Anonym skriver:
...forældre, som altid (hver dag) ønsker at bruge 5-10 min på at høre om, hvordan barnets dag er gået?
Jeg er nemlig selv én af de mødre, som gerne vil høre om hvordan mit barns dag har været, og jeg har mange gange tænkt på om de mon er trætte af mig fordi jeg er så interesseret i hvad de laver i institutionen.
Der er nemlig også forældre som nærmest ikke hilser, når de henter deres børn.
Tænker om jeg er for meget...
Hører gerne fra jer pædagoger. I kan vælge at svare anonymt også.
Jeg tænker at 10 min måske lige er voldsomt. Men jeg bruger gerne nogle minutter på at fortælle om hvordan barnet har haft det. men ellers prioritere vi at sende en fælles mail ud hver dag, hvor der står beskrevet hvad vi har lavet.
Men jeg går meget op i også at tale med forældrene. Især at fortælle de sjove historier fra dagen og lige præcis deres barn, som ikke bare kan sendes ud i en fællesmail.
Det kan ikke altid lade sig gøre i "rush hour" men når der er ro på, og vi fx er på legepladsen, plejer der at være tid nok til lige at fortælle en hurtig sjov ting om dagen. Det sætter jeg også pris på at få fra de voksne der passer mine børn.
jeg ser det som en investering i det gode samarbejde. Jeg viser dem at jeg ser DERES barn, og ikke bare ser et barn i mængden
Anmeld
Citér