Hej!
Jeg fødte hjemme i min stue i november sidste år. Det var en fantastisk og rolig oplevelse - så jeg vil klart anbefale det
Nej, man skal ikke nødvendigvis føde i vand. Jeg endte med at føde på sofaen (det var dog ellers meningen at det skulle have været i kar) Vi havde lejet et fast fødekar med låg - så kan man lægge låget på, så kan vandet holde sig varmt længe. Det stod i stuen og så blev det fyldt med en vandslange som var koblet på varmtvandshanen på badeværelset. Undervejs supplerede vi med kogende vand i elkedel og suppegryder 
Der er en lille aftapningshane nede i den ene side af karret, der skulle vandet tappes af igen. Det var dog ikke så nemt at få gang i slangen, der var vist ikke helt nok fald på og det sidste vand måtte hentes op i spande.
Men du kan føde hvor du har lyst - fik jeg at vide. I sengen, sofaen, på knæ på gulvet, i vandet etc
hvis jeg skal føde hjemme igen håber jeg at jeg kan komme til at føde nede i vandet - det varme vand er fantastisk!
Mange håndklæder og noget plastic til at beskytte seng eller sofa er en god idé. Store bind til efter fødslen. Man får nogle af jordemoderen, men det var ikke nok for mig. Jeg købte nogle billige inkontinensbind 
Mht til overvægt, jeg er overvægtig og det var ikke et problem. Men det kommer måske nok an på hvor meget og om man ellers har komplikationer i graviditeten.
Anmeld
Citér