Leve på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2016

Babydroemme

Hej piger. Vi står i en lidt træls situation lige for tiden - der er lige lidt for mange ting der er kommet ned over ørene på os på én gang. Vi har ellers altid haft en super god og luftig økonomi, men puha. Vi står begge og skal til tandlægen, da det er over et år siden sidst, katten skal kastreres, manden bliver student, og han får ikke SU i sommerferien selvfølgelig. ARGH!
Jeg overvejer derfor, at tage SU-lån i en kort periode, for at vi kan få det til at hænge sammen, men jeg tænkte om der var nogen herinde der havde gode fif inden da?

Kort overblik over vores budget. Vi får ca. 10600 udbetalt pr. måned. 

Husleje + faste udgifter: 5600

Mad + diverse (alt!): 2500 

Opsparing: 2000

Resten kommer på budgetkontoen, for at danne overskud til uforudsete udgifter. 

Vi ligger godt nok 2000 til side om måneden, men det er ikke meget når vi skal bruge godt og vel 12.000 kr. om små 4 måneder  

Vi havde ellers en rigtig god opsparing, men pludselig stod fjernsyn og vaskemaskine af, så den er så godt som væk. 

Gode råd modtages med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

serinasmor

Babydroemme skriver:

Hej piger. Vi står i en lidt træls situation lige for tiden - der er lige lidt for mange ting der er kommet ned over ørene på os på én gang. Vi har ellers altid haft en super god og luftig økonomi, men puha. Vi står begge og skal til tandlægen, da det er over et år siden sidst, katten skal kastreres, manden bliver student, og han får ikke SU i sommerferien selvfølgelig. ARGH!
Jeg overvejer derfor, at tage SU-lån i en kort periode, for at vi kan få det til at hænge sammen, men jeg tænkte om der var nogen herinde der havde gode fif inden da?

Vi ligger godt nok 2000 til side om måneden, men det er ikke meget når vi skal bruge godt og vel 12.000 kr. om små 4 måneder  

Vi havde ellers en rigtig god opsparing, men pludselig stod fjernsyn og vaskemaskine af, så den er så godt som væk. 

Har i mulighed for at blive medlem af Danmark ? Mener det er gratis til en bestemt alder (måske 25) kan helt sikkert findes på deres hjemmeside... Det ville hjælpe med tandlægen  

Madplaner - indkøb i Aldi eller lidl - køb kød som datovarer og frys ned - Hold kødforbrug på minimum - spis supper og vegetarretter - bag selv brød og lav generelt mad fra bunden

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

serinasmor skriver:

Har i mulighed for at blive medlem af Danmark ? Mener det er gratis til en bestemt alder (måske 25) kan helt sikkert findes på deres hjemmeside... Det ville hjælpe med tandlægen  

Madplaner - indkøb i Aldi eller lidl - køb kød som datovarer og frys ned - Hold kødforbrug på minimum - spis supper og vegetarretter - bag selv brød og lav generelt mad fra bunden

Danmark er aldrig gratis, dog kan man få sine børn til at være gratis medlem frem til at de fylde 16 år

Men billigste medlemsskab som giver noget dækning er på 1.408 kr/årligt, så vidst ikke en fidus

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

Synes ikke jeres budget ser helt dumt ud, dog kunne den post som hedder husleje/faste udgifter godt være lavere, men afhænger meget af hvor i bor .

Tænker ikke at et lille su-lån vil gøre den store skade i jeres situation, selvom det da ville være bedre at finde studiejob, især for din kæreste i sommerferie når han er færdiguddannet

Og så undre jeg mig over at du siger i får udbetalt 10.600 kr. men synes kun din budget redegøre for 10.100

Anmeld Citér

7. marts 2016

serinasmor

Tiggi skriver:

Danmark er aldrig gratis, dog kan man få sine børn til at være gratis medlem frem til at de fylde 16 år

Men billigste medlemsskab som giver noget dækning er på 1.408 kr/årligt, så vidst ikke en fidus

Måske ikke ... Synes bare jeg havde set reklamer med at mellem 16 og 27 er det gratis ... Men derfor er det jo ikke sikkert det er rigtigt - jeg er nemlig ikke selv i målgruppen  

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym

Babydroemme skriver:

De fleste tandlæger kan lave afdragsordning på tandlægeregningen det har min kæreste fået gjord så fik han lov at afdrage over 6-4 mdr istedet for at ligge alt på en gang 

Anmeld Citér

7. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

I stedet for SU lån så ville jeg nøjes med 500kr til opsparingskontoen. Og så ville jeg udskyde tandlægen et par måneder. Det er trods alt kun en måned din kæreste står uden indkomst. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

mor:) skriver:

I stedet for SU lån så ville jeg nøjes med 500kr til opsparingskontoen. Og så ville jeg udskyde tandlægen et par måneder. Det er trods alt kun en måned din kæreste står uden indkomst. 

2 måneder?

Juli og august..... 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

serinasmor skriver:

Måske ikke ... Synes bare jeg havde set reklamer med at mellem 16 og 27 er det gratis ... Men derfor er det jo ikke sikkert det er rigtigt - jeg er nemlig ikke selv i målgruppen  

Yup turen til tandlægen er gratis i den aldersgrænse, men kræver jo stadig medlemskab

Anmeld Citér

7. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tiggi skriver:

2 måneder?

Juli og august..... 

Nå ja men så ville jeg stadig udskyde tandlægen i to - tre måneder og spare mindre op i disse måneder. Jeg kan ikke se ideen i at man har råd til at spare op men at man så alligevel skal ud og låne penge - så har man jo i princippet ikke råd til den opsparing og låner sig til den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.