3-årig vil ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.840 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym, da jeg ikke har brug for at blive stemplet som en dårlig mor offentligt. 

Jeg har en søn på lige knap tre år som slet ikke vil sove om natten. 

Drømmescenariet er, at jeg kan lægge ham i seng kl 19-19.30 og at han så giver sig til at sove. Men gør jeg det, tager det som regel fire timer at putte ham. Og jeg skal sidde inde ved siden af hans seng, ellers skriger han, og kommer rendende efter mig hele natten. De gange jeg har givet det forsøget med at gå, har jeg givet op mellem kl 1-2 om natten (jeg skal jo også kunne fungere dagen efter). 

Det eneste der fungerer for mig er hvis han bliver puttet 21-21.30 - så tager det "kun" en times tid at putte. 

Jeg har efterhånden forsøgt alt:

- putter jeg ham i vores seng bliver soveværelset til en legeplads i hans hoved

- tager jeg middagsluren fra ham, falder han i søvn på vej hjem fra vuggestue og får dermed en halv times lur kl 16, hvilket gør det endnu værre om aftenen

- sidder jeg på sengekanten og nusser ham, snakker han til mig 

- tager jeg en bog, iPad eller telefon med ind på hans værelse spørger han konstant om hvad jeg laver

jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op. Min hverdag fungerer ikke mere. Jeg har ikke tid til at lave mine lektier, ordne huslige pligter eller have besøg om aftenen. 

Vi står op kl 5.30 om morgenen - han får altså kun 7-8 timers søvn om natten og en time til middag. Og jeg selv får endnu mindre. Min søvn er heller ikke sammenhængende, da han vågner 2-3 gange om natten og altid ender i min seng.

Hvis der er nogle der har læst hele min lange smøre, så kom gerne med alverdens gode ideer til hvordan jeg kan lære min dreng at puttetid er senest 19.30 og så sover man i sin egen seng hele natten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

UnderCover37

På stående fod har jeg ingen gode råd, udover at jeg synes du skal tale med vuggestuen om det, måske de har nogle idéer

Og så sende dig et cyberknus, for dét der er bare SÅ hårdt 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvorfor i alverden skulle du dog blive stemplet som dårlig mor...? 

Nå men problemet er efter min mening at han jo pga middagsluren ikke er træt nok, og det emder så med at han ikke får nok søvn om natten, hvorefter han er træt om dagen - en ond cirkel. Så middagsluren skal væk, gør det i en weekend - tag evt en ekstra fridag så der er 3 dage hvor han ikke skal tidligt op. Og så må I lige i starten kæmpe for at han ikke falder i søvn på vej hjem - det kan godt lader sig gøre selvom det kan være lidt hårdt i nogle uger til han har vænnet sig til den nye rutine. Men uanset det er hårdt er det det bedste for jer begge med en bedre søvn om natten.

Resten med hvor han sover osv - jeg er tilhænger af at børn skal være trygge, har selv en pige på 4 der skulle holdes i hånden indtil for nylig - nu går det pludselig fint uden - tror bare de skal have den rette alder. Held og lykke med projektet!

Anmeld Citér

8. marts 2016

gokkelok

Jeg er meget enig ��

Da min datter var 2,9 år, droppede vi middagsluren, for det endte altid med, at hun først sov kl 21-2130 om aftenen. Nu falder hun i søvn af sig selv kl 1930 og sover til kl 7 ����

og kæmpe krammer, for det er bare så mega hårdt!!! 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Blop2

Vores søn er 4 år. 

Han bliver puttet i vores seng, og jeg ligger mig ved siden af til han sover. Det tager alt imellem 10-30 min. 

Vi har en aftale om, at når vi har spillet lidt iPad, så pakkes den væk og lyset slukkes og så det sovetid. 

Når vi så går i seng, bliver han puttet ind i hans egen seng og han sover resten af natten derinde. Han kan selvfølgelige vågne pga. mareridt, sydom osv.

Han får stadig en middagslur i børnehaven max. 1 time. Bliver puttet om aftenen ca. Kl. 19.30 og vågner gerne omkring kl. 5.00-5.30.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.