Hvad har dit barn med /på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
10 svar
2 synes godt om
6. marts 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hej min lille pige skal snart i vuggestue . Hvad skal hun ha med. Altså regntøj? Tremotøj? JVi har købt 2 madkasser. Jakke og hvad skal det være for en ? Tænker på at købe sutter med navn på.  Men hvad mere. Jeg ved godt hun skal have ex tøj ligge i vuggestue. Håber i forståresten hvad jeg spørger efter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

FruStolpe

libramarie12 skriver:

Hej min lille pige skal snart i vuggestue . Hvad skal hun ha med. Altså regntøj? Tremotøj? JVi har købt 2 madkasser. Jakke og hvad skal det være for en ? Tænker på at købe sutter med navn på.  Men hvad mere. Jeg ved godt hun skal have ex tøj ligge i vuggestue. Håber i forståresten hvad jeg spørger efter 

Vi har i vuggestuen. 

Jakke

Vanter

Hue

Regntøj 

Termotøj 

Flyverdragt 

Uldtøj til at sove i

Gummistøvle 

Vinterstøvler 

Masser af ekstra tøj

Sutter med navn

Jeg synes det er vigtigt at være dækket ind, sådan at der er tøj til alt slags vejr. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Benjamins'mor

libramarie12 skriver:

Vi fik en lille Kina bog udleveret da vores søn startede i dagpleje i marts 2012, her skrev dagplejeren blandt andet i hvis han manglede bleer, tøj eller lignende så vi kunne tage den med hjem hver eftermiddag. 

Nå, men på aller bagerste side, klistrede hun denne seddel på (billede vedhæftet). 

Skal i have madpakke med til jeres barn? Da min søn gik i dagpleje fik de mad derhenne hele dagen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. marts 2016

Benjamins'mor

Hov, vores datter går i vuggestue nu. 

Der har hun: 

Flyverdragt + flyverdragt/jakke på frem og tilbage. 

Termotøj. 

Regntøj. 

Gummistøvler. 

Vinterstøvler. 

Hue. 

Vanter 2 sæt. 

2 sæt tøj - body, trøje, bukser og strømper. 

Bleer. 

Fleecetrøje til at sove i (hun er et varmt barn, til vores søn havde vi en fleecedragt). 

2 sutter, 1 til kassen og 1 til barnevognen (så de har en reserve). 

Hjemmesko. 

Rygsæk. 

Og så har hun drikkedunk med hver dag. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Sedigfor

Min datter har

En pakke bleer 

To sæt tøj

pg det er faktisk det hun har i vuggestuen da de laver mad til dem alle. 

Mig sp selvfølgelig barnevogn (:

Anmeld Citér

6. marts 2016

modesty

Jeg ville nok stadig have en flyverdragt som vejret er nu.

Termotøj

Regntøj

Gummistøvler

Vinterstøvler (men det er nok snart slut med sæsonen)

Uld/fleecetrøje og evt -bukser (fleecebukser kan fås i h&m)

Hue

To sæt skiftetøj til skiftekassen derovre.

Sutter med navn på er en god idé. 

Jeg har personligt altid været meget glad for en vandtæt jakke som ikke er en decideret regnjakke til overgangsperioderne (med en uld-/fleece-trøje inde under). De virker ikke så syntetiske som en regnjakke og jeg føler at barnet kan ånde bedre i dem. Som f.eks den her (men der findes også meget billigere alternativer - bare sørg for at vandsøjletrykket er på min. 3.000)

http://www.miniature.dk/wiam-m-sea-fog?size=185

Men ellers - spørg i vuggestuen. Mange steder har en liste med hvad de gerne vil have.

EDIT: Sådan en som den her kunne sikkert også være en mulighed - men tjek i butikken hvad vandsøjletrykket er.

http://www.hm.com/dk/product/37370?article=37370-C#article=37370-B

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

Først og fremmest svinger det jo meget fra kommune til kommune med hensyn til mad, barnevogn med tilbehør, bleer.

Vi skal egentlig bare have tøj med, og lige nu har hun følgende med, men går ikke endnu så ingen sko, kun futter og flyverdragten bliver ikke brugt så meget.

Body

Bukser + strømpebukser

Trøje

Sokker

Sutsko

Futter

Varm dragt til barnevognen

Flyverdragt

Hue

Vanter (haft både tynde og skiluffer, men bruger kun de tynde nu)

Jakke (til at sidde i barnevognen når de er på tur og til når vi henter/bringer  

Suttekæde + sut (er vores dagplejemor meget glad for, især når de er i legestue)

Tror at det er det :-) 

Anmeld Citér

7. marts 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Okay ved vi skal ha bleer med og madpakke 2 x om ugen. Jeg er sikker på vi får mere af vide den første uge. Men vil bare genre købe nogle af tingene på tilbud. Der er 1 mdr til hun skal i vuggestue. Fx en jakke har vi ikke brugt overhovedet. Da en heldragt har været fint. Men kan godt se at hun skal ha en nu. Og hvad med jer med måske børn der ikke gårigtigt endnu har i købt sko til dem el. Min sp siger at jeg skal vente til hun går lidt før jeg køber sko. 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tiggi

libramarie12 skriver:

Okay ved vi skal ha bleer med og madpakke 2 x om ugen. Jeg er sikker på vi får mere af vide den første uge. Men vil bare genre købe nogle af tingene på tilbud. Der er 1 mdr til hun skal i vuggestue. Fx en jakke har vi ikke brugt overhovedet. Da en heldragt har været fint. Men kan godt se at hun skal ha en nu. Og hvad med jer med måske børn der ikke gårigtigt endnu har i købt sko til dem el. Min sp siger at jeg skal vente til hun går lidt før jeg køber sko. 

Vores datter kan stå selv nu, men ikke gå (12 mdr) og hun har ingen sko (eller jo sutsko, men er jo ikke fodformede) Vi køber først nogle rigtige sko når hun kan gå rigtigt. En dreng fra dagplejen har gået i nu 4 mdr men går stadig ikke særlig stabilt, så selvom han har sko på siger vores dagplejemor også at det er lige på grænsen om han burde da han netop ikke er så stabil på benene (går fint, men falder nemt hvis der er noget ujævnt) 

Så jeg ville sige klart vent til barnet kan gå selv Så det bliver nok nogle sommersko i stedet

Anmeld Citér

10. marts 2016

A.n.onym.

libramarie12 skriver:

1. Min datter på 8 mdr er lige startet i vuggestue - ift. Sko har jeg købt sådan nogle thermo-futter a la disse https://www.google.dk/imgres?imgurl=https://www.trendyshop.dk/images/Celavi_Lilla_Futter_3053_690-p.jpg&imgrefurl=https://www.trendyshop.dk/shop/celavi-overtraekssko-279085p.html&h=800&w=800&tbnid=Y-9FqLB5hz8QAM:&docid=eULbjgXjChOsPM&hl=da-dk&ei=qA7hVoW2Kozw6AT4k6Zw&tbm=isch&client=safari&ved=0ahUKEwiFqrbPubXLAhUMOJoKHfiJCQ4QMwgaKAAwAA

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.