Hovedpine ved vægttab?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
2 svar
1 synes godt om
18. marts 2016

hekran

Hejsa,

jeg har været i gang med at justere med kost væsentligt over de sidste par uger. Jeg var ikke på vægten til at starte med, men jeg har den sidste uge tabt 1,3 kilo, så det går den rette vej.

Jeg får ikke lagt motion ind i min hverdag. Jeg render rundt på mit arbejde og når en rask gåtur i ny og næ - ikke hver dag. Jeg har primært ændret kosten til at indeholde mange flere grøntsager og at udelukke hvidt brød, pasta og ris (+kage, slik, sodavand osv). Det går egentlig ganske godt og jeg banker ikke mig selv i hovedet, hvis jeg tager ét stykke vingummi. Min mave er blevet væsentlig mindre, og det er skønt at mærke, at jeg ikke er oppustet of aftenen. Tror det skyldes færre stivelsesprodukter.

Jeg tæller ikke kalorier, men spiser meget mindre og meget sundere. Jeg mærker ikke sult mellem måltider, så jeg føler ikke, at jeg på nogen måde sulter mig selv. Mon ikke det er vejen frem?

Men jeg bliver ved med at have hovedpine. Jeg er helt sikker på, at den er kostrelateret, men forsvinder den ikke snart? Hvad er jeres erfaring? Jeg prøver at drikke rigeligt med vand. Kender I til "vægttabshovedpine"?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hekran skriver:

Hejsa,

jeg har været i gang med at justere med kost væsentligt over de sidste par uger. Jeg var ikke på vægten til at starte med, men jeg har den sidste uge tabt 1,3 kilo, så det går den rette vej.

Jeg får ikke lagt motion ind i min hverdag. Jeg render rundt på mit arbejde og når en rask gåtur i ny og næ - ikke hver dag. Jeg har primært ændret kosten til at indeholde mange flere grøntsager og at udelukke hvidt brød, pasta og ris (+kage, slik, sodavand osv). Det går egentlig ganske godt og jeg banker ikke mig selv i hovedet, hvis jeg tager ét stykke vingummi. Min mave er blevet væsentlig mindre, og det er skønt at mærke, at jeg ikke er oppustet of aftenen. Tror det skyldes færre stivelsesprodukter.

Jeg tæller ikke kalorier, men spiser meget mindre og meget sundere. Jeg mærker ikke sult mellem måltider, så jeg føler ikke, at jeg på nogen måde sulter mig selv. Mon ikke det er vejen frem?

Men jeg bliver ved med at have hovedpine. Jeg er helt sikker på, at den er kostrelateret, men forsvinder den ikke snart? Hvad er jeres erfaring? Jeg prøver at drikke rigeligt med vand. Kender I til "vægttabshovedpine"?

Det kunne godt lyde som sukker-abstinenser. Det kan man faktisk få det ret skidt af, sådan helt influenza-agtigt. Det varer som regel et par uger. 

Her hjælper det ofte at tage et saltshot. - Et alm glas vand med en tsk salt i. Det skal bare ned, og så skyl efter med lidt rent vand, for at slippe af med smage. Det burde hjælpe ret hurtigt. Hvis jeg æggefaster (lever af æg+fedt i et par dage) får jeg ofte mega hovedpine fordi jeg slet ingen kulhydrater for. Og så hjælper det med et saltshot

Anmeld Citér

18. marts 2016

Joan ( Smallie )

Mere vand og mere salt så tror jeg det går over. Men det tager noget tid inden alt sukker er ude af kroppen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.