Anonym skriver:
Hmm... jeg tænkte mere om min fagforening eller kommunen kunne give mig nogle kurser eller noget uddannelse/opkvalifisering eller lign.
Det kommer meget an på din situation. Kurser ol. er som regel KUN til ufaglærte i følge min kommune. MEN siden du vel skal omskoles som det så smuk hedder kan det jo være at du kan få dispensation for reglen..
Men mange kommuner tilbyder kun kurser i at søge job, men man kan søge om 6 ugers jobrettet uddannelse men det er vist først efter 6 måneders ledighed-- Er ikke helt sikker. Men igen skal du opfylde visse betingelser. Jeg var eks. for højt uddannet som pædagog til at kunne modtage dette tilbud..
Desuden er min erfaring at jobcenterne ikke er så vilde med at sende folk på kurser. De vil meget hellere have dem i praktik. praktik er gratis og kurser koster penge. Tror ikke du skal regne med at kunne komme på kurser på første møde, Desværre. Jeg ville nok forberede mig på praktik i stedet for. Hvis de allerede nu snakker om det så skal der meget til at de ændre mening.
Anmeld
Citér