Hvordan takler jeg min ego søster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Problemet er det er mine forældre der føjer hende, ikke mig. Min far kørte hende hjem. Bad hende om at tage skoene af men nægtede. De ved godt årsagen men mener jeg skal acceptere vi er forskellige. De overbeskytter hende. Problemet er jeg er den eneste som siger fra og nu mere jeg siger fra nu værre bliver det. Men er nået dertil jeg hellere vil melde ud end blive ved at kæmpe. 

Det er ligeså meget dig selv der føjer hende. Hvis hun nægtede at tage skoene af og du opgav, så fik hun endnu engang sin vilje. 

Du lukkede hende selv ind  

Med tæpperne da hun var dårlig, gav du hende noget og lægge under i stedet, et viskestykke evt? Du tillod hende selv og gøre det  

mega træls sin søster er sådan. Men pas på med at skyld alt skyld på omgivelserne, du er selv med til at fodre hendes ego 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Tak ville ønske og håbe og har givet alle chancer, men ærligt ønsker jeg hende ikke i mit hus. Alle andre tider på året så længe det ikke er hos os, må jeg vise jeg er voksen og vi kan være i rum sammen, og kan jeg klare. Men det er kun jul en gang om året og selvom hun bliver i offerrollen vil det jo så bare vise hvad der betyder mest for mine forældre. Kræver ikke meget og så er hunvelkommen men kræver at folk respekterer og opfører sig ordentligt i vores hjem, bla ved ikke at ødelægge vores gulve, eller vores tæpper da hun var indsmurt i bruncreme. Med børn vasker vi jo bare men det her var umuligt at få af så måtte smide dem ud, efter hun desideret havde tørt ansigt med dem og lagt og skabt sig fordi hun var dårlig, men havde det fint 1 time senere hvor hun skulle mødes med nogen i byen så så længe hun gør sådanne ting, er hun ikke velkommen. Men håber at det ændres hvis hun ser hun ikke er velkommen pga sin mangel på respekt  

Har ikke selv søskende så er rimelig uvidende om hvordan det er, og vil derfor ikke kommenterer ud fra søskende vinklen, men i stedet fra den vinkel jeg kender: at være mor. 

Puha sikke et dilemma dine forældre er sat i - du skriver det selv: det vil vise sig hvad der betyder mest for mine forældre. Som mor er det spørgsmål både meget simpelt og meget komplekst, ingen af mine børn betyder mere for mig end det andet, men bliver jeg sat i det paradoks som du med din udmelding on jul sætter dem i, kunne jeg enten vælge at aflyse jul, holde det selv eller se på hvilket barn var mest sårbart og det ville jo så nok være det barn der ikke havde andre at holde jul med. Men alle 3 løsninger ville være med er blødende hjerte, en stor sorg. Jeg ville forstå din udmelding og samtidig ikke forstå, jeg ville respektere din beslutning, men have svært ved ar acceptere den. Og jeg ville forsøge at forklare dig, st selvsagt kan jeg ikke vælge mellem jer to, jeg kan ikke være politimanden, være dommeren for jeg elsker jer begge to ubetingelsesløst også når I opfører jer dumt. 

Hvis du er den samme som har skrevet før, så skrev du om din søster havde en depression tror jeg der var, og igen så er hun måske mere sårbar end du måske ved - det undskylder ikke hendes opførsel, og du har alt mulig ret til at råbe time out. Men det gær fra mor siden, at jeg aldrig ville lade er barn der stod i en krise sejle alene fordi der var problemer mellem to søskende. Jo mere jeg skriver tror jeg faktisk jeg som mor i den situation ville holde alle festivitas hjemme hos mig selv, og nægte at vælge noget som helst.

Anmeld Citér

3. marts 2016

God-mor

Anonym skriver:

Åh jeg har bare fået nok !!!

min søster og jeg er som dag og nat. Hun er meget ego og lukrerer på alt hun kan, vil accepteres selvom hun konstant provokerer og selv opsøger konflikter. hun prøver at skubbe mig ud af familien og har lavet drama når vi skulle holde noget. 

Mine forældre er nærmest under tøflen og er der det mindste tager de fri for arbejde og hun udnytter det til fulde. Flere gange har hun sagt ja tak og godkendt gavebeløb men pludselig havde hun ingen penge selv men lunne godt købe dyrt tøj, rejse, feste osv. Dette er heg i princippet ligeglad med hvis hun så bare var ærlig og også gik med et beløb hun havde råd til istedet for at nasse på alke andre konstant 

Jeg har ofte inviteret og rakt hånden ud, men nu er nok nok. Jeg har sagt fra og at hun ikke længere er velkommen i vores hjem. Hun hr fået mange chancer. Kommer der ændringer og hun vil vise respekt og alm pli er hun selvfølgelig velkommen men ikke så længe hun ter sig som hun gør. 

