Den søde vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Nybagt mor

Har lige haft svigerfamilie på besøg. Rigtig hyggeligt, indtil... De igen (specielt svigerfar..) begynder at kommentere min vægt.
Er normalt en helt alm str 36, så plejer ikke at døje med vægten, men har indtil videre taget en ca 16 kg på her under min graviditet.
Så ja - jeg føler mig stor, men ja - jeg er altså også højgravid!

Så hvorfor er det lige at folk åbenbart føler sig frit for at kommentere ens vægt så ofte når man er gravid? - Det gør man jo ikke normalt. Selvom man er gravid, og ved der er en grund  - ja så er det da ikke det sjoveste i hele verden at se alle de kg ryge på...

Er det bare mig der hys, eller er I andre der også oplever det samme..?

Hilsner fra Christine, uge 35+3 som altså synes det er ok at tage på når man er gravid,men som bare ikke har lyst til at få det smidt i hovedet hele tiden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

TbCp

kommende-mor skriver:

Har lige haft svigerfamilie på besøg. Rigtig hyggeligt, indtil... De igen (specielt svigerfar..) begynder at kommentere min vægt.
Er normalt en helt alm str 36, så plejer ikke at døje med vægten, men har indtil videre taget en ca 16 kg på her under min graviditet.

Så hvorfor er det lige at folk åbenbart føler sig frit for at kommentere ens vægt så ofte når man er gravid? - Det gør man jo ikke normalt. Selvom man er gravid, og ved der er en grund  - ja så er det da ikke det sjoveste i hele verden at se alle de kg ryge på...

Hilsner fra Christine, uge 35+3 som altså synes det er ok at tage på når man er gravid,men som bare ikke har lyst til at få det smidt i hovedet hele tiden....

Næste gang siger du bare "ja jeg er blevet tyk om maven... er din røv ikke også vokset lidt?"

Tror bare folk ikke tænker over det. Skal da indrømme at jeg synes jeg selv var vildt sjov da min søster ventede sig første gang og jeg kom hen til hende og sagde "hvaaad er du ikke blevet lidt fed". Så blev jeg selv gravid og der var eddermame ikke nogle der skulle have sagt sådan til mig

Jeg oplevede det dog også, men ofte blev der spurgt pænt og det havde jeg det ok med.

Anmeld

24. september 2009

Nybagt mor

Ja bare jeg kunne komme med en lille bemærkning tilbage, men nu er min svigerfar meget meget slank, og af den type der slet ikke kan forstå at folk tager på...
Han er dog bestemt ikke den eneste der har kommenteret det, det er skam sket af flere.
Alt fra, "ja man kan da tydeligt se det på din bagdel var", eller "ja - du har da godt nok fået nogle runde kinder" og "hold da op, du er da blevet til lille tykke Bertha"
Det kunne jeg bare aldrig aldrig selv finde på at sige til folk - om de var gravide eller ej

Og ja - ved godt jeg lyder rigtig hys (eller rigtig højgravid) - Meeen - i aften flød bægeret altså lige over

Anmeld

24. september 2009

oo

jeg kan godt forstå du syntes det er træls. min lillesøster er også en bette tøs, som du og hun tog selvfølgelig også på under sin graviditet, der kan jeg huske at jeg gjorde rigtig meget ud af at sende hende beskeder med hvor smuk en gravid jeg syntes hun var (for det syntes jeg og jeg kunne jo godt høre på hende, at de ekstra kilo ikke var pure bliss) og hun blev bare så glad! det ville være fedt hvis alle mennesker kunne lære det og ligesom sige nogle søde ting istedet. hvad skal man bruge det andet til overhovedet?!

jeg syntes nu du ser flot ud på dit billede

Anmeld

24. september 2009

Nybagt mor

Tak for de søde ord, var nu heller ikke for at brokke mig over min vægt eller det at tage på.
Synes selv at det er helt naturligt at jeg da tager på (oveni graviditeten kom jo også et rygestop) - Så det var fra min side helt forventet, og ja det er ikke altid lige sjovt, men sådan er det jo bare.. 
Til gengæld får man jo en skøn lille baby!!
Det frustrerende er netop, som I også skriver, at folk åbenbart slet ikke tænker over at det ikke er sjovt at blive kommenteret negativt.
Sagde de bare nej hvor ser du rund og dejlig ud - så var det jo en anden sag!

