Hvad skal jeg arbejde med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er glad for at arbejde med mennesker. Er dog brændt ud ift. plejedelen og så vil jeg sie at det psykiske arb.miljø har meget at sige. jeg kan godt lidt at hjælpe andre. Samtaler m.m Jeg ved jeg er god til mit fag men plejen kan jeg ikke mere. det er for fysisk krævende og faktisk også psykisk. Jeg kunne godt tænke mig at sidde i en reception, arbejde i en lægepraksis eller lignende. 

Og hvilke ting er det du godt kan lide ved at arbejde med mennesker ? 

For du kan godt lide at hjælpe og at tale med mennesker ... - Det var ikke 5 ting  

Jeg driller .. Men det er ret vigtigt at du tænker over hvad det er du godt kan lide - inden du sætter en stilling på 

Du skriver derudover at du godt kan lide jobbet men ikke kan tåle plejen ... Men hvad nu hvis det var i psykiatrien i stedet for i - ville du så kunne tåle det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

Newsence

Anonym skriver:

Hmm... jeg tænkte mere om min fagforening eller kommunen kunne give mig nogle kurser eller noget uddannelse/opkvalifisering eller lign.

Det kommer meget an på din situation. Kurser ol.  er som regel KUN til ufaglærte i følge min kommune. MEN siden du vel skal omskoles som det så smuk hedder kan det jo være at du kan få dispensation for reglen..  

Men mange kommuner tilbyder kun kurser i at søge job, men man kan søge om 6 ugers jobrettet uddannelse men det er vist først efter 6 måneders ledighed-- Er ikke helt sikker. Men igen skal du opfylde visse betingelser. Jeg var eks. for højt uddannet som pædagog til at kunne modtage dette tilbud.. 

Desuden er min erfaring at jobcenterne ikke er så vilde med at sende folk på kurser. De vil meget hellere have dem i praktik. praktik er gratis og kurser koster penge. Tror ikke du skal regne med at kunne komme på kurser på første møde, Desværre. Jeg ville nok forberede mig på praktik i stedet for. Hvis de allerede nu snakker om det så skal der meget til at de ændre mening. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Og hvilke ting er det du godt kan lide ved at arbejde med mennesker ? 

For du kan godt lide at hjælpe og at tale med mennesker ... - Det var ikke 5 ting  

Jeg driller .. Men det er ret vigtigt at du tænker over hvad det er du godt kan lide - inden du sætter en stilling på 

Du skriver derudover at du godt kan lide jobbet men ikke kan tåle plejen ... Men hvad nu hvis det var i psykiatrien i stedet for i - ville du så kunne tåle det ? 

Nej for det ville jeg ikke kunne klare psykisk. Det er for hårdt for mig. 

Jeg ser bedst mig selv i en lægepraksis (et mindre sted) men de job hænger ikke på træerne. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg tror du kan få en del merit pga din uddannelse faktisk... Det vil hjælpe lidt så du ikke er på Su så længe...

Men nej Su er ikke meget, og slet ikke hvis det ikke er planlagt at skulle være det...

Du kunne ihvertfald starte med at se om du kunne komme i praktik indenfor området... Ergo er jo rigtig mange ting, og der er garanteret mulighed for deltid i nogle af stillingerne, hvis det ender med du ikke kan holde til mere....

Lurede lidt på adgangskravene... tror ikke jeg lever helt op til dem trods min uddannelse. Min sosuass.udd er fra 2002 dvs. gammel uddannelse.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Det kommer meget an på din situation. Kurser ol.  er som regel KUN til ufaglærte i følge min kommune. MEN siden du vel skal omskoles som det så smuk hedder kan det jo være at du kan få dispensation for reglen..  

Men mange kommuner tilbyder kun kurser i at søge job, men man kan søge om 6 ugers jobrettet uddannelse men det er vist først efter 6 måneders ledighed-- Er ikke helt sikker. Men igen skal du opfylde visse betingelser. Jeg var eks. for højt uddannet som pædagog til at kunne modtage dette tilbud.. 

Desuden er min erfaring at jobcenterne ikke er så vilde med at sende folk på kurser. De vil meget hellere have dem i praktik. praktik er gratis og kurser koster penge. Tror ikke du skal regne med at kunne komme på kurser på første møde, Desværre. Jeg ville nok forberede mig på praktik i stedet for. Hvis de allerede nu snakker om det så skal der meget til at de ændre mening. 

Ja det kan jeg godt se. Så håber jeg de kan få mig i praktisk i en lægepraksis. ellers må jeg selv kontakte nogle læger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.