Det har så skabt problemer da min mor er blevet sur, for så tvinger jeg dem åbenbart til at vælge til jul mellem at se sine døtre og børnebørn. Jeg har sagt de er meget velkommen som de plejer hvert 2 år, men ikke min søster så længe hun er sådan. Så må de give os et år hver eller må hun vælge min søster, og så holder vi bare ved svigerne men var jo uretfærdigt jeg tog ungerne i pant og min søster skulle holde jul alene

me  kan det virkelig være rigtigt jeg bare skal finde mig i alt, nej det synes jeg ikke. Men er åbenbart mig som er den onde og aner ikke hvordan jeg takler det

i min verden har ens opførsel altså konsekvens så vil hun ikke opføre sig ordentligt og respektere os i bores eget hjem, må hun lade være med at komme, og betyder det så at hun må finde andre løsninger til jul, ja så det være en konsekvens! Vælger mine forældre min søster så hun ikke skal sidde alene, ja så er det en konsekvens at de ikke ser os og detes børnebørn. Men alt er åbenbart min skyld  

hvor har jeg bare fået nok af hendes nykker og hun opfører sig som en forkælet møgunge på trods af hun er midt i tyverne

Du er velkommen til at smide en pb til mig. Så vil jeg besvarer din tråd, og dele noget af min historie. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Abracadabra

Hun lyder påfaldende egocentreret. Virkelig påfaldende! Jeg tænker, at hun kunne have en form for personlighedsforstyrrelse måske? Eller også er hun bare snothamrende forkælet udover enhver pædagogisk rækkevidde. 

Lige meget hvad skulle hun da ikke komme i mit hjem med dén attitude. Den opførsel behøver ingen tolerere - jo hendes forældre, hvor de er formentlig en del af forklaringen på adfærden, men ingen andre. 

Man accepterer den fordrukne onkel Ole, fordi han er kærlig i sin adfærd. Man accepterer hypokonder-tante Tove, fordi hun indenunder hypokondrien gerne VIL familien og elsker småbørnene. Med søster Scarlett lyder som en belastning hele vejen igennem. Og hvis der INTET positivt er i samværet, skal man ikke opretholde det. 

Er det den samme TS som i en tidligere tråd? Måske. Så har BÅDE søster OG TS en depression, og så må den parameter jo gå ud af ligningen. 

Samværet opretholdes af hensyn til forældrene (måske), men ingen lyder til at nyde det. Så må det slutte. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Newsence

Måske skulle jul så ikke holdes hos jer?? Hvis det er det er ligesom er det store problem så fokuser på at få løst det i stedet.. Måske kunne I alle holde jul hos dine forældre hvert andet år?? 

Jeg syntes det er helt ok du siger fra og bestemmer at du ikke vil have hende ind i dit hjem, MEN samtidig sætter du dine forældre i en ganske ubehagelig situation uden vilje til at løse det. Du lader løsningen være din søster istedet for at være en del af løsningen.. Prøv at møde dine forældre på midten. Sige du gerne vil holde jul med dem OG din søster bare ikke i dit hjem. Så kan I måske sammen finde et andet sted. Og så må du jo finde dig i de konsekvenser det så giver dig. Eks at du ikke bare kan putte børn men skal hjem først, at andre bestemmer mad og borddækning osv. 

Og så stop dog med at være på gave med hende. I giver ikke hende gaver. Hun giver ikke jer gaver. Ingen forventninger ingen skuffelser. Få nogle klare aftaler som I laver sammen som hun også har mulighed for at overholde.. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Det er ligeså meget dig selv der føjer hende. Hvis hun nægtede at tage skoene af og du opgav, så fik hun endnu engang sin vilje. 

Du lukkede hende selv ind  

Med tæpperne da hun var dårlig, gav du hende noget og lægge under i stedet, et viskestykke evt? Du tillod hende selv og gøre det  

mega træls sin søster er sådan. Men pas på med at skyld alt skyld på omgivelserne, du er selv med til at fodre hendes ego 

Måske men jeg har seriøst ikke tid til at være babysitter med huset fuld af gæster og børn der skal passes. Men er jo netop grunden til hun så bare ikke længere er velkommen 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har ikke selv søskende så er rimelig uvidende om hvordan det er, og vil derfor ikke kommenterer ud fra søskende vinklen, men i stedet fra den vinkel jeg kender: at være mor. 

