Overgangsjakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. marts 2016

M'sMor

Er der nogen der har skiftet vinterjakkerne ud? 

Vi er lidt i tvivl herhjemme, om det er for koldt endnu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

De3Guldklumper

MorTilMalou skriver:

Vinterjakken hænger stadig fremme så den kan bruges på de kolde dage men de sidste 3 dage har overgangsjakken været på. Vi køre i bil ellers havde hun ikke fået den på endnu. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

serinasmor

Vil sige det kommer helt an på jeres hverdag og hvordan dit barn er ude ... 

Herhjemme ser det således ud:

På dage hvor jeg er på arbejde går vi hjemmefra meget tidligt og skal gå i ca 20-25 minutter over til børnehaven. Her tager hun ofte flyverdragt på (hun er 6 og ved at lære selv at styre det ).

På dage hvor jeg er sygemeldt har vi god tid om morgenen og nyder det - her er vi først ude af døren ca 8.25  (er deltids sygemeldt med for mange plukveer - og er ca  på Job hver anden dag)  på det tidspunkt har Solen fået lidt magt og på solskinsdage i denne uge har hun nogle dage taget termotøj på ... 

Hun har ofte flyverdragt på i børnehaven om formiddagen og termotøj om eftermiddagen... 

Hun er 2 dage i denne uge blevet hentet kun med termojakke på ... 

Vinterjakke har endnu ikke været i brug - vi har ingen bil så når man skal gå i børnehave, ned i byen eller over at handle er det rart ikke at fryse sine ben  Kan forestille mig at vinterjakke kommer i brug de tidlige morgentimer når påsken er slut ... 

Sådan ser det ud her ... Men har stort barn og vi er ude mens der stadig er frost i græsset  

hvis dit barn bliver transporteret i bil eller pakket ind i barnevogn - og ellers ikke er ude før kl 12 så vil overgangsjakke sikkert være fint  

Hvis I cykler eller bruger klapvogn  hvor man ikke er pakket ind på samme måde - og er ude om morgenen/formiddag ville jeg fortsætte med flyverdragt /  Vinterjakke 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Lunae

MorTilMalou skriver:

Mine børn er gået over til deres softshells nu.

Anmeld Citér

19. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvis vejret fortsætter i den dejlige forårsretning vi har haft denne uge, så får min datter termotøj, regntøj og softshelldragt med i vs efter påsken. 

Men som en anden nævner kommer det selvfølgelig an på hvordan jeres hverdag ser ud. Vi går altid ned til vuggestuen, evt med klapvogn. Den sidste uges tid har hun haft vinterjakke og en hue på om morgenen, og det har været fint. Har hun siddet i klapvognen mens vi har handlet er det dog blevet for varmt. Så efter påske tænker jeg at enten termotøj eller softshell dragten med en trøje under er nok

Anmeld Citér

19. marts 2016

Muffinmus

Vinterjakke skal som hovedregel hænge i garderoben indtil 1 april

For i Dk skifter det mellem koldt og varmt ofte, og om blot få dage, falder temperaturen igen ned til omkring 1-2 grader om natten og giver kolde morgener og formiddage og det er ikke ok i en forårsjakke. Dvs dem der pakker væk nu, skal finde dem frem igen.

Husk også der er forskel på forårsjakke, som har foer med f.eks fleece i, og så en sommerjakke som enten er tynd i 1-2 lag. Sommerjakke er ofte juni,juli og lidt af august sammen med forårsjakke hvis temperaturen nu er under 15 grader Ca.

Her gælder en simpel regel. Er der sol og + 10 grader må forårsjakke bruges til kortere ture.

Er der overskyet og 10 grader, er det stadig vinterjakke. Og husk der er forskel på børn, nogle er varmere end andre, men har dit barn kølige fingre eller tæer, er påklædningen ikke varm nok til årstid og vejret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.