Hjælp til at få mælken tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
6 svar
1 synes godt om
1. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har en søn på en uge nu. Han sutter fint og mælken er der, men har fået en brystbetændelse på det ene bryst, så har fra i går været på penicillin. Kan mærke mælken på det betændte bryst er blevet mindre, hvilket jeg godt forstår - men det er også blevet mindre på det andet bryst... Føler ikke jeg har noget mælk! Han spiser til der ikke er mere og melder sig først igen efter 3-4 timer, så går udfra han er blevet mæt, men jeg er bange for mælken forsvinder helt! Jeg har tidligere ammet 2 børn, men kun i 14 dage grundet brystbetændelse også, hvor mælken forsvandt - men var ikke på penicillin de gange. 

Jeg lægger ham til så ofte han vil og jeg pumper ud efter hver amning + pumper jeg ud på det ene bryst, hvis han fx bliver mæt efter et bryst.

er der andet jeg kan gøre? Vil så gerne amme! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Berta

Jeg synes det lyder meget fornuftigt som du gør. Bliv ved med det. Det er godt at pumpe efter amning når du har brystbetændelse. Sørg især for at få tømt det betændte bryst godt. Og lad endelig sønnen sutte også på det dårlige bryst - selvom jeg ved det kan gøre ondt.

Hvis han er tilfreds og først melder sig igen efter3-4 timer - og i øvrigt er frisk når han er vågen - og laver de tisse og afførings bleer ham skal i forhold til hans alder så lyder alt godt.

Begynder ham at melde sig hyppigere er det jo også helt ok i denne alder. Hver 2 time vil ikke være for hyppigt med hans alder. Og så husk fortsat masser af hud mod hud, ro og hvile til mor når drengen sover  (så må far eller andre aktivere den store, lave mad mm) - og masser af væske og god mad til mor også. Så skal du nok komme over den brystbetændelse og kunne blive ved med at amme den lille. 

Pøj Pøj med det. 

/Berta 

Anmeld Citér

1. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej. Jeg har en søn på en uge nu. Han sutter fint og mælken er der, men har fået en brystbetændelse på det ene bryst, så har fra i går været på penicillin. Kan mærke mælken på det betændte bryst er blevet mindre, hvilket jeg godt forstår - men det er også blevet mindre på det andet bryst... Føler ikke jeg har noget mælk! Han spiser til der ikke er mere og melder sig først igen efter 3-4 timer, så går udfra han er blevet mæt, men jeg er bange for mælken forsvinder helt! Jeg har tidligere ammet 2 børn, men kun i 14 dage grundet brystbetændelse også, hvor mælken forsvandt - men var ikke på penicillin de gange. 

Jeg lægger ham til så ofte han vil og jeg pumper ud efter hver amning + pumper jeg ud på det ene bryst, hvis han fx bliver mæt efter et bryst.

Nogle drikker amme-the eller f.eks. en nisseøl for at sørge for at der er nok mælk. Andre spiser noget mysli kaldet mælkebomben (man laver det selv, men der er mange opskrifter på nettet, bare søg mælkebomben).  Og ellers, ja så meget amning og hud mod hud som muligt.

Anmeld Citér

1. marts 2016

migxher

Det lyder fint det du gør (:! Det er så flot at du forsætter. 

Hvis du er i tvivl synes jeg du skal kontakte en ammevejleder. Sådan en vil kunne give dig mere præcis vejledning.

Anmeld Citér

1. marts 2016

Vivienne

Hos mig har øl virket. Efter en halv dåse kom der en hel masse mælk. Tror der gik en time. 

Held og lykke. Du må ikke give op!

Anmeld Citér

1. marts 2016

Carina:-)

Masser af væske søvn og hud mod hud så skal det nok gå

Og ja lad ham tømme det dårlige bryst - det kan godt gøre ondt men det er vigtigt for at få bugt med brystbetændelsen .

3-4 timers søvn er rigtig fint i den alder så tro på han har det godt og får nok, 

Anmeld Citér

1. marts 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

Hudtilhudkontakt er vejen frem, masser af væske og så bare lad ham spise når han vil, det var de råd jeg fik efter brystbetændelse - og tillykke med baby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.