Jeg bliver sku lidt forarget.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.558 visninger
10 svar
20 synes godt om
8. marts 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Ja, jeg spammer jeg lige her til aften med indlæg 

For det første så ved jeg godt at alle mødre kun handler ud fra deres bedste og kun vil deres børn det bedste! Det samme vil jeg jo også! 

Men.....jeg undrer mig tit over alle de "småting" (I må ikke misforstå mig når jeg skriver småting) mange mødre vil ringe til vagtlægen om. F. eks. er jeg medlem af en anden mødregruppe og her var der en mor der spurgte om hun mon skulle ringe til vagtlægen da der flød lidt hvidt udflåd fra hendes søns tissemand. Og det er her jeg tænker "hvorfor"? Det kan jo sagtens vente med at blive konfronteret med ens egen læge næste dag. Det er jo ikke et "akut" problem/sygdom. Og igen....jeg kan sagtens godt forstå at man som mor kan blive bekymret, men jeg mener at der er langt mere akutte og "vigtige" ting/sygdom som har behov for den telefontid og behov for vagtlægens ressourcer. Er jeg forkert på den??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

ekebiv

Omsorgsgiver skriver:

For det første så ved jeg godt at alle mødre kun handler ud fra deres bedste og kun vil deres børn det bedste! Det samme vil jeg jo også! 

Men.....jeg undrer mig tit over alle de "småting" (I må ikke misforstå mig når jeg skriver småting) mange mødre vil ringe til vagtlægen om. F. eks. er jeg medlem af en anden mødregruppe og her var der en mor der spurgte om hun mon skulle ringe til vagtlægen da der flød lidt hvidt udflåd fra hendes søns tissemand. Og det er her jeg tænker "hvorfor"? Det kan jo sagtens vente med at blive konfronteret med ens egen læge næste dag. Det er jo ikke et "akut" problem/sygdom. Og igen....jeg kan sagtens godt forstå at man som mor kan blive bekymret, men jeg mener at der er langt mere akutte og "vigtige" ting/sygdom som har behov for den telefontid og behov for vagtlægens ressourcer. Er jeg forkert på den??

Overhovedet ikke 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Kvist

http://www.rm.dk/sundhed/akut-sygdom/brug-lagevagten-med-omtanke/

Anmeld Citér

8. marts 2016

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kvist skriver:

Jeg kan desværre ikke læse artiklen men kan næsten gætte mig frem til hvad den indeholder 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Kvist

Omsorgsgiver skriver:

Jeg kan desværre ikke læse artiklen men kan næsten gætte mig frem til hvad den indeholder 

Jeg forstår ikke at den ikke bliver blå, så man kan trykke på den.. Men der er en rigtig fin tegnet film også, som hende i din mg måske skulle se 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Kvist

Omsorgsgiver skriver:

Anmeld Citér

8. marts 2016

EnGodMor

Helt enig med dig tænker selv tit "hvad gør folk den dag børnene ER alvorligt syge" når de vil ringe til vagtlægen fordi barnet har 39 i feber, eller har nogle bitte små røde prikker eller noget andet

Og ja selvfølgelig Gør alle mødre/fædre det jo fordi de bekymrer sig om deres børn, intet ondt i det. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Helt enig!

men tænker, at tiden er en anden en en gang - nu kan man Google sig til altid, og et lille ikke akut problem, lige pludselig bliver akut ifølge den ene eller anden side, hvor man før i tiden handlede ud fra sund fornuft .. Tænker desværre, at det er en tendens idag =/

Anmeld Citér

8. marts 2016

Rauw

Jeg undre mig også, min søster ringer til lægevagten flere gange om måneden, selv om børnene bare har feber og hoste. Jeg selv har i 8 år som mor aldrig haft brug for det. Selfølgelig er det noget lort når ungerne har ondt ved sygedom og bare ikke kan sove pga snot, hoste, feber osv men det er jo ikke noget man ikke lige selv kan klare, vagtlægen kan jo heller ikke trylle. Min søster brokker sig tit over hun ikke blir taget alvorligt- hvor jeg bare har lyst til at sige at det jo er fordi det ikke er alvorligt! 

Anmeld Citér

9. marts 2016

Christine

Omsorgsgiver skriver:

Jeg synes du har ret, men forstår virkelig godt at man bliver bekymret over de mindste ting nogle gange 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.