Pco kvinder - hjælp :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
7 svar
2 synes godt om
19. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg skal til min læge den 29 marts , jeg vil gerne tjekkes for pco da jeg har en mistanke om jeg har den sygdom , 

1 vi brugte 5 år på at få vores datter og har en mens mellem 35-48 dage  så jeg kan aldrig vide hvornår jeg har æggeløsning ..

2 jeg er æble formet og skal nærmest bare kig på mad så tager jeg på selvom jeg motionere MEGET .. Og tros jeg løber 15 km om dagen og spiser sundt forsætter vægten bare med og stige. 

3 jeg ved og ligne en hulemand (overdrivelse fremmer forståelsen ) men jeg har altid haft lange sorte hår på mine arme og ben, og er begyndt og have 2 skæg Stupper der hårde.. 

4 har en mave delle tros alt selvom jeg lever sundt .. 

Ja Alt det man kunne have som en med pco kan jeg vinge af til udover uren hud . Jeg har i flere år tænkt på Om jeg egentlig havde pco men ingen af mine læger har nævnt noget til det .. 

Men nu tager jeg egen sag i hånden. Jeg vil prøve og leve så vidt muligt efter en pco kost og se om det kunne ændre mht vores ferlitiet .. 

Men nu når jeg nævner det for lægen hvad kan jeg forvente jeg skal igennem for at få dianogsen hvis jeg har det og hvordan vil mit liv se ud? Kan jeg forvente en regelmæssige mens med ægløsning? Vil mine mandlig homoner sætte i dvale og vil jeg måske komme til at tabe mig? 

For mange år siden havde jeg en cyster på min æggestok men ham der scannet mig sagde jeg havde mange flotte æg.. Og jeg sagtens kunne få børn (det fik vi så også 5 år efter jo) .. 

Må jeg hære om jeres liv med pco ? Hvordan opdagede i det og hvordan lever i et liv led pco 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Jeg skal til min læge den 29 marts , jeg vil gerne tjekkes for pco da jeg har en mistanke om jeg har den sygdom , 

1 vi brugte 5 år på at få vores datter og har en mens mellem 35-48 dage  så jeg kan aldrig vide hvornår jeg har æggeløsning ..

2 jeg er æble formet og skal nærmest bare kig på mad så tager jeg på selvom jeg motionere MEGET .. Og tros jeg løber 15 km om dagen og spiser sundt forsætter vægten bare med og stige. 

3 jeg ved og ligne en hulemand (overdrivelse fremmer forståelsen ) men jeg har altid haft lange sorte hår på mine arme og ben, og er begyndt og have 2 skæg Stupper der hårde.. 

Ja Alt det man kunne have som en med pco kan jeg vinge af til udover uren hud . Jeg har i flere år tænkt på Om jeg egentlig havde pco men ingen af mine læger har nævnt noget til det .. 

Men nu tager jeg egen sag i hånden. Jeg vil prøve og leve så vidt muligt efter en pco kost og se om det kunne ændre mht vores ferlitiet .. 

Men nu når jeg nævner det for lægen hvad kan jeg forvente jeg skal igennem for at få dianogsen hvis jeg har det og hvordan vil mit liv se ud? Kan jeg forvente en regelmæssige mens med ægløsning? Vil mine mandlig homoner sætte i dvale og vil jeg måske komme til at tabe mig? 

For mange år siden havde jeg en cyster på min æggestok men ham der scannet mig sagde jeg havde mange flotte æg.. Og jeg sagtens kunne få børn (det fik vi så også 5 år efter jo) .. 

Må jeg hære om jeres liv med pco ? Hvordan opdagede i det og hvordan lever i et liv led pco 

Jeg har pcos, jeg lever efter pco venlig kost, før jeg begyndte på det, var min cyklus Ca.32 dage efter få mdr. 28 dage, hvor jeg også begyndte at kunne måle ægløsning, jeg var meget overvægtig efter 7 mdr havde jeg tabt 25 kg og kunne så få fertilitetsbehandling....

Det tog mig 11 år at blive gravid med den første, derudover var overvægt (æbleform)  også et symptom og jeg har insulinresistens som har udviklet sig til type 2 diabetes.....

Selve udredning er ikke slem du skal have taget blodprøver og lavet en scanning 

Jeg kan anbefale dig bogen "spis dig gravid"  den giver en god forklaring på sygdommen og hvordan man lever med den

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

rikkeivalo skriver:

Jeg har pcos, jeg lever efter pco venlig kost, før jeg begyndte på det, var min cyklus Ca.32 dage efter få mdr. 28 dage, hvor jeg også begyndte at kunne måle ægløsning, jeg var meget overvægtig efter 7 mdr havde jeg tabt 25 kg og kunne så få fertilitetsbehandling....

