Altså ved slet ikke om denne tråd bør står her, men nu skriver jeg den altså her. Jeg har flere gange efter en meget slem oplevelse været gået ned med hvad jeg tror er depression, og simpelthen ikke været i stand til at lave noget andet end at ligge i sengen, det er ved at være et par siden sidst, og ellers har der kun været de små vinterdepressioner som jo går over igen, når vejret skifter og humøret bliver løftet. Men nu er det sådan at jeg under min graviditet røg lidt ned i et hul igen, nogle dage kunne jeg ikke stå ud af sengen, og her mener jeg ikke, ej jeg gider ikke op, men ikke fysisk kunne komme ud af sengen, min jordmoder insisterede på at jeg blev sygemeldt (jeg gik i skole og var næsten færdig), men det ville jeg ikke. Efter fødslen kæmpede jeg igen med de negative tanker, og har stadig lidt svært ved at overskue tingene altid, men jeg syntes selv det går så godt fremad.
Men bedst som det nu går godt, kommer der jo en ny ting at overstå, vintermørket, mit liv er jo merkant anderledes, jeg er startet på ny uddannelse i dag og min datter er her jo, så ved slet ikke om der kommer den samme påvirkning som jeg før har oplevet, jeg vil bare gerne være på forkant denne gang hvis det skulle ske...
Så jeg tænkte at der måske var nogen herinde på baby.dk, der havde nogle gode råd til at holde vinterdepressionen væk eller ihvertfald modvirke den en smule...
Knuz fra Jane
Anmeld