Puha sikke et dilemma dine forældre er sat i - du skriver det selv: det vil vise sig hvad der betyder mest for mine forældre. Som mor er det spørgsmål både meget simpelt og meget komplekst, ingen af mine børn betyder mere for mig end det andet, men bliver jeg sat i det paradoks som du med din udmelding on jul sætter dem i, kunne jeg enten vælge at aflyse jul, holde det selv eller se på hvilket barn var mest sårbart og det ville jo så nok være det barn der ikke havde andre at holde jul med. Men alle 3 løsninger ville være med er blødende hjerte, en stor sorg. Jeg ville forstå din udmelding og samtidig ikke forstå, jeg ville respektere din beslutning, men have svært ved ar acceptere den. Og jeg ville forsøge at forklare dig, st selvsagt kan jeg ikke vælge mellem jer to, jeg kan ikke være politimanden, være dommeren for jeg elsker jer begge to ubetingelsesløst også når I opfører jer dumt. 

Hvis du er den samme som har skrevet før, så skrev du om din søster havde en depression tror jeg der var, og igen så er hun måske mere sårbar end du måske ved - det undskylder ikke hendes opførsel, og du har alt mulig ret til at råbe time out. Men det gær fra mor siden, at jeg aldrig ville lade er barn der stod i en krise sejle alene fordi der var problemer mellem to søskende. Jo mere jeg skriver tror jeg faktisk jeg som mor i den situation ville holde alle festivitas hjemme hos mig selv, og nægte at vælge noget som helst.

Jeg er ligeglad med om min mor vælger at holde jul med min sødter, det er også helt ok. Min søster er ikke deprimeret, hun er festglad. Jeg vil ikke acceptere alle i mit hjem uanset hvordan de er, skal man opføre sig ordentligt. Vil min mor ikke undvære os må hun selv holde jul hos hende 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Loa

Anonym skriver:

Jeg er ligeglad med om min mor vælger at holde jul med min sødter, det er også helt ok. Min søster er ikke deprimeret, hun er festglad. Jeg vil ikke acceptere alle i mit hjem uanset hvordan de er, skal man opføre sig ordentligt. Vil min mor ikke undvære os må hun selv holde jul hos hende 

men du er ikke villig til at holde jul i selskab med din søster, hvis din mor/far lægger hus til?

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hun lyder påfaldende egocentreret. Virkelig påfaldende! Jeg tænker, at hun kunne have en form for personlighedsforstyrrelse måske? Eller også er hun bare snothamrende forkælet udover enhver pædagogisk rækkevidde. 

Lige meget hvad skulle hun da ikke komme i mit hjem med dén attitude. Den opførsel behøver ingen tolerere - jo hendes forældre, hvor de er formentlig en del af forklaringen på adfærden, men ingen andre. 

Man accepterer den fordrukne onkel Ole, fordi han er kærlig i sin adfærd. Man accepterer hypokonder-tante Tove, fordi hun indenunder hypokondrien gerne VIL familien og elsker småbørnene. Med søster Scarlett lyder som en belastning hele vejen igennem. Og hvis der INTET positivt er i samværet, skal man ikke opretholde det. 

Er det den samme TS som i en tidligere tråd? Måske. Så har BÅDE søster OG TS en depression, og så må den parameter jo gå ud af ligningen. 

Samværet opretholdes af hensyn til forældrene (måske), men ingen lyder til at nyde det. Så må det slutte. 

Jeg har gjort meget indsats og kommet med forslag, men dette er ikke godtaget. 

Der er høj aldersforskel bla da jeg har en anden far og min søster har altid været favoritten som efternøleren de troede de ikke fik men som kom da de opgav. Nok også grunden til vi er så forskellige. Vores forældre vælger altid min søster over os og børnene uanset hvad det er. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Måske skulle jul så ikke holdes hos jer?? Hvis det er det er ligesom er det store problem så fokuser på at få løst det i stedet.. Måske kunne I alle holde jul hos dine forældre hvert andet år?? 

Jeg syntes det er helt ok du siger fra og bestemmer at du ikke vil have hende ind i dit hjem, MEN samtidig sætter du dine forældre i en ganske ubehagelig situation uden vilje til at løse det. Du lader løsningen være din søster istedet for at være en del af løsningen.. Prøv at møde dine forældre på midten. Sige du gerne vil holde jul med dem OG din søster bare ikke i dit hjem. Så kan I måske sammen finde et andet sted. Og så må du jo finde dig i de konsekvenser det så giver dig. Eks at du ikke bare kan putte børn men skal hjem først, at andre bestemmer mad og borddækning osv. 

Og så stop dog med at være på gave med hende. I giver ikke hende gaver. Hun giver ikke jer gaver. Ingen forventninger ingen skuffelser. Få nogle klare aftaler som I laver sammen som hun også har mulighed for at overholde.. 

Det er jo netop derfor jec siger stop med alt og har ikke sagt vi ikke kan holde jul ved mine forældre, men de har selv haft fravalgt men holder de julen kommer vi gerne men vi aflyser ikke jul fordi de ikke vil holde jul 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.