Nyt job og gravid- kan man det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
5 svar
3 synes godt om
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg er i uge 10+6 i dag, og starter nyt job her D 15/3. Jeg var på barsel på kh før.

Jeg frygter virkelig at skulle sige jeg er gravid.. De bliver nok vildt sure og har vel en 3 mdrs prøveperiode? 

Er så nervøs det er i et privat hjemmeplejefirma. Kan man tillade sig at starte på job og være gravid? Så "langt" henne? 

Vil jo gerne arbejde og kan ikke være på kh næste gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

Loa

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg er i uge 10+6 i dag, og starter nyt job her D 15/3. Jeg var på barsel på kh før.

Jeg frygter virkelig at skulle sige jeg er gravid.. De bliver nok vildt sure og har vel en 3 mdrs prøveperiode? 

Er så nervøs det er i et privat hjemmeplejefirma. Kan man tillade sig at starte på job og være gravid? Så "langt" henne? 

Med risiko for at du kunne risikere at blive sygemeldt netop i dit fysiske fag, så ville jeg bestemt melde det ud.

Især når du er så langt henne.

Jeg kan godt forstå at firmaerne ikke vil købe katten i sækken og ansætte én der kort efter skal på barsel.

Selvom det selvfølgelig er øv for dig.

Anmeld Citér

7. marts 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg ville sige det efter nf, som de fleste plejer. Og så håbe på det bedste, men ja det er surt når timingen ikke lige passer.

Anmeld Citér

7. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Selvfølgelig kan man tillade sig at sige ja til et job, særligt når alternativet er kontanthjælp eller ingen forsørgelse. Du er sådan set forpligtet til at gøre det...

Når du får lyst til at oplyse om det, tager du en snak med chefen ligesom alle andre, og så er det jo op til vedkommende at vurdere hvad der videre skal ske. Dette er du forpligtet til at gøre senest 3 måneder før termin...

Det er svært at sætte børn i verden uden at kvinder i den arbejdsdygtige alder må blive gravide eller gå på barsel. Nogle gange rammer tingene uheldigt sammen, og så overlever alle heldigvis som regel også det...

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar det lyder som et rigtig dejligt sted at arbejde, og de virker ellers søde og jeg glæder mig til at komme igang. Jeg håber ikke, jeg kommer til at få problemer. Jeg har ikke haft problemer i graviditeten med de andre 2. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej alle. 

jeg ville starte op og så fortælle det senere.

du har jo ikke pligt til at sige det så tideligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.