Igangsættelse på Roskilde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
3 svar
1 synes godt om
17. marts 2016

Chellie

Er der nogen, som har prøvet at blive sat igang på Roskilde sygehus i nyere tid, og som har lyst til at fortælle deres historie? Jeg står til at blive sat igang på lørdag, og er rigtig nervøs..  Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre, så jeg kan danne mig et indtryk af, hvad jeg går ind til... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2016

Jegkiggerpåfugle

Nu er jeg godt nok ikke blevet sat i gang på Roskilde men har en igangsættelse bag mig - tabletter der blev lagt op bag livmoderhalsen for at modne den fra søndag til onsdag morgen, vandet blev taget halv 11 - vedrop kl. 13.30 og baby født 17.30 - jeg var virkelig glad for at blive sat igang jeg følte jeg havde mere kontrol over situationen og det var en skøn fødsel - håber det bedste og du bør ikke være nervøs de er mange gange gode til at fortælle hvad der skal ske og lade dig være med ind over beslutningerne 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Steffecph

Jeg blev sat i gang på Roskilde sidste år. 

Det var en rigtig god oplevelse, trods pladsmangel. 

Jeg fik en oraltablet og hindeløsning 41+6 kl 12. Omkring kl 21 samme dag begynder jeg at få kraftige plukveer. De udvikler sig gennem natten til at blive små veer. Jeg bliver undersøgt næste morgen kl 8. Her kan de sagtens måle veerne og jeg er 2 fingre åben med 1-2 cm livmoderhals tilbage. De beslutter sig for at der er nok gang i det, så de giver mig ikke flere igangsættelsespiller. 

Min veer er blevet jævnt kraftige. Men da de slet ikke har plads til mig nogle steder bliver jeg tilbudt at sidde i besøgsrummet på barselsafsnittet. Det har jeg ikke lyst til, så vi tager den 40 minutter lange tur hjem igen. På vejen bliver mine veer meget kraftige og jeg kan ikke koncentrere mig om særlig meget. Da vi kommer hjem ligger jeg mig direkte ind i seng, for at pive  2 timer senere køre vi afsted igen og jeg har aldrig oplevet så slem en køretur. Jeg havde virkelig ondt nu. Der er nu en ledig stue på fødegangen, som de gerne vil have mig over på. Her får en sur jordemoder som ikke tror på jeg er i fødsel. Det var jeg heller ikke - for jeg var stadig kun 2 fingre åben med 1-2 cm livmoderhals. Øv. 

Hun er virkelig sur, men kl 15 eller 16 er det så vagtskifte. Her får jeg den sødeste jordemoder og studerende! Det var en rigtig behagelig oplevelse at have den studerende med, fordi der så hele tiden var en hos mig. 

Men de tjekker mig og der er ikke sket yderligere. De sender mig i bad og vil ellers tage vandet bagefter, men de håber at min krop alligevel vil gå i ordenlig gang selv. Badet kunne jeg slet ikke holde ud, så jeg er hurtigt tilbage. Kl 17 tager den studerende mit vand. Nu har jeg veer med et minuts mellemrum. Jeg får lattergas som hjælp til at trække vejret, fordi jeg panikken hver gang jeg kan mærke en ve. Efter én time vil de undersøge mig. Her tænker jeg at nu vil jeg bede om smertestillende, for det var slet ikke til at holde ud. Men jeg er nu næsten 9 cm åben!! En time senere er jeg fuldt udvidet, men da min datter aldrig satte sig fast i bækkenet, var jeg endnu ikke klar til at føde. Ca tre kvarter senere siger den studerende til mig at jeg endelig skal sige til hvis jeg føler jeg skal på toilettet. Det har jeg følt længe, men synes det var så pinligt  hun kalder jordemoderen som synes det lyder vildt. Hun spreder mit ben og kan se et hovede der er  på vej ud. 12 minutters pressetid og 4 presseveer senere bliver min datter født! :-) 

Jeg havde en fantastisk fødsel og jeg glæder mig sådan til næste gang. Og jeg vil ikke have noget i mod at blive sat i gang igen :-) 

Anmeld Citér

18. marts 2016

lineog4

Chellie skriver:

Er der nogen, som har prøvet at blive sat igang på Roskilde sygehus i nyere tid, og som har lyst til at fortælle deres historie? Jeg står til at blive sat igang på lørdag, og er rigtig nervøs..  Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre, så jeg kan danne mig et indtryk af, hvad jeg går ind til... 

Nu er det godt nok 5 år siden, men..... Jeg kom ind om aftenen og fik lagt en stikpille, var der 6 dage over termin og slet ikke moden. Før de lagde stikpiller blev der kørt en strimmel for at se om baby havde det godt. 

Da alt var godt, pillen var lagt, blev jeg sendt hjem med en tid til morgenen efter. De forventede jeg ville komme fordi jeg slet ikke var moden. De fortalte jeg kunne få veer men det kunne være som reaktion på pillen og de ikke nødvendigvis betød fødsel. 

Jeg vågnede kl 2 om natten med små veer og min kære mand mente vi skulle ringe da jeg havde haft det en halv times tid. De ville gerne se mig, men med det men st det lød til ikke at være fødselsveer. Var inde på fødegangen ca kl 3 og her var jeg to fingre åbne og stadig en del livmoderhals så de mente det "bare" var igangsatte veer som ikke betød fødsel men jeg kunne lige så godt blive og så ville de give mig nye stikpiller lidt tidligere. Men men men veerne tog til og et par timer efter var lillebror født. 

Jeg havde vist en nem igangsættelse og den er bedre at høre om end alle skrækhistorierne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.