Regler for barsel som højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
3 svar
2 synes godt om
28. februar 2016

migxher

Hej piger

hvor længe skal man have gået på en uddannelse for at få barselsklip? Lige nu får jeg tilskud til pasning af eget barn og planen er at jeg skal gå hjemme med vores dreng til februar om et år og så begynde på uddannelse. Nu er jeg så gravid igen med termin midt i oktober. For ikke at skulle have kontanthjælp når tilskud til pasning af eget barn stopper, overvejer jeg at begynde til september istedet og således få barselsklip. Men september er jo lige op over i forhold til termin. Og jeg nær jo sikkert kun at være på studie en måneds tid. Kan jeg så godt få barselsklip??  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Hippo93

migxher skriver:

Hej piger

hvor længe skal man have gået på en uddannelse for at få barselsklip? Lige nu får jeg tilskud til pasning af eget barn og planen er at jeg skal gå hjemme med vores dreng til februar om et år og så begynde på uddannelse. Nu er jeg så gravid igen med termin midt i oktober. For ikke at skulle have kontanthjælp når tilskud til pasning af eget barn stopper, overvejer jeg at begynde til september istedet og således få barselsklip. Men september er jo lige op over i forhold til termin. Og jeg nær jo sikkert kun at være på studie en måneds tid. Kan jeg så godt få barselsklip??  

Da jeg startede på pædagoguddannelsen sagde de at man først fik barselsklip når man havde gået på skolen 1 år 

Ved så ikke om der er andre regler ud fra hvilken uddannelse du tager.

Anmeld Citér

28. februar 2016

migxher

Hippo93 skriver:

Da jeg startede på pædagoguddannelsen sagde de at man først fik barselsklip når man havde gået på skolen 1 år 

Ved så ikke om der er andre regler ud fra hvilken uddannelse du tager.

Øv det er pædagog jeg vil ind på

Anmeld Citér

28. februar 2016

Wallflower

Jeg fødte min søn i november og er tilmeldt pædagogstudiet. Jeg skulle have været startet her i februar men har fået udskudt studiestart til september, så jeg har ikke været studieaktiv endnu men får fødselsklip og holder barsel til starten i september. Så du burde også kunne få fødselsklip selvom du ikke når at være studieaktiv særlig længe. Mit råd vil være at tage fat i studievejlerende på studiet og få deres hjælp 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.