Hej alle baby-brugerer! - Håber sådan I kan hjælpe..
Jeg er gravid med nr 2 og har et kæmpe ønske om at amme! - Gerne fuldt til 6 mdr og derefter delvist i et halvt til et helt år...
Med min datter havde jeg et meget svært ammeforløb, og opgav efter næsten 3 måneders kamp. - Det var et helvede! Min datter kunne ikke få ordenligt fat i starten, så jeg fik kææmpe sår, og græd hver gang jeg skulle lægge hende til. Efter ca 1 mdr fik jeg ammebrikker, og det var en fantastisk hjælp mod sårene, men jeg blev aldrig rigtig gode venner med dem. Jeg synes de var bøvlede at få på og det tog gerne et par minutter hver gang, hvor jeg sad med en sulten unge og "viftede" med babsen mens jeg forsøgte at få den sat ordenligt på. Og det var bare slet ikke muligt at dække mig til, for jeg var nødt til at kunne se hvad jeg lavede, for at få den på. - Forsøgte ellers ofte med en stofble over, for at være mindre blottet...
Det tog gejsten fra mig, synes det var super ubehageligt at være så blottet hver gang hun blev sulten og vi var nogensteder. Så jeg blev hjemme og sendte manden på indkøb. Efter 2 mdrs isolation gav jeg op og min datter blev flaskebarn. Jeg var SÅ lettet, og nød at kunne komme udenfor huset uden at frygte at min datter blev sulten.
Mit spørgsmål er derfor, er det sværere at få en amning ordenligt i gang med nr 2? Skal siges at jeg havde rigeligt mælk, men jeg kan altså ikke overskue endnu et forløb med ammebrikker...
Hvad er jeres erfaring?
Anmeld
Citér