Brugt Emmaljunga MED parfumelugt(duft)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2016

mor88

Sagen er det at jeg har købt en brugt Emmaljunga - og dumme mig, fik en anden til at hente den for mig. Så nu står jeg med en - i mine øjne - pt. ubrugelig barnevogn. Den lugtede helt hovedpinefremkaldende meget af parfume da jeg fik den, og jeg gik straks i gang med at vaske de diverse tekstiler. Alt det, der kunne komme i vaskemaskinen er nu duftfrit MEN kalechen bliver ved med at lugte noget så stramt af noget ajax lignende. Det virker meget koncentreret, så jeg tænker mske noget der er blevet sprayet på.

jeg har prøvet at skylle/ligge i blød og har brugt rodalon tre gange. Den har "hængt" udenfor i maaaange timer, både i sol, regn og sne, og den lugter stadig. Ikke nær så meget som i starten, men stadig nok til at jeg ikke vil bruge barnevognen.

så er dee nogen af jer der har et godt råd? jeg er efterhånden MEGET desperat

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

Doubleup

mor88 skriver:

Sagen er det at jeg har købt en brugt Emmaljunga - og dumme mig, fik en anden til at hente den for mig. Så nu står jeg med en - i mine øjne - pt. ubrugelig barnevogn. Den lugtede helt hovedpinefremkaldende meget af parfume da jeg fik den, og jeg gik straks i gang med at vaske de diverse tekstiler. Alt det, der kunne komme i vaskemaskinen er nu duftfrit MEN kalechen bliver ved med at lugte noget så stramt af noget ajax lignende. Det virker meget koncentreret, så jeg tænker mske noget der er blevet sprayet på.

jeg har prøvet at skylle/ligge i blød og har brugt rodalon tre gange. Den har "hængt" udenfor i maaaange timer, både i sol, regn og sne, og den lugter stadig. Ikke nær så meget som i starten, men stadig nok til at jeg ikke vil bruge barnevognen.

så er dee nogen af jer der har et godt råd? jeg er efterhånden MEGET desperat

Rodalon?

Anmeld Citér

13. marts 2016

serinasmor

Ej hvor træls   .. 

Mit bedste bud : 

Tag kalechen med i bad - vask med neutral sæbe 

Lad tørre ude 

Gentag op til 5 gange 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Valle81

Måske lave en opløsning af vand og eddike ognspræjte på/vaske i. Eddike er ofte vidundermiddel :-)

Anmeld Citér

13. marts 2016

mor88

Rodalon?

Har jeg prøvet tre gange desværre

Anmeld Citér

13. marts 2016

mor88

serinasmor skriver:

Ej hvor træls   .. 

Mit bedste bud : 

Tag kalechen med i bad - vask med neutral sæbe 

Lad tørre ude 

Gentag op til 5 gange 

Tak for svar gentag op til fem gange er ikke just opmuntrende når man står og skal bruge vognen haha, men det må jeg hellere prøve

Anmeld Citér

13. marts 2016

mor88

Valle81 skriver:

Måske lave en opløsning af vand og eddike ognspræjte på/vaske i. Eddike er ofte vidundermiddel :-)

Eddike har jeg ikke prøvet må give det et forsøg

Anmeld Citér

16. marts 2016

KatrineF

Ej hvor irriterende! 

Jeg ville nok skrive eller ring til hende der har solgt den og spørge hvad hun har brugt. Så kan du altid spørge i fx Røverkøb eller lignende hvad man kan få det af med..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.