Igangsættelse eller selv gå igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
14 svar
8 synes godt om
8. marts 2016

CH2012

Hejsa.

Jeg er nysgerrig på at vide hvor mange af jer som førstegangsfødende er gået i fødsel selv og hvor mange der har skulle igangsættes?

Jeg er 36+3 og håber på selv at gå i fødsel. Jeg må maks. gå en uge over pga. gravidtetssukkersyge...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

De3Guldklumper

CH2012 skriver:

Hejsa.

Jeg er nysgerrig på at vide hvor mange af jer som førstegangsfødende er gået i fødsel selv og hvor mange der har skulle igangsættes?

Jeg er 36+3 og håber på selv at gå i fødsel. Jeg må maks. gå en uge over pga. gravidtetssukkersyge...

Jeg er gået i gang selv alle 3 gange. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Dorthe1986

Jeg blev sat i gang 1. gang, da jeg var 41+2, fordi jeg ikke havde mærket liv og de troede der manglede fostervand. Dog var alt fint og de mente jeg selv ville have været gået i fødsel i løbet af en dag eller to hvis det var.

Nu venter jeg barn nr 2 og er spændt på hvordan det går denne gang

Anmeld Citér

8. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CH2012 skriver:

Hejsa.

Jeg blev sat i gang 41+3. Jeg afprøvede ellers så godt som alle myter jeg kunne komme i nærheden af, men der var ikke noget der virkede. Det eneste der var tæt på at virke var sex, men faren var ikke meget for det da jeg var så langt henne + han tog 4 uger til kbh (vi bor i jylland) sådan liige op til termin, så der var ikke meget hjælp at hente der

Anmeld Citér

8. marts 2016

Diosa85

CH2012 skriver:

Hejsa.

Jeg gik selv igang da jeg var 40+1. 

Spurgte om igangsættelse nogle dage før fordi jeg har så tung og træt og fik at vide at det er bedre selv at gå i gang og mindre smertefuldt. Men om det er sandt ved jeg ikke 

Anmeld Citér

8. marts 2016

baby_drømme

Min fødsel gik selv i gang med veer 40+4 - fødte 40+5  

Anmeld Citér

8. marts 2016

FrkC

Min fødsel startede selv med ret onde modningsveer 39+4 og min søn er født på terminsdagen :) 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Soonmom

Jeg blev sat i gang 39+1 pga. Svangerskabsforgiftning

Anmeld Citér

8. marts 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Første gang blev jeg sat igang 41+4 da baby på ingen måde ville forlade lejlighed af sig selv, jordemoder ville lave hindeløsning, men hun kunne ikke engang få en negl indenbords, der var lukket som en østers, og jeg fødte først 42+0 og åbnede mig meget langsomt...

Anden gang blev jeg også sat igang, grundet stor barn og bristning fra første fødsel, denne gang 40+5 ved at de tog vandet med vold og magt for jeg var slet ikke i nærheden af at gå i fødsel selv, på trods af piller for at sætte skub i det, fødte 24 timer efter vandet var taget, igen åbnede jeg mig meget langsom, men en god fødsel uden bristning.

jeg kan dog godt være ked af idag, at min krop ikke selv kunne finde ud af at gå igang, og derfor har jeg også haft meget lange fødsler. ( 36 timer første gang fr første ve ) og begge gang med epidural for at have kræfter til det sidste. Men jeg glæder mig trods alt over 2 fine, raske og velskabte børn og det er immervæk det vigtigste i den sidste ende... 

Held og lykke 

Anmeld Citér

8. marts 2016

CH2012

Mange tak for alle jeres svar - det giver et meget godt indblik i hvor forskelligt det er rundt omkring. Men er nu alligevel overrasket over hvor mange der egentlig er gået igang af sig selv... 

Jeg håber som sagt på selv at gå igang, men hvis ikk, så er det bare sådan det er... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.