Anmeld

24. september 2009

H+S Skjolgborg.

kommende-mor skriver:

JA jeg er selv en str 34-36 normal er 27+2 henne og til 2 gravidites undersøgelse da jeg var 26+0 have jeg taget 16,5 kg på...

Her er det meget dem i børnehaven af pædadgoerne der siger hold da op du blever større dag for dag når vi ser dig hmmm godt så...
Men nu ikke man kan vokse så meget bare for en morgen aflever hende til næste morgen .

Af du har atget 16 kg på og er 35+3 er da ikke vildt slemt jeg nået af tag 27 kg på ed min datter og  de sidste 2-2½ mdr tog jeg ikke anden 2 kg på.
Mangen tro jeg var 40 uger henne da jeg kun var 4 mdr henne...
*SS*

Men ja det kan være ii med de kommetar folk kommer med...

nej du er stor du skal da snart føde ikke og BLA BLA....

Mvh Henriette 27+2

Anmeld

25. september 2009

TbCp

kommende-mor skriver:

Ja bare jeg kunne komme med en lille bemærkning tilbage, men nu er min svigerfar meget meget slank, og af den type der slet ikke kan forstå at folk tager på...
Han er dog bestemt ikke den eneste der har kommenteret det, det er skam sket af flere.
Alt fra, "ja man kan da tydeligt se det på din bagdel var", eller "ja - du har da godt nok fået nogle runde kinder" og "hold da op, du er da blevet til lille tykke Bertha"
Det kunne jeg bare aldrig aldrig selv finde på at sige til folk - om de var gravide eller ej

Og ja - ved godt jeg lyder rigtig hys (eller rigtig højgravid) - Meeen - i aften flød bægeret altså lige over

Aj det var da godt nok også nogle tankeløse kommentarer folk er kommet med 
Så slemt oplevede jeg det aldrig

Anmeld

25. september 2009

BabyTosset

kommende-mor skriver:

Jeg er selv kun 15+5 og har max taget 1-2 kg på, men jeg synes altså heller ikke, det er sjovt at blive kaldt "fede" og "tykke" - Jeg er GRAVID, ikke fed eller tyk! Og så er det altså lige meget, om folk siger det for sjov eller ej. Det er jo heller ikke noget jeg ville have lyst til at blive kaldt, hvis jeg ikke var gravid. Tror bare at folk synes de kan tillade sig lidt mere, når man er gravid - Problemet er bare, de tror forkert! Vi er jo følsomme sjæle

Anmeld

25. september 2009

engel24

Kender det meget godt ...  eri uge 35 og har også taget en del på, men synes det er mega træls når ens vægt bliver kommenteret .. heldigvis fortæller min mand mig hvor smuk jeg er med mave, så det går vist lige op i sidste ende

Anmeld

25. september 2009

MaleneGærup

Tror desværre heller ikke der er så meget at stille op. Jeg oplever også at folk tror at de kan tillade sig mere når man er gravid. Fx at de helt umotiveret kommer at røre ved ens mave, som de da aldrig har gjort før jeg blev gravid.
Jeg bliver også kaldt forskellige navne, min kæreste kalder mig hippo, men det har heldigvis altid været med en kærlig undertone til trods for at jeg "kun"  har taget 7 kg på endnu (er i 26. uge)
Men jeg syntes at hvis du føler at det bliver for meget, er det helt ok at sige fra og fortælle folk at bare for man er gravid er det ikke ok at ytre sin mening om alt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.