Lidt hjælp til førstegangs fødende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej i skønne kvinder. Skriver nu her fordi jeg er en smule forvirret og i tvivl om hvordan det hele skal føles da det er første gang. Min slimprop gik for ca. 1 uge siden og har den anden aften haft små lyserøde pletter på toiletparpiret efter toilet besøg. Jeg har det sidste døgns tid haft en masse spændinger/muren/stød/sammentrækninger i maven, kramper samt små jag i skeden. Er der nogle der kan fortælle mig om det er fordi der snart sker noget eller om det bare er helt normalt? 

Hilsen om en god aften fra en lettere rundforvirret første gangs(32+2)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej i skønne kvinder. Skriver nu her fordi jeg er en smule forvirret og i tvivl om hvordan det hele skal føles da det er første gang. Min slimprop gik for ca. 1 uge siden og har den anden aften haft små lyserøde pletter på toiletparpiret efter toilet besøg. Jeg har det sidste døgns tid haft en masse spændinger/muren/stød/sammentrækninger i maven, kramper samt små jag i skeden. Er der nogle der kan fortælle mig om det er fordi der snart sker noget eller om det bare er helt normalt? 

Hilsen om en god aften fra en lettere rundforvirret første gangs(32+2)

Er du kun 32+2? Eller er det en fejl? Hvis du kun er i uge 33 skal du kontakte fødegangen hurtigst muligt, så de kan vurdere om en for tidlig fødsel er i gang.

Anmeld Citér

19. marts 2016

lineog4

Hvis du kun er 32+2 skal du ringe til afsnittet for gravide med det samme så du kan blive tjekket

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du kun 32+2? Eller er det en fejl? Hvis du kun er i uge 33 skal du kontakte fødegangen hurtigst muligt, så de kan vurdere om en for tidlig fødsel er i gang.

Nej ingen fejl. Var inde for 1 uge siden fordi min mor troede vandet var gået, ingen tegn på fødsel og heller ikke ved JM i torsdags...

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Nogen der ved hvad dette kan være??

Anmeld Citér

19. marts 2016

God-mor

Anonym skriver:

Nogen der ved hvad dette kan være??

Det er nok din slimprop, der er gået, men den gendanner sig selv igen. Den kan gå flere gange i løbet af graviditeten. Hvis du lige har været til JM, og til tjek på fødegangen, og de siger alt er ok, så kan du roligt stole på det:-) Det lyserøde kan være lidt sarte slimhinder, det lyder ikke som tegnblødning!

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det er nok din slimprop, der er gået, men den gendanner sig selv igen. Den kan gå flere gange i løbet af graviditeten. Hvis du lige har været til JM, og til tjek på fødegangen, og de siger alt er ok, så kan du roligt stole på det:-) Det lyserøde kan være lidt sarte slimhinder, det lyder ikke som tegnblødning!

Mente nu mere som helhed?

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym

Mit bedste råd er at kontakte fødegangen med henblik på en vurdering. Du er blevet tjekket, men du oplever nogle nu spændinger og murren i maven, som helt naturligt gør dig bekymret. Fødegangen er eksperterne og de kan udfra din beskrivelse vurdere om det er nødvendigt at se dig til tjek. Da din egen JM tjekkede dig bad hun dig vel også kontakte dem ved nye tegn eller forværring?

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit bedste råd er at kontakte fødegangen med henblik på en vurdering. Du er blevet tjekket, men du oplever nogle nu spændinger og murren i maven, som helt naturligt gør dig bekymret. Fødegangen er eksperterne og de kan udfra din beskrivelse vurdere om det er nødvendigt at se dig til tjek. Da din egen JM tjekkede dig bad hun dig vel også kontakte dem ved nye tegn eller forværring?

Ingen af disse ubehag startede før i går, så JM ved naturligvis ikke alt det her

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Ingen af disse ubehag startede før i går, så JM ved naturligvis ikke alt det her

Det er også derfor jeg mener du bør kontakte FG og give dem de nye oplysninger og lade dem vurdere. Jeg blev selv tjekket på et tidspunkt pga mistanke om for kort livmoderhals. Alt var ok, men jeg blev bedt om, at kontakte dem ved det mindste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.