Ambulant kejsersnit..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2016

Anonym trådstarter

Søger nogle der måske har erfaring med dette?

Syntes at det lyder ret så interresant :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

Kløver

Anonym skriver:

Har fået 4 kejsersnit (ingen af dem ambulant) og jeg ville absolut ikke tage det valg. Ikke efter sådan et indgreb og hvor der skal gang i mad osv

Anmeld Citér

28. februar 2016

Christine

Anonym skriver:

Har du fået ks før? Jeg mærkede efter sidst jeg fik ks og fandt ud af at jeg ville have fortrudt ambulant. Alene det at skulle transporteres hjem kort efter, det lyder simpelthen for smertefuldt. Omvendt bliver jeg smidt ud efter Max 24 timer fordi jeg ikke er førstegangsfødende, og ved ikke præcis hvor meget bedre det er faktisk..

Ville nok overveje hvordan min seng eller hvor jeg nu skulle befinde mig er indrettet,så det é rent at komme i og op af sengen. Og så hvor langt der er til hospitalet. Selvfølgelig også hvem der er sammen med dig - er det nogen der ville kunne opdage hvis der er noget galt, såsom tarmslyng, for kraftig blødning, os osv.

Men kan da se fordele også og det er jo dejligt at få valget. Umiddelbart ville jeg fraråde det hvis du ikke har fået ks før.

Jeg har ikke haft problemer med selve operation og sår efterfølgende, men følte jeg skulle dø. Man kan være virkelig smadret! Og så er det jo rart at være på hospitalet, hvis man føler man er ved at dø (selv om det ikke er tilfældet).

Anmeld Citér

28. februar 2016

GrønStjerne

Det ville jeg ikke kunne. Man skal jo have fjernet kateder, allerede der går der noget tid. For mig har det være nødvendigt/meget rart at have en seng der kunne køre op og ned når jeg skulle op, bare lige det første døgn. 

Efter mit første ks tog jeg hjem efter 24 timer, og ville absolut ikke have gjort det før. Her anden gang blev jeg to døgn, og det var rigtig godt i forhold til den store, at jeg lige havde den tid hvor jeg havde mest ondt væk fra hende.. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har fået kejsersnit før, fik jeg for knap 4 år siden. Den gang havde jeg ingen problemer med sår eller noget som helst andet.. Jo, jeg blev meget dårlig inde på operationsstuen, fordi at jeg åbenbart er en af dem, der ikke kan tåle den bedøvelse så godt.

Jeg har dog ikke andre muligheder end kejsersnit, så må den vej igen. 

Men da jeg kom fra opvågning havde jeg det faktisk rigtig godt, og var heller ikke plaget af de store smerter, og stoppede også hurtigt med smertestillende.

Sengen herhjemme er en elevationsseng, så ingen problemer med at komme op og ned 

Men.. Jeg er nemlig alene med min søn derfor jeg overvejer denne mulighed. Men har slet ikke snakket med sygehuset om det endnu..

Derfor ville jeg høre, om der var nogle der havde erfaring med det.

Anmeld Citér

28. februar 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Jeg har fået kejsersnit før, fik jeg for knap 4 år siden. Den gang havde jeg ingen problemer med sår eller noget som helst andet.. Jo, jeg blev meget dårlig inde på operationsstuen, fordi at jeg åbenbart er en af dem, der ikke kan tåle den bedøvelse så godt.

Jeg har dog ikke andre muligheder end kejsersnit, så må den vej igen. 

Men da jeg kom fra opvågning havde jeg det faktisk rigtig godt, og var heller ikke plaget af de store smerter, og stoppede også hurtigt med smertestillende.

Sengen herhjemme er en elevationsseng, så ingen problemer med at komme op og ned 

Men.. Jeg er nemlig alene med min søn derfor jeg overvejer denne mulighed. Men har slet ikke snakket med sygehuset om det endnu..

Derfor ville jeg høre, om der var nogle der havde erfaring med det.

Hvis du er alene og helst vil hjem med det samme/samme dag, er jeg ret sikker på at sygehuset vil råde dig til at have en hos dig den første dag, måske flere. Som udgangspunkt skal man gerne have nogen ved sig, det første døgn efter en operation, altså hvis man har været i fuld bedøvelse, men det vil jeg også mene man skal overveje, ved ambulant kejsersnit. 

Jeg antager at din søn må være omkring 4 år? Er det realistisk at være alene med ham + en lille og dig selv efter en fødsel ved kejsersnit? Jeg tænker i forhold til alt praktisk og også i forhold til operation? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.