At føde hjemme. Rent lavpraktisk hvordan???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.981 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. marts 2016

Anonym trådstarter

Har lige lidt spørgsmål omkring hjemmefødsel i forhold til det praktiske og er nødt til at være anonym da ikke mange ved jeg er gravid endnu 

Kan man kun  føde i et fødekar hjemme eller er der andre muligheder?

Hvis man føder i kar hvordan gøres det så rent praktisk? Skal man købe et selv? 

Hvordan får man vand i/ud af det? 

Hvad skal man ellers bruge til en hjemmefødsel?

Er der nogeovervægtige der har fået lov at føde hjemme? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. marts 2016

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Anonym skriver:

Har lige lidt spørgsmål omkring hjemmefødsel i forhold til det praktiske og er nødt til at være anonym da ikke mange ved jeg er gravid endnu 

Kan man kun  føde i et fødekar hjemme eller er der andre muligheder?

Hvis man føder i kar hvordan gøres det så rent praktisk? Skal man købe et selv? 

Hvordan får man vand i/ud af det? 

Hvad skal man ellers bruge til en hjemmefødsel?

Er der nogeovervægtige der har fået lov at føde hjemme? 

Her står lidt   

Jeg kan ikke selv føde hjemme - men det er mest pga jeg ikke er tryg ved det  

Min blog og shop

Anmeld Citér

20. marts 2016

Bebe89

Profilbillede for Bebe89
Happy :-)

Hej!

Jeg fødte hjemme i min stue i november sidste år. Det var en fantastisk og rolig oplevelse - så jeg vil klart anbefale det ��

Nej, man skal ikke nødvendigvis føde i vand. Jeg endte med at føde på sofaen (det var dog ellers meningen at det skulle have været i kar) Vi havde lejet et fast fødekar med låg - så kan man lægge låget på, så kan vandet holde sig varmt længe. Det stod i stuen og så blev det fyldt med en vandslange som var koblet på varmtvandshanen på badeværelset. Undervejs supplerede vi med kogende vand i elkedel og suppegryder 

Der er en lille aftapningshane nede i den ene side af karret, der skulle vandet tappes af igen. Det var dog ikke så nemt at få gang i slangen, der var vist ikke helt nok fald på og det sidste vand måtte hentes op i spande. 

Men du kan føde hvor du har lyst - fik jeg at vide. I sengen, sofaen, på knæ på gulvet, i vandet etc  hvis jeg skal føde hjemme igen håber jeg at jeg kan komme til at føde nede i vandet - det varme vand er fantastisk! 

Mange håndklæder og noget plastic til at beskytte seng eller sofa er en god idé. Store bind til efter fødslen. Man får nogle af jordemoderen, men det var ikke nok for mig. Jeg købte nogle billige inkontinensbind 

Mht til overvægt, jeg er overvægtig og det var ikke et problem. Men det kommer måske nok an på hvor meget og om man ellers har komplikationer i graviditeten. 

Anmeld Citér

20. marts 2016

Øtter

Jeg har født hjemme 3. gang (altså de to første fødsler på sygehuset), helt planlagt på sofaen. Det ville jeg helst, da jeg har nogle lynhurtige fødsler i bagagen. Så jeg regnede med at der ikke ville være tid til at fylde et fødekar. 

Det var der heller ikke. Jeg stod i stedet ude under bruseren i en time, inden jeg kom ind til sofaen, hvor jeg havde det ene knæ i sofaen og det andet ben ud til siden.

Det gik nemt og hurtigt og det svinede altså ikke særlig meget.

Heldigvis bor jeg i Region Sjælland, hvor der findes en skøn hjemmefødselsordning.

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Her står lidt   

Jeg kan ikke selv føde hjemme - men det er mest pga jeg ikke er tryg ved det  

Tak  nej det er jo forskelligt h orden man har det. Jeg har født en gang. det gik stærkt og rigtig fint. Så føler hjemmefødsel er en god løsning for mig. Og min svigermor er jordemoder så jeg har god hjælp

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Bebe89 skriver:

Hej!

