Kontorelev - hvad spørger man om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2016

MissViola

Jeg skal til min første jobsamtale som kontorelev, men aner ikke, hvilke spørgsmål jeg kan/bør stille virksomheden.

Har I nogle eksempler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2016

Kærlighediminmave

MissViola skriver:

Jeg skal til min første jobsamtale som kontorelev, men aner ikke, hvilke spørgsmål jeg kan/bør stille virksomheden.

Har I nogle eksempler?

Må jeg spørge hvorhenne? Jeg skal også til samtale nemlig  og jeg har samme problem

Anmeld Citér

9. marts 2016

MissViola

nullermand15 skriver:

Må jeg spørge hvorhenne? Jeg skal også til samtale nemlig  og jeg har samme problem

Hvidovre Kommune. Hvor skal du?

Anmeld Citér

9. marts 2016

Kærlighediminmave

MissViola skriver:

Hvidovre Kommune. Hvor skal du?

I Ålborg ved ikke lige hvad jeg skal spørge om dog. Det kommer altid hen af vejen synes jeg

Anmeld Citér

9. marts 2016

Anonym

Jeg havde taget en blok med så jeg kunne skrive ned hvad de havde og fortælle om arbejds pladsen (for at virke meget interesseret) jeg fil af vide at det blandt andet var med til jeg fik jobbet fordi jeg virkede mest interesseret - og det kan jo være der kommer et par spørgsmål ud af at skrive ned ��

Anmeld Citér

9. marts 2016

Valle81

Det kan være et spørgsmål om sociale aktiviteter?

Rundstykkeordning?

Er træt, så kan slet ikke komme på mere��

Anmeld Citér

10. marts 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Med al respekt for ovenstående, så ville jeg virkelig ikke bruge første (eller for den sags skyld anden) jobsamtale på at stille spørgsmål om sociale aktiviteter eller rundstykkeordning.

Prøv at google "gode spørgsmål til jobsamtalen" eller noget i den dur og research lidt på den måde.

Anmeld Citér

10. marts 2016

Rockertand

Valle81 skriver:

Det kan være et spørgsmål om sociale aktiviteter?

Rundstykkeordning?

Er træt, så kan slet ikke komme på mere��

Du var vist meget træt 

Anmeld Citér

10. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville nok også holde mig til fagligt relevante spørgsmål...

Du skal jo overveje hvad det er du gerne vil vide om en virksomhed, inden du takker ja til en eventuel ansættelse. Hvad er vigtigt for dig? Spørg evt. ind til nogle arbejdsgange eller procedurer, spørg ind til personalesammensætningen eller organisationsstrukturen...

Det bedste er jo at stille reelle og relevante spørgsmål, som du rent faktisk ønsker svar på - fremfor blot at "opfinde" spørgsmål fordi du synes at du skal 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.