Ting til de første dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg har i dag pakket tasken til sygehuset hvor vi regner med at blive på barselshotellet 2-3 dage, gjort autostol klar og redt op i liften som vi tager med, så baby fra start sover deri. Jeg er nu blevet i tvivl om man må medbringe disse ting på fødegangen eller om de evt skal blive i bilen og så hentes efter fødslen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

Mullesmith

Der er jo en seng til baby på stedet, hvorfor ikke bruge den? Det er sikkert også sådan en seng men kan rulle med og som ikke er helt nede ved gulvet som en lift vil være.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Hej jeg har i dag pakket tasken til sygehuset hvor vi regner med at blive på barselshotellet 2-3 dage, gjort autostol klar og redt op i liften som vi tager med, så baby fra start sover deri. Jeg er nu blevet i tvivl om man må medbringe disse ting på fødegangen eller om de evt skal blive i bilen og så hentes efter fødslen?

Vi hentede bare autostolen efter fødslen da man jo ikke ved om man skal flyttes rundt i forskellige føde stuer så man slipper for at gå rundt med kæmpe oppakning.

Anmeld Citér

15. marts 2016

LLT.

seng er der på sygehuset, en mega praktisk en med hjul så man kan køre den lille med når man skal spise ovs.  Autostol hentede vi bare da vi skulle bruge den 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Der er jo en seng til baby på stedet, hvorfor ikke bruge den? Det er sikkert også sådan en seng men kan rulle med og som ikke er helt nede ved gulvet som en lift vil være.

Det havde jeg faktisk ikke overvejet. Jeg tænkte bare på at det måske var rart for baby at sove i sit eget fra start, så det bliver velkendt. Det var faktisk SP der sagde at det er vigtigt med ét kendt sovested

Anmeld Citér

15. marts 2016

lineog4

På selve fødegangen er det begrænset hvad du har behov for, kamera, læbepomade, måske lidt at spise (jeg havde med til manden men ingen af os tænkte på det, men var glad for der bagefter hvor jeg var hundesulten), eventuelt lidt rent tøj til dig (jeg var glad for hospitalets for det var så nemt, forvasket og blødt, og ja hvis man så har særlige ideer om musik eller andet. 

Alt det andet kan I hente enten hjemme eller i bilen når behovet melder sig. Men tror egentlig det giver sig selv, for når du står med veer så skal der ikke bæres alt muligt happengut, så en lille taske med det vigtigste til fødegangen og alt det andet til senere. 

Forresten er der de skønneste senge til de små på barslegangen - jeg havde gerne taget en af dem med hjem  så ingen behov for lift. Hvor jeg var, var der også dyne, sengetøj, tøj til baby, bleer, bind til mor, tøj til mor - ja egentlig alt hvad man behøvede. Var dejligt bare at smide til vask uden at skulle tænke over man så selv skulle få det i vaskemaskinen. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Det havde jeg faktisk ikke overvejet. Jeg tænkte bare på at det måske var rart for baby at sove i sit eget fra start, så det bliver velkendt. Det var faktisk SP der sagde at det er vigtigt med ét kendt sovested

Mine har sover mange forskellige steder, tror det kendte var lugten og især mor. Om det var den ene eller anden seng var fuldstændig ligegyldigt da de var så små

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

På selve fødegangen er det begrænset hvad du har behov for, kamera, læbepomade, måske lidt at spise (jeg havde med til manden men ingen af os tænkte på det, men var glad for der bagefter hvor jeg var hundesulten), eventuelt lidt rent tøj til dig (jeg var glad for hospitalets for det var så nemt, forvasket og blødt, og ja hvis man så har særlige ideer om musik eller andet. 

Alt det andet kan I hente enten hjemme eller i bilen når behovet melder sig. Men tror egentlig det giver sig selv, for når du står med veer så skal der ikke bæres alt muligt happengut, så en lille taske med det vigtigste til fødegangen og alt det andet til senere. 

Forresten er der de skønneste senge til de små på barslegangen - jeg havde gerne taget en af dem med hjem  så ingen behov for lift. Hvor jeg var, var der også dyne, sengetøj, tøj til baby, bleer, bind til mor, tøj til mor - ja egentlig alt hvad man behøvede. Var dejligt bare at smide til vask uden at skulle tænke over man så selv skulle få det i vaskemaskinen. 

Tusind tak for svar havde slet ikke overvejet det med mad/ snacks Det lyder dejlig nemt med tøj, dyne osv men det er der vidst ikke på barselshotellet

Anmeld Citér

15. marts 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vi havde kun autostol med, den blev i bilen. Tasken jeg havde pakket var både til før/under fødslen samt til bagefter så den tog vi med ind.

men manden bliver jo ikke imobil af det, så han kan jo sagtens hente de ting i skal bruge til indlæggelsen eller hjemturen. 

Reelt set er det kun nødvendigt at du har det med ind til fødslen du regner med at I skal bruge dertil og de første timer bagefter. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Tiggi

Hehe vi tog bussen på hospitalet og havde alt for meget med og de kiggede meget sjovt på os, og vi skulle rykkes rundt mellem 3 forskellige rum på fødeafdelingen og så til sidst op på barselshotellet. 

Tror at vi havde min håndtaske/pusletaske, tøjtaske, kamerataske, en indkøbspose med badekåbe og noget mere med Men var vidst heller ikke normalt Det meste ku jo lige så godt ha' ligget i bilen (dog skjult, da der vidst er mange indbrud i biler på sygehuse) 

men ja vi kunne jo ikke bare lige hente noget når det tog 40 minutter med bus hver vej . Så næste gang, vil jeg have ting i bilen, til hvis vi bliver indlagt, men bliver jo nok bare sendt hjem (har købt bil siden)

Da min far og farmor kom og så vores datter på barselshotellet kørte min mand og min far lige hjem i vores lejlighed og gav katten mad og hentede liften, og så da vi skulle hjem havde vi vores datter med i liften i bussen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.