spare op til barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. marts 2016

Anonym trådstarter

da vi er i gang med at prøve at lave en baby, er jeg begyndt at spare op til det. men hvor meget skal jeg spare op til at købe alt tøj, udstyr (undtagen autostol, legetøj) ? har selv regnet med ca 20.000 vil det være for lidt når det er som første gangs mor? og det eneste jeg har nu (som jeg har fået) er autostol, masser af tøj fra str 62 og op. og masser af legetøj fra alt hvad barnet skal bruge fra baby til 2 år? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

Mynewlife

Det kommer jo heeelt an på om du vil købe brugt eller ny.. Og hvad du vælger at købe. Vi har brugt 15000,- CA! Det er med 2 brugte barnevogne, autostol, og alt andet til hvad vi vurdere vi skal bruge i starten. Vi har købt tøj i str. 50-56 og lidt 62. Vi venter med det andet tøj, senere hen. Men det kan gøres meget billigere - ved jeg. Men det er selvfølgelig brugt. :-) Men hvis du vil købe alt nyt, vil jeg sige 20000+. Men ved det ikke selv :-) Man kan jo få super tilbud rundt omkring :-)

Anmeld Citér

15. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Det kommer jo meget an på overskuddet din daglige økonomi - og på hvordan du ønsker at gøre det. Vi har ikke haft behov for at spare op...

Det behøver ikke at være dyrt at få børn, med mindre man selv vælger det - (før de skal i institution, vel at mærke) - hvis man vel at mærke forholder sig lidt kritisk til, hvad der er behov for.

Jeg vil skyde på at vi har brugt 7000-8000 kr. i alt - og vi kunne godt have gjort det endnu billigere. Vi har begrænset udstyret, købt lækre brugte ting og lavet en del selv. Jeg forestiller mig, at baby er ligeglad

Anmeld Citér

15. marts 2016

Sedigfor

Et godt råd, kig efter tilbud både på nettet men os i butikker du bor tæt på (:

Anmeld Citér

15. marts 2016

Newsence

Det kommer helt an på din standart. SKAL alt være nyt eller er brugt fint nok?

Jeg fik barn og købte stort set alt på DBA. og brugte under 4000 kr på alt.

Ting jeg købte fra helt ny: autostol, myggenet, regnslag, samt lidt baby tøj str. 50 da jeg fødte en meget lille pige. 

Så i min verden er 20.000 jo helt hen i vejret. Kunne aldrig bruge så mange penge, men hvis du kan spare dem op så er det jo super fint.. 

Men man kan nu også godt få ting fra nyt der ikke koster det vide ud af øjnene. Baby sam har eks. flere gode barnevogne med lift og pusletaske til omkring 4-5000 kr. 

Shop lidt rundt på nettet, så er der virkelig penge at spare på ting af samme gode kvalitet.. 

Et godt råd er også at få fat i alle de gratis babypakker du kan. Eks. rema 1000 pakke indeholder en pakke bleer samt vakseklude. I matas får du bleer samt i liberoklubben. I de fleste gratis pakker der er også andre gode ting som cremer, sutter osv. Her kan man altså spare gode penge og få lækre prøver så man kan finde ud af hvad man bedst kan li. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Mynewlife skriver:

Det kommer jo heeelt an på om du vil købe brugt eller ny.. Og hvad du vælger at købe. Vi har brugt 15000,- CA! Det er med 2 brugte barnevogne, autostol, og alt andet til hvad vi vurdere vi skal bruge i starten. Vi har købt tøj i str. 50-56 og lidt 62. Vi venter med det andet tøj, senere hen. Men det kan gøres meget billigere - ved jeg. Men det er selvfølgelig brugt. :-) Men hvis du vil købe alt nyt, vil jeg sige 20000+. Men ved det ikke selv :-) Man kan jo få super tilbud rundt omkring :-)

Barnevogn bliver enten ny eller brugt. tremmeseng bliver ny, men pulsebord bliver bare en brugt. så lidt af både nyt og brugt. tøj regner jeg med at købe brugt. da mange har sådan nogen tøjpakker til billige penge.

