Når mor har diarré :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.087 visninger
11 svar
5 synes godt om
21. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. På forhånd undskyld detaljer!

jeg fuldammer min søn på knap 6 uger. Jeg har dog siden igår morges haft diarré, og vi snakker helt tynd vandtynd afføring, det siler ud af mig kort efter i Indtagelse af jeg mad/drikke. Jeg prøver virkelig at drikke en masse væske konstant, men min urin er mørk og føler mig heller ikke fyldt i maven, som man plejer efter at have drukket litervis af vand. 

Kan det have inflydelse på min amning, ift om jeg får nok væske og næring? Mine bryster føles lidt flade og tomme, og min søn har ikke lavet andet end at ligge til brystet hele eftermiddagen/aftenen. Han græder og er urolig, så snart han fjernes (hvis jeg feks skal løbe på toilettet...) og når han ligger ved det højre bryst, bliver han sur og frustreret, lidt som om han sutter uden at få noget ud af det. Er så bange for han ikke bliver mæt, og det er derfor han skriger/græder og bliver sur. 

Udover det Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe med at min mave bliver bedre?!?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

Hullahop92

Det kan sagtens være derfor. Efter min fødsel pressede min jordemoder meget på omkring, at jeg skulle huske at drikke en masse vand og få noget ordenligt at spise, da det har en effekt på mælkeproduktionen. 

Du kan dog ikke rigtig gøre mere end du allerede gør, og du kan bedst selv vurdere om din baby virker til at sulte. Hvis du vil, kan du jo overveje at supplere med lidt mme indtil du er frisk. Det er rigtig godt at få alt det 'dårlige' ud, så gå endelig bare på toilettet. Fortsæt som du gør med masser af væske og prøv så at spise stoppende fødevarer såsom banan. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Lilotte87

Det kan sagtens hænge sammen. Vigtigt er det at han er så meget som muligt ved brystet, så produktionen kommer op. Udover væske kan du prøve med "mælkebomben" - Google opskrift. 

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Det kan sagtens hænge sammen. Vigtigt er det at han er så meget som muligt ved brystet, så produktionen kommer op. Udover væske kan du prøve med "mælkebomben" - Google opskrift. 

Rigtig god bedring 

Tusind tak, det vil jeg straks gøre! 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

Hullahop92 skriver:

Det kan sagtens være derfor. Efter min fødsel pressede min jordemoder meget på omkring, at jeg skulle huske at drikke en masse vand og få noget ordenligt at spise, da det har en effekt på mælkeproduktionen. 

Du kan dog ikke rigtig gøre mere end du allerede gør, og du kan bedst selv vurdere om din baby virker til at sulte. Hvis du vil, kan du jo overveje at supplere med lidt mme indtil du er frisk. Det er rigtig godt at få alt det 'dårlige' ud, så gå endelig bare på toilettet. Fortsæt som du gør med masser af væske og prøv så at spise stoppende fødevarer såsom banan. 

Jeg har spist 5 bananer siden igår, og jeg har spist revet æbler, havregrød og jeg ved ikke hvad af gamle husråd. Og der sker bare ingenting 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Goggelogge

Det kan altså også være et tigerspring som spøger lidt for den lille.. God bedring

Anmeld Citér

21. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

jeg fuldammer min søn på knap 6 uger. Jeg har dog siden igår morges haft diarré, og vi snakker helt tynd vandtynd afføring, det siler ud af mig kort efter i Indtagelse af jeg mad/drikke. Jeg prøver virkelig at drikke en masse væske konstant, men min urin er mørk og føler mig heller ikke fyldt i maven, som man plejer efter at have drukket litervis af vand. 

Kan det have inflydelse på min amning, ift om jeg får nok væske og næring? Mine bryster føles lidt flade og tomme, og min søn har ikke lavet andet end at ligge til brystet hele eftermiddagen/aftenen. Han græder og er urolig, så snart han fjernes (hvis jeg feks skal løbe på toilettet...) og når han ligger ved det højre bryst, bliver han sur og frustreret, lidt som om han sutter uden at få noget ud af det. Er så bange for han ikke bliver mæt, og det er derfor han skriger/græder og bliver sur. 

Udover det Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe med at min mave bliver bedre?!?

Jeg havde også diare mens jeg ammede - min læge anbefalede mig kun at spise kogte skrællede kartofler, revet æble og gulerødder. Og så en hel masse vand. Det hjalp forholdsvist hurtigt. 

Jeg ammede og troede jeg drak nok vand men det gjorde jeg sikkert ikke. Jeg havde også et barn der havde et stort suttebehov, så det var ikke kun for at spise han var ved brystet. Jeg lavede nærmest ikke andet og fik hverken nok at spise eller drikke. 

Han fik sut på et tidspunkt (kan ikke huske hvornår) og det hjalp en del. Men sut må først gives når baby kan give udtryk for at det er sulten. (Min sp's råd dengang) 

Anmeld Citér

22. marts 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Hvis du har diarré og render meget, kan næringen i maden godt forsvinde, hvilket betyder at mælken ikke mætter så meget. 

Nu endte mit godt nok ud i et andet forløb, men jeg rendte med diarré, og havde samtidig en søn der konstant var sulten. Han var maks væk en halv time fra brystet og det var fordi han var så udmattet af at prøve og spise ar han faldt i søvn. Jeg malkede ud og mælken så "fin" ud, snakkede med sp og hun mente bestemt ikke vi skulle prøve modermælk, men efter en måned hvor jeg bare ikke kunne mere, prøvede vi med modermælk. Første portion han fik spiste han 260 ml. Han var kun tre måneder på det tidspunkt, hvilket er meget. Derefter sov han fem timer i streg, sp min søn blev simpelthen bare ikke mæt pga manglende næring i mælken 

Anmeld Citér

22. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

hvis det stadig er et problem med maven. Kan man få nogle piller i håndkøb på apoteket som stopper diarré. Kan desværre ikke huske navnet på dem.

Anmeld Citér

22. marts 2016

Hullahop92

hannetheis skriver:

hvis det stadig er et problem med maven. Kan man få nogle piller i håndkøb på apoteket som stopper diarré. Kan desværre ikke huske navnet på dem.

Der er mange slags bl.a. Imolope, Imodium og Propiden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.