Ramme til puslespil.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.247 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. marts 2016

helle85

Vi er i gang med at lave et puslespil til min datters værelse, som vi godt vil have op og hænge. Er der nogen der har en ide til hvordan man kan lave en ramme? Det bliver 33×98.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

helle85

helle85 skriver:

Vi er i gang med at lave et puslespil til min datters værelse, som vi godt vil have op og hænge. Er der nogen der har en ide til hvordan man kan lave en ramme? Det bliver 33×98.

Er her slet ikke nogen der har nogen gode ideer? 

Anmeld Citér

7. marts 2016

serinasmor

helle85 skriver:

Køb en mdf plade eller en masonit plade ... Skær ud i målene 37x102  ... Mal evt pladen i en ønsket farve (spring gerne midten over her ) ... Tegn område hvor puslespil skal være op på pladen med blyant (2 cm inde og træk op med lineal) - påfør tyndt lag trælim på området .. læg puslespil på ( nok mere læg plade på puslespils bagside ) og læg i pres. .. 

Alternativt - gå til glarmester - køb ramme i målene  

Anmeld Citér

7. marts 2016

helle85

Køb en mdf plade eller en masonit plade ... Skær ud i målene 37x102  ... Mal evt pladen i en ønsket farve (spring gerne midten over her ) ... Tegn område hvor puslespil skal være op på pladen med blyant (2 cm inde og træk op med lineal) - påfør tyndt lag trælim på området .. læg puslespil på ( nok mere læg plade på puslespils bagside ) og læg i pres. .. 

Alternativt - gå til glarmester - køb ramme i målene  

Tak.

Ja det bliver nok lidt dyrt at få en  glarmester 

Jeg havde håbet på at man måske kunne finde en løsning hvor man måske kunne skille det ad senere hen nå hun bliver træt af frost 

Som samtidig er ok billig 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. marts 2016

SofiaMik

Hvad med ramme fra Ikea?

Feks http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/20232117/

Anmeld Citér

7. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
helle85 skriver:

Tak.

Ja det bliver nok lidt dyrt at få en  glarmester 

Jeg havde håbet på at man måske kunne finde en løsning hvor man måske kunne skille det ad senere hen nå hun bliver træt af frost 

Som samtidig er ok billig 

mine forældre har nogle puslespil i alm store fotorammer. De har hængt siden jeg var 8-10 år og de har dem stadig her 22 år senere.

Anmeld Citér

7. marts 2016

helle85

hannetheis skriver:

mine forældre har nogle puslespil i alm store fotorammer. De har hængt siden jeg var 8-10 år og de har dem stadig her 22 år senere.

Jeg har prøvet at finde en ramme. men da det måler 33 ×98 så er det ikke lige til at finde, jeg har fundet nogen men der er prisen mellem 400-500 kr men det syntes jeg er lidt meget 

Anmeld Citér

7. marts 2016

helle85

SofiaMik skriver:

Hvad med ramme fra Ikea?

Feks http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/20232117/

Jeg har kigget på ikea hjemme side og der er desværre heller ikke nogen.

Det måler 33×98 

Anmeld Citér

7. marts 2016

SofiaMik

helle85 skriver:

Jeg har kigget på ikea hjemme side og der er desværre heller ikke nogen.

Det måler 33×98 

Hvad hvis du tager et færdigt billede og putter dit puslespil i.  F.eks det billede, der hedder Olunda. Der er 103x39.

Anmeld Citér

8. marts 2016

helle85

SofiaMik skriver:

Hvad hvis du tager et færdigt billede og putter dit puslespil i.  F.eks det billede, der hedder Olunda. Der er 103x39.

Jo den kan godt bruges.

Jeg kunne ikke kopiere dit link fra mobilen og fandt dem ikke da jeg kun søgte på rammer.

Jeg må se om jeg kan finde nogen der snart skal i ikea. Da de ikke sender det billede. Og vi bor meget lang derfra 

Mange tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.