Anmeld Citér

15. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

da vi er i gang med at prøve at lave en baby, er jeg begyndt at spare op til det. men hvor meget skal jeg spare op til at købe alt tøj, udstyr (undtagen autostol, legetøj) ? har selv regnet med ca 20.000 vil det være for lidt når det er som første gangs mor? og det eneste jeg har nu (som jeg har fået) er autostol, masser af tøj fra str 62 og op. og masser af legetøj fra alt hvad barnet skal bruge fra baby til 2 år? 

Hmm ... 

Det kommer jo helt an på om du er til brugt eller sprit nyt  - Og om det er h&M og Bilka, Molo og æbler  ( Og andre mellem mærker ) eller d&G, Ralph Lauren og andre meget dyre mærker  

En barnevogn koster mellem 2500 og 15000 (eller mere ) 

En vugge eller babyseng koster mellem 200 kr (brugt tremmeseng evt + køb af ny madres) og 11000 

Et pusleområde kan koste ingenting (håndklæde og stofble på sengen og klude i en skål ) eller flere 1000  (og alt derimellem) 

En pakke med brugt babytøj med alt eller næsten i str op til 62 koster et par hundrede 

Dyne , ammepude, sengetøj flasker . . 1000 kr hvis alt skal være nyt fra butikken  - mindre hvis brugt ... Mere hvis mærker  

20000 kan sagtens række.... Men man når også langt -hvis ikke i mål - for 5000 .. Det kommer helt an på valget af ting 

Anmeld Citér

15. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Altså det er jo meget individuelt hvad barnet skal bruge fra fødsel til 2 år. 
Jeg brugte ca 3000 kr på ALT udstyr inden fødslen. - Købte stort set alt brugt. Så i min verden er 20.000 helt vanvittigt meget at bruge på baby udstyr, men hvis alt skal være nyt og dyre mærker, så kan det da godt løbe op. 

Det dyreste jeg overhovedet har købt er klapvogn. Købte en hel ny emmaljunga super nitro med overlæder. Den købte jeg da hun var lige knap et år, indtil da havde jeg brugt barnevognen (en gammel basson der kostede 800 kr) til transport og det fungerede udemærket. Hun sover stadig i den, nu hun er 20 mdr. 

Mht tøj er det også meget forskelligt. En fra min mødregruppe har en lille fyr der pt bruger str 80 (samme alder som min datter), mens min datter er et værre ukrudtsbarn, der vokser så det halve kunne være nok. - Hun er pt på vej op i str 98 efter at have været i 92 i 6 mdr. 

Men altså med mindre du regner med at bruge 10.000+ på barnevogn og købe en dyr dyr tremmeseng og evt vugge, så er 20.000 mere end rigeligt.

Anmeld Citér

15. marts 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Vi brugte 1000 kr på en barnevogn og så måske 1000 kr. på resten, vi var heldige at få to autostole, (en baby og en fra 19 kg) af lækkert mærke, der stadig var godkendte.

Derudover fik vi en del tøj. Det er slet ikke nødvendigt at bruge alle de penge, med mindre man selvfølgelig har lyst til det, så fred være med det.

Har et vennepar der brugte 45.000 kr. men det skulle også være spritnyt og det sidste nye skrig inden for alting. så.. det kan være røv dyrt at få et barn hvis man vælger det skal være det, eller det kan koste ikke ret meget.. hvis man vælger det.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hmm ... 

Det kommer jo helt an på om du er til brugt eller sprit nyt  - Og om det er h&M og Bilka, Molo og æbler  ( Og andre mellem mærker ) eller d&G, Ralph Lauren og andre meget dyre mærker  

En barnevogn koster mellem 2500 og 15000 (eller mere ) 

En vugge eller babyseng koster mellem 200 kr (brugt tremmeseng evt + køb af ny madres) og 11000 

Et pusleområde kan koste ingenting (håndklæde og stofble på sengen og klude i en skål ) eller flere 1000  (og alt derimellem) 

En pakke med brugt babytøj med alt eller næsten i str op til 62 koster et par hundrede 

Dyne , ammepude, sengetøj flasker . . 1000 kr hvis alt skal være nyt fra butikken  - mindre hvis brugt ... Mere hvis mærker  

20000 kan sagtens række.... Men man når også langt -hvis ikke i mål - for 5000 .. Det kommer helt an på valget af ting 

nu er de 20.000 jeg har regnet ud med, også med indretning af babyværelse, så det bliver hyggeligt. men self vil jeg se om jeg kan finde det jeg søger brugt. så jeg spare en del. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.