolebarn(udover vi ikke rigtig har plads til en voksenseng derinde, så vi sku gerne flytte inden hun bliver omkring 3/flytter ud af tremmesengen.

Hehe - må lige fortælle at mere plads ikke nødvendigvis fjerner legetøjet fra stuegulvet.

Vi har 250 kvm - 6 værelser (udover stuer mv) - og 1 barn - og alligevel flyder det med legetøj på stuegulvet,  spisestuen og køkken hver dag. 

(Måske vi bare er for dårlige til at få ryddet op undervejs - og har for meget legetøj ��)

Anmeld Citér

23. marts 2016

Tiggi

Berta skriver:

Hehe - må lige fortælle at mere plads ikke nødvendigvis fjerner legetøjet fra stuegulvet.

Vi har 250 kvm - 6 værelser (udover stuer mv) - og 1 barn - og alligevel flyder det med legetøj på stuegulvet,  spisestuen og køkken hver dag. 

(Måske vi bare er for dårlige til at få ryddet op undervejs - og har for meget legetøj ��)

Hehe true  :-) men måske muligt at legetøjet får en fast plads så det som ikke bliver brugt så ofte også står midt i stuen :-)

Anmeld Citér

24. marts 2016

GrønStjerne

Vi boede i en 2 værelses lejlighed på 56 kvm (efter gl. målestandard) til hun var 3 år, og vi havde fået lillesøster og hun var nogle måneder.

Det kan lade sig gøre, men kræver selvfølgelig at man gider se på legetøjet i stuen

Anmeld Citér

24. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Som der står i overskriften, så handler det om at stifte familie i en 2 værelses lejlighed. 

Min kæreste og jeg vil gerne snart til at stifte familie, men bor pt. i en 2 værelses lejlighed og har desværre ikke mulighed for at flytte 

Så jeg søger råd og håber nogle af jer, som har prøvet at stifte familie på små kvadratmeter eller få værelser, vil dele jeres erfaringer. 

Vi havde en 3 værelses. Men det var stue og spisestue med stort hul imellem. Desuden havde vi indrettet de 86 km2 så vi ikke kunne rydde det ene værelse. 

Vi kom seng og puslekommode ind i soveværelset på den ene side/overfor vores seng. 

Vi omrokerede stuemøblerne, så der blev lidt plads til et legegulv. Men det var først da hun blev nogle måneder.

før os var problemerne ikke det manglende værelse, ej heller de få km2, men snarere at skulle vade op og ned med alt hver gang man lige skulle noget. 

Nu er vi flyttet i hus og ærligtalt så bruger hun ikke sit værelse andet end til at sove i. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

elskeratværemor

Da jeg blev gravid flyttede vi til en stor 3 værelses, men vi boede i en forholdsvis billig og central 2'er, og hvis der er nået jeg fortryder så er det at vi flyttede derfra, det første 1.5 år kunne vores barn sagtens ha sovet inde ved os og vi kunne ha rykket rundt så der var plads til han fik eget værelse og vi sov i stuen, men vi valgte den nemme løsning at flytte til en stor 3'er med en rimelig dyr husleje og stedet ligger SLET ikke så centralt som den anden, så nu føler jeg egentlig at vi har for meget  plads, men jeg elsker os bare at være sammen med min søn, han er også altid hvor jeg er når han er hjemme, så nyd at i har en 2'er og især hvis den ikke er så dyr i leje  :-)

Anmeld Citér

24. marts 2016

ung-mor-2014

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen 

Som der står i overskriften, så handler det om at stifte familie i en 2 værelses lejlighed. 

Min kæreste og jeg vil gerne snart til at stifte familie, men bor pt. i en 2 værelses lejlighed og har desværre ikke mulighed for at flytte 

Så jeg søger råd og håber nogle af jer, som har prøvet at stifte familie på små kvadratmeter eller få værelser, vil dele jeres erfaringer. 

Kan sagtens fungere i en 2 værelses, vi bor i en på 85 kvm med vores datter på 15 måneder, alt hendes legetøj er i stuen, det fylder noget så meget, men det kan godt fungere, sikkert ikke så rodet hvis jeg var bedre til at sørge for tingene kom i hendes kasser igen xD

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.