Pædagoger, er I trætte af...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.649 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. februar 2016

Anonym trådstarter

...forældre, som altid (hver dag) ønsker at bruge 5-10 min på at høre om, hvordan barnets dag er gået? 

Jeg er nemlig selv én af de mødre, som gerne vil høre om hvordan mit barns dag har været, og jeg har mange gange tænkt på om de mon er trætte af mig fordi jeg er så interesseret i hvad de laver i institutionen. 

Der er nemlig også forældre som nærmest ikke hilser, når de henter deres børn. 

Tænker om jeg er for meget...

Hører gerne fra jer pædagoger. I kan vælge at svare anonymt også.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

...forældre, som altid (hver dag) ønsker at bruge 5-10 min på at høre om, hvordan barnets dag er gået? 

Jeg er nemlig selv én af de mødre, som gerne vil høre om hvordan mit barns dag har været, og jeg har mange gange tænkt på om de mon er trætte af mig fordi jeg er så interesseret i hvad de laver i institutionen. 

Bestemt ikke.  

Bare samtalen ikke tages mens der er allermest knald på i garderoben eller lign 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nu er jeg ikke pædagog, så undskylder på forhånd. Men jeg synes "vores" pædagoger er utroligt svære at få i tale! Så jeg kan godt blive irriteret hvis én bestemt mor bare snakker med pædagogerne i en evindelighed fordi så er det med garanti endnu en dag hvor man har afleveret sit barn i et kaninhul og ikke aner hvordan han/hun har haft det.

Jeg synes derimod det er helt fair hvis man gerne vil høre 5 min om barnets dag, men det der med at fortælle hele sin livshistorie - hver dag - det tror jeg ærligt talt også pædagoger bliver trætte af.

Alt med måde? Men synes det er for dårligt at vi aldrig får noget at vide, selv når vi rykker for det.

Anmeld Citér

29. februar 2016

PernilleogLouis

Jeg tænker at hvis jeg skulle snakke 5-10 min med alle forældre så er det godt nok meget tid der går fra de børn der stadig er i vuggestuen/børnehaven og det syns jeg faktisk ikke er okay - børnene må være det vigtigste

Anmeld Citér

29. februar 2016

Tystys14

Hmm, uden selv at være pædagog, tænker jeg at det må være en del af deres job, at tale med forældre. 

Selv plejer jeg lige at spørge, om de har haft en god dag. (Så svarer de som regel pænt ja eller nej, med kort uddybelse hvis nej) det synes jeg er mege rart. 

Især i vuggestuen synes jeg de er søde til at fortælle om der er sket noget særligt i løbet af en dag.  

Det giver mig en god følelse, at vide pædagogerne ikke har spor imod at give en kort briefing når man henter, også ofte uopfordret. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Anonym

PernilleogLouis skriver:

Jeg tænker at hvis jeg skulle snakke 5-10 min med alle forældre så er det godt nok meget tid der går fra de børn der stadig er i vuggestuen/børnehaven og det syns jeg faktisk ikke er okay - børnene må være det vigtigste

Helt enig  hvis der er 16 børn på stuen vil pædagogerne bruge 160 min på at snakke med forældre - hvis de snakker i 10 min. Det er godt nok meget tid som går fra børnene. I mine pigers institution hang der en seddelh vor man kunne læse hvad de havde lavet -det fungerer fint

Anmeld Citér

29. februar 2016

striber

Anonym skriver:

Jeg tænker at 10 min måske lige er voldsomt. Men jeg bruger gerne nogle minutter på at fortælle om hvordan barnet har haft det. men ellers prioritere vi at sende en fælles mail ud hver dag, hvor der står beskrevet hvad vi har lavet.

Men jeg går meget op i også at tale med forældrene. Især at fortælle de sjove historier fra dagen og lige præcis deres barn, som ikke bare kan sendes ud i en fællesmail. 

Det kan ikke altid lade sig gøre i "rush hour" men når der er ro på, og vi fx er på legepladsen, plejer der at være tid nok til lige at fortælle en hurtig sjov ting om dagen. Det sætter jeg også pris på at få fra de voksne der passer mine børn.

jeg ser det som en investering i det gode samarbejde. Jeg viser dem at jeg ser DERES barn, og ikke bare ser et barn i mængden  

Anmeld Citér

29. februar 2016

Chantie

Jeg synes det er helt fint at du spørger ind til dagen, hvis ikke det kan læses et sted hvad de har lavet. 

10 min synes jeg er meget.

jeg brugte vel 3 min på at få af vide hvordan dagen i vuggestue havde været for min mindste.

Så længe du har situations fornemmelse. 

Det irriterer mig når folk ikke kan se jeg lige er i gang med at hjælpe et barn, på vej til at skifte ble, og ikke fornemmer at nu er tiden gået.. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vil også sige at 5-10 minutter hver dag er meget, det er fint nok hvis man kommer hvor der ikke er run på. Kan f.eks godt sidde og snakke med forældre, imens man laver perler eller andet om eftermiddagen, men hvis man henter samtidig med mange andre kan det dårligt lade sig gøre.

jeg er nok en af de pædagoger der fortæller, hvis der er noget at fortælle, både sjove episoder, ture eller uheld. Jeg bruger ikke 10 min på at fortælle at dagen har været fin, han har leget med den samme som han plejer på legepladsen, spist sin madpakke fint osv. For sådan nogle dage er der igså, dage som er som alle de andre hvis det giver mening. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Sedigfor

Her gør de det af sig selv, synes det er rart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.