3 uger til termin og bange!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
5 svar
1 synes godt om
6. marts 2016

Anonym trådstarter

Andre gravide der var bange 3 uger før termin eller bare deromkring ved, det der fylder mest hos mig lige nu er om han dør i min mave , eller om han klare fødslen. Grunden til mine bekymringer er fordi jeg er overvægtig og har svært ved stole på det hele nok skal gå godt for mig er bange for fosterdød, men har alt i alt haft en alm graviditet. Har ikke taget mere end 3 kilon på men jeg er bare så bange, hvad pokker kan jeg gøre, de føles så lange de sidste uger  tænk nu hvis det går galt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

GrønStjerne

Tag fat i din JM, og få en snak med hende om det. Du er så tæt på målet nu, og risikoen for at der sker noget er så uendelig lille.
Det er så svært at slippe tankerne, men som sagt snak med JM om hvordan du kan blive tryg.

Kram til dig (fra en overvægtig med 3 gode graviditetshistorier til statistikken).

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

GrønStjerne skriver:

Tag fat i din JM, og få en snak med hende om det. Du er så tæt på målet nu, og risikoen for at der sker noget er så uendelig lille.
Det er så svært at slippe tankerne, men som sagt snak med JM om hvordan du kan blive tryg.

Kram til dig (fra en overvægtig med 3 gode graviditetshistorier til statistikken).

Tak for svar
min jordmoder har kun konsultation i den by jeg bor i hver 14 dag så ved ikke lige hvad jeg gør

Anmeld Citér

7. marts 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Tak for svar
min jordmoder har kun konsultation i den by jeg bor i hver 14 dag så ved ikke lige hvad jeg gør

Hvis din jm ikk har konsultation. Så kan du måske prøve og ringe til din læge oh få en snak der? 

Det er meget vigtigt at du får talt med nogen så du ikke går og stresser. 

Husk på at så længe du mærker liv flere gange om dagen så har baby det godt. Synes du ikk du mærker nok så ring til Fg og bliv undersøgt. 

Det er meget normalt at blive bekymret og bange. Så bare vent til den lille kommer. Der er man også på tåspidserne hele tiden. Velkommen til det at blive mor 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Djursmor

Anonym skriver:

Andre gravide der var bange 3 uger før termin eller bare deromkring ved, det der fylder mest hos mig lige nu er om han dør i min mave , eller om han klare fødslen. Grunden til mine bekymringer er fordi jeg er overvægtig og har svært ved stole på det hele nok skal gå godt for mig er bange for fosterdød, men har alt i alt haft en alm graviditet. Har ikke taget mere end 3 kilon på men jeg er bare så bange, hvad pokker kan jeg gøre, de føles så lange de sidste uger  tænk nu hvis det går galt.

I dag dør der nærmest ingen børn ved fødslen.

Og de holder øje med barnet under fødslen, du får nogle elektroder på maven som holder øje med hjerterytme og tilstand, som så gør at de altid er på vagt om at han har det godt hele tiden. Og sker der en drastisk ændring, får de lynhurtigt sat gang i et kejsersnit.

Vores læger og jordmødre klare det hver eneste dag, alle mulige forskellige fødsler, så de er klædt på det lidt af hvert.

Tag en snak med din jordmoder, jeg er sikker på at hun kan gøre dig lidt mere rolig omkring fødslen 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. 

Jeg prøver sige til mig selv at det hele nok skal gå, man læser bare så mange skrækkelige ting nogle gange 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.