Jeg fødte hjemme i min stue i november sidste år. Det var en fantastisk og rolig oplevelse - så jeg vil klart anbefale det ��

Nej, man skal ikke nødvendigvis føde i vand. Jeg endte med at føde på sofaen (det var dog ellers meningen at det skulle have været i kar) Vi havde lejet et fast fødekar med låg - så kan man lægge låget på, så kan vandet holde sig varmt længe. Det stod i stuen og så blev det fyldt med en vandslange som var koblet på varmtvandshanen på badeværelset. Undervejs supplerede vi med kogende vand i elkedel og suppegryder 

Der er en lille aftapningshane nede i den ene side af karret, der skulle vandet tappes af igen. Det var dog ikke så nemt at få gang i slangen, der var vist ikke helt nok fald på og det sidste vand måtte hentes op i spande. 

Men du kan føde hvor du har lyst - fik jeg at vide. I sengen, sofaen, på knæ på gulvet, i vandet etc  hvis jeg skal føde hjemme igen håber jeg at jeg kan komme til at føde nede i vandet - det varme vand er fantastisk! 

Mange håndklæder og noget plastic til at beskytte seng eller sofa er en god idé. Store bind til efter fødslen. Man får nogle af jordemoderen, men det var ikke nok for mig. Jeg købte nogle billige inkontinensbind 

Mht til overvægt, jeg er overvægtig og det var ikke et problem. Men det kommer måske nok an på hvor meget og om man ellers har komplikationer i graviditeten. 

Okay jeg tænker nemlig også at sofaen  

Hvor lejer man de kar henne?

Jeg har også talt med min svigermor der er jordemoder om det og hun siger også at BMI ikke behøver at være nogenforhindring

Anmeld Citér

24. marts 2016

Anonym trådstarter

Øtter skriver:

Jeg har født hjemme 3. gang (altså de to første fødsler på sygehuset), helt planlagt på sofaen. Det ville jeg helst, da jeg har nogle lynhurtige fødsler i bagagen. Så jeg regnede med at der ikke ville være tid til at fylde et fødekar. 

Det var der heller ikke. Jeg stod i stedet ude under bruseren i en time, inden jeg kom ind til sofaen, hvor jeg havde det ene knæ i sofaen og det andet ben ud til siden.

Det gik nemt og hurtigt og det svinede altså ikke særlig meget.

Heldigvis bor jeg i Region Sjælland, hvor der findes en skøn hjemmefødselsordning.

Fedt

Min første fødsel varede n3mlig også kun 3 timer så blev anbefalet sidst at overveje hjemmefødsel. I sær hvis jeg ikke ønskede bilfødsel 

Jeg tænkte nemlig også at bruge sofaen men tænkte om det blev lidt dumt smart at logge der med spredte ben.

Anmeld Citér

24. marts 2016

Bebe89

Profilbillede for Bebe89
Happy :-)
Anonym skriver:

Okay jeg tænker nemlig også at sofaen  

Hvor lejer man de kar henne?

Jeg har også talt med min svigermor der er jordemoder om det og hun siger også at BMI ikke behøver at være nogenforhindring

Sofaen fungerede fint! 

Hmm... jeg lejede af en privat - eller ja, han lejer kar ud. Jeg kan bare ikke lige huske hvad han hedder. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men en jordemoder i Region Sjælland anbefalede ham, så du kan evt prøve at spørge din jordemoder? 

Jeg fik i hvert fald ikke noget at vide om at overvægt var et problem - så go for it! 

Anmeld Citér

1. juni 2016

Julie Samantha Klokholm

Jeg har valgt at føde hjemme. Hernede bliver man så en del af "Kendt Jordemoderordning" - hvor man kan låne et fødekar. 

Jeg foretrækker de bløde poolagtige, så man kan hvile sig på kanten  

Anmeld Citér

1. juni 2016

LG1986

Jeg er godt nok ikke gravid endnu, men jeg har et virkelig stort ønske om at føde hjemme 

Jeg har haft virkelig mange blodpropper og får derfor blodfortyndende medicin så jeg er meget i tvivl om jeg kan få lov til at føde hjemme. Har fået rigeligt medhospitaler så at kunne få lov til at føde i mine egne trygge omgivelser 

Men vil det overhovedet være realistisk?  Håber du får din hjemmefødsel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.