Familie på fødegangen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
12 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2016

Anonym trådstarter

Hejsa piger. Da jeg har termin om 5 uger og en stor begejstret familie som venter spændte vil jeg høre hvornår i fik gæster efter fødslen? Må familiemedlemmer opholde sig på fødegangen ( dog ikke inde på stuen) under fødslen og komme ind på stuen efter fødslen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2016

bvk

Jeg har oplevet en andens familie på fødegangen, og jeg er ikke tilhænger af konceptet..

Jeg gik rundt på fødegangen som fødende med vedrop, mærkelig skjorte, kæmpe bind,  havde vanvittigt ondt mv. På gangen stod en lykkelig familie på 8 og ventede på at møde deres nye familