Emmaljunga og Rodalon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.469 visninger
5 svar
3 synes godt om
6. marts 2016

Benjamins'mor

Vores barnevogn er blevet en smule jordslået indeni, da den altid står ude i carporten (vi har ikke plads andre steder). Har fået rådet at ligge den i blød i Rodalon i 30 min, har dog kigget på stoffet og der står det kun må håndvaskes, men kan jeg ikke smide det i vaskemaskinen på 20 grader? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

Liv_86

Jeg havde en grå emmaljunga klapvogn som der var en kat der havde tisses på. Jeg vaskede overdækkenet på håndvask i maskinen flere gange for at få lugten væk. Så jeg vil sige at du godt kan. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Christabelle

Har ikke prøvet Rodalon på min, men har haft smidt alt der kunne tages af i vaskemaskinen på 30 grader og det tog den ikke skade af.

Anmeld Citér

6. marts 2016

Benjamins'mor

Christabelle skriver:

Har ikke prøvet Rodalon på min, men har haft smidt alt der kunne tages af i vaskemaskinen på 30 grader og det tog den ikke skade af.

Jeg har før vasket overtrækket (det over benene), det tog ikke skade. 

Har heller ikke prøvet Rodalon før, men fik rådet og tænkte det var værd at prøve da den har fået lidt små grønne pletter i et lille område på hver side indeni, tænker det er pga fugt. 

Jeg har dog ikke 30 grader på min maskine, kun 20, 40, 60 og 90. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Benjamins'mor

Christabelle skriver:

Rodalon virkede desværre ikke så godt. Det har selvfølgelig taget evt sporer, men ikke fjernet "pletterne" så meget, så fandt et råd på min mave tror jeg det var, om at gnide det ind i cillit bang mug skimmel og snavs og så lade det ligge 15 mins tid, så det har jeg prøvet og så ryger det en tur i vaskemaskinen igen bagefter. 

Vedkommende skrev hendes havde lagt på loftet længe og fået jordslåede pletter og at det virkede.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Jeg har før vasket overtrækket (det over benene), det tog ikke skade. 

Har heller ikke prøvet Rodalon før, men fik rådet og tænkte det var værd at prøve da den har fået lidt små grønne pletter i et lille område på hver side indeni, tænker det er pga fugt. 

Jeg har dog ikke 30 grader på min maskine, kun 20, 40, 60 og 90. 

Lige en sidste opdate.

Det er lige kommet ud af maskinen og cillit bang mug skimmel og snavs hjalp. Stoffet er helt Hvidt igen. ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.