Forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

771 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2016

JVF

Er så frustreret! 

Min datter er netop fyldt 8 måneder og vi har i de sidste tre måneder kæmpet med at putte hende om aftenen. 

Hvis det lykkes os at få hende til at sove ved 19-tiden, er det 100% sikkert at hun vågner præcist en time efter - plus minus 5 minutter. 

Når hun vågner er hun bundulykkelig og der er ikke rigtig noget der virker. Nægter at gå og vugge hende i søvn, da hun er ved at være ALT for tung til at min ryg kan bære det. 

Mon der er nogen der har nogle gode ideer eller der måske har været/er i samme situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Sedigfor

Tænker om der måske kan være noget galt med ørerne eller andet som gør hun ikke kan sove.

Anmeld Citér

2. marts 2016

SPJ85

Jeg har præcist samme slags barn. Også 8 måneder. Her tror jeg det handler om tryghed, for han sover fint ved siden af mig. Ammer du? Jeg ammer ham når han vågner, så sover han igen med det samme. Hvordan forløber resten af natten og hvordan putter i?

vi har både været ved ørelæge og kiopraktor, men det var ingenting at komme efter 

Anmeld Citér

2. marts 2016

JVF

Sedigfor skriver:

Tænker om der måske kan være noget galt med ørerne eller andet som gør hun ikke kan sove.

Tænker ikke der er noget med ørerne. Hun klager ikke over at sove udenfor om dagen eller ligge inde i stuen. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Sedigfor

JVF skriver:

Tænker ikke der er noget med ørerne. Hun klager ikke over at sove udenfor om dagen eller ligge inde i stuen. 

Så det højste sandsynlig tryghed (:

Anmeld Citér

2. marts 2016

JVF

SPJ85 skriver:

Jeg har præcist samme slags barn. Også 8 måneder. Her tror jeg det handler om tryghed, for han sover fint ved siden af mig. Ammer du? Jeg ammer ham når han vågner, så sover han igen med det samme. Hvordan forløber resten af natten og hvordan putter i?

vi har både været ved ørelæge og kiopraktor, men det var ingenting at komme efter 

Jeg ved snart ikke. Det kunne måske godt være tryghed, men hun er bare bundulykkelig i det øjeblik hun vågner op. Det virker bare så underligt. 

Nej, jeg måtte desværre give op på amning da hun var 2 måneder, da min mælk aldrig løb til. Mistænker at mit akutte kejsersnit og forløbet bagefter forstyrrede mælkeproduktionen gevaldigt.. 

Når det lykkes os at få hende til at sove, sover hun til kl 24, får flaske og så vågner hun igen kl 2/4 og får endnu en flaske og sover fint videre. 

Vi putter ved at hun får ren ble, d-dråber, nattøj på. En flaske inde på værelset (uden lys), børstet tænder og puttes med bamse og sut. Ofte falder hun fint i søvn på det tidpunkt, men vågner jo så præcis en time efter. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

SPJ85

JVF skriver:

Jeg ved snart ikke. Det kunne måske godt være tryghed, men hun er bare bundulykkelig i det øjeblik hun vågner op. Det virker bare så underligt. 

Nej, jeg måtte desværre give op på amning da hun var 2 måneder, da min mælk aldrig løb til. Mistænker at mit akutte kejsersnit og forløbet bagefter forstyrrede mælkeproduktionen gevaldigt.. 

Når det lykkes os at få hende til at sove, sover hun til kl 24, får flaske og så vågner hun igen kl 2/4 og får endnu en flaske og sover fint videre. 

Vi putter ved at hun får ren ble, d-dråber, nattøj på. En flaske inde på værelset (uden lys), børstet tænder og puttes med bamse og sut. Ofte falder hun fint i søvn på det tidpunkt, men vågner jo så præcis en time efter. 

Ja det virker da lidt underligt. Her er det nemlig hver time (på slaget) indtil jeg går i seng, og så giver det med tryghed jo mere mening. Nå, men giv gerne en opdatering hvis du finder ud af hvad der er på spil.

måske skulle du prøve at putte senere/putte et andet sted/ligge dig sammen med hende for at se om det er ændringer 

Anmeld Citér

3. marts 2016

bvk

Prøv evt at ændre tidspunktet hvor du giver d dråber.. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonymor

JVF skriver:

Er så frustreret! 

Min datter er netop fyldt 8 måneder og vi har i de sidste tre måneder kæmpet med at putte hende om aftenen. 

Hvis det lykkes os at få hende til at sove ved 19-tiden, er det 100% sikkert at hun vågner præcist en time efter - plus minus 5 minutter. 

Når hun vågner er hun bundulykkelig og der er ikke rigtig noget der virker. Nægter at gå og vugge hende i søvn, da hun er ved at være ALT for tung til at min ryg kan bære det. 

Mon der er nogen der har nogle gode ideer eller der måske har været/er i samme situation? 

Har i prøvet at samsove med hende?

Og så har jeg dårlige erfaringer med de almindelige d-dråber, de gav mine børn forfærdeligt ondt i maven..

Anmeld Citér

10. marts 2016

JVF

Så har vi haft en snak med vores søde sundhedsplejerske. Hun mener det lyder meget som om at det er fordi hun drømmer. I og med at det egentlig går rigtig fint med at putte hende, men at hun vågner efter præcis en time og er helt ulykkelig. Så nu står den på at berolige og bare være til stede, når hun vågner og er så ked af det. 

Tak for jeres svar :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.