Det tog mig 11 år at blive gravid med den første, derudover var overvægt (æbleform)  også et symptom og jeg har insulinresistens som har udviklet sig til type 2 diabetes.....

Selve udredning er ikke slem du skal have taget blodprøver og lavet en scanning 

Jeg kan anbefale dig bogen "spis dig gravid"  den giver en god forklaring på sygdommen og hvordan man lever med den

Tusind tak for så venligt et svar 

jeg troede faktisk man skulle have lavet celleskrab også, den har jeg det bare kvalmende træls ved.. Fik så dårlig en oplevelse sidst .. 

Jeg vil klart lige få læst den bog du anbefaler, kan se den er udlånt på mit bibliotek 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Tine B

Jeg blev scannet ved gynækologen og han kunne se jeg havde mange cyster eller æg, om du vil... Sådan lidt en blanding.. 

Derudover, fik jeg taget blodprøver hvor testosteronen i mit blod blev målt.. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

123.

Anonym skriver:

Jeg har pcos i svær grad, er normalvægtigt, får metformin (mod insulinnitrens) jeg får ikke min mens af mig selv, denne bliver fremkaldt da jeg er i behandling. men en pco kost, daglig motion kan gøre så man får pco i davle, men man skal virkelig være stricks med hvad man spiser før det sker .  

desuden skal du sendes til en gyn for at se om du har flere foliker på æggestokene, ellers er der ikke tale om pco/pcos

Anmeld Citér

19. marts 2016

Anonym trådstarter

Okay tusind tak så håber vi ikke jeg skal have en celleskrab for at de kan se det, det andet er jeg 100% ligeglad med det jo bare en scanner indvendig går jeg udfra.. 

Jeg har godt hørt om det der metafin af en klasse kammerat der får det, men jeg syntes hun sagde hun fik det for at "få" æggeløsning for da hun begyndte på medicinen så væltede det frem med graviditeter , hende og hendes kæreste havde også brugt mange år og plfuseligt kom de bare på en perle snor da de kom i behandling med metafamin eller hvad det hed. Og jeg syntes ikke hun snakkede om at hun lavede kosten om, men er det ikke meget lchf kost man lever på ? har lige været igennem den process og prøvet det af og den fungerede simpelhent ikke for mig :/ 

Anmeld Citér

20. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

Hvis du har pcos hvilket jeg også har (inkl type 2 diabetes) ville jeg klart råde dig til at spise som en med diabetes da det stort set er samme kost regler man følger prøv evt at bede din læge om at teste dig for diabetes hvis Du har det kan du forhåbentlig blive startet op på meteformin behandling som hjælper sammen med kost til flot vægt tabt (hos mig 36 kg på 9 mdr) derfor større frugtbarhed (hos mig 1 barn fra 11/2-15 lavet selv i første forsøg nr 2 en ikke planlagt baby som kommer 11/5-16 nok også lavet i første hug&nbsp

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

lillespir26 skriver:

Hvis du har pcos hvilket jeg også har (inkl type 2 diabetes) ville jeg klart råde dig til at spise som en med diabetes da det stort set er samme kost regler man følger prøv evt at bede din læge om at teste dig for diabetes hvis Du har det kan du forhåbentlig blive startet op på meteformin behandling som hjælper sammen med kost til flot vægt tabt (hos mig 36 kg på 9 mdr) derfor større frugtbarhed (hos mig 1 barn fra 11/2-15 lavet selv i første forsøg nr 2 en ikke planlagt baby som kommer 11/5-16 nok også lavet i første hug&nbsp

Stort tillykke med graviditet først og fremmest  

jeg vil selvfølgelig prøve og holde mig så vildt muligt fra sukker osv, men lchf kost fungerede slet slet ikke for mig .. Blev dårlig af det og var ved og bræk mig af alt det æg og kål :-) 

men diabetes har man vel symptomer på og have? Jeg ventede min datter for ca 7 mdr siden og der blev jeg testet for graviditet sukkersyge og der var ingen ting . :-) 

men hvis man har pco får man så kun "hjælp" hvis man har diabetes eller ? 

For jeg troede faktisk man kunne få hjælp med medicinen alligevel tros man ikke havde diabetes

Self ved jeg godt kosten gør en del, men jeg lever jo netop sundt jeg får kun "usundt " i weekenden og jeg har den holdning man skulle kunne leve sit liv også man har kun det ene , men har også den holdning man bliver hvad man spiser !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.