Stop amningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
7 svar
1 synes godt om
2. marts 2016

Befre_willy

Min datter er 13 mdr og jeg skal stoppe.amningen .... har i.gode råd?

☺ 

Overvejer stærkt pillen der stopper det. Men har kun hørt skidt om den. Hvad er dine erfaringer ? ☺ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Vivienne

Befre_willy skriver:

☺ 

Overvejer stærkt pillen der stopper det. Men har kun hørt skidt om den. Hvad er dine erfaringer ? ☺ 

Jeg stoppede selv da min søn blev 14 mdr. af den simple grund at han konstant hang på mig. Jeg kunne ikke klare det længere. 

Jeg fik ammestop-pillen og overvejede hvordan jeg bedst kunne gøre det. 

Det endte med at jeg ammede ham så meget så han "tømte" mig godt, da mælken fortsætter med at løbe til i en uges tid selvom man tager pillerne. 

Da han var færdig med at amme, smurte jeg mine bv i citron. I hans hoved var han selvfølgelig ikke klar til at stoppe med at spise, så han tog fat igen og fik et chok. 

Han begyndte at græde og prøvede 5-6 gange og gav op til sidst. 

Den aften var det hårdt da han var vant til at blive ammet inden sengetid. 

Han vågnede flere gange og brokkede sig. Dagen efter var det som om at han aldrig havde ammet. Det var det. 

Mht. mig selv, så var det hårdt i en uge efter pillen, da brysterne blev godt fyldt op med mælk. Men jeg sørgede for at malke lidt ud, så det tog de væreste smerter væk. Og det var det. 

Du skal huske at hvis du tager pillerne, må du under ingen omstændigheder amme dit barn, for så kommer mælkeproduktionen i gang igen. Hellere malke ud selv. 

Held og lykke

Anmeld Citér

5. marts 2016

tarkoflen

Hvornår ammer du?

jeg ammede vores datter til hun var knap 14 måneder og trappede lige så stille ud...

hun var nede på kun at blive ammet inden hun skulle sove, og den amning flyttede jeg til at være om eftermiddagen, når vi kom hjem fra vuggestue i stedte for, og til sidst gad hun ikke mere, for der var alt for meget andet, der var meget sjovere og mere spændende, end at ligge der og hygge

Anmeld Citér

5. marts 2016

Berta

Hej

Hvorfor skal du stoppe? Og hvor mange gange ammer du i løbet af døgnet?

Hvis ikke du ammer mange gange og ikke har behov for at stoppe fuldstændig fra den ene dag til den anden så er ammestop piller næppe nødvendigt. Det mest skånsom for dine bryster og for dit barn er en rolig nedtrapning. Fjern 1 amning af gangen og vent med den dit barn er mest afhængig af til sidst - det er for mange amning før putning. Så falder mælkemængden naturligt og dit barn mister måske selv interessen ellers må du hjælpe lidt med at fjerne den sidste hvis det er nødvendigt med fuld stop.

Pøj Pøj med det.

/Berta 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Diosa85

☺ 

Jeg har taget pillerne torsdag/fredag og har intet dårligt at sige. 

Ingen bivirkninger af nogen art, mælk stoppet (kun lige rester tilbage) og min mens startede igen allerede Idag. 

Det en anden skriver med at det løber til en uge efter. Det må være individuelt  for der har intet været her. 

Så effektive 

Anmeld Citér

6. marts 2016

A.n.onym.

Befre_willy skriver:

☺ 

Jeg stoppede bare og havde nogle kæmpe nødder i ca en uge der var sindssygt ømme, hvor jeg bare liiiige tog trykket på den et par gange om dagen, for at mindske risikoen for betændelse men også for at det ikke skulle gøre så ondt. Har ikke kendskab til for og imod mht. Pillerne, men min læge frarådede dem (kan ikke huske hvorfor)

Anmeld Citér

6. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Befre_willy skriver:

☺ 

Jeg stoppede amning ved at trappe ned til en enkelt natamning i løbet af en uge, herefter malkede jeg ud med hånden i ca. En uge for lige at ta trykket. Man behøver ingen piller

Anmeld Citér

21. marts 2016

Befre_willy

Er ikke stoppet endnu. Har dog hentet piller. Men har meget mælk. Min datter er snart 15 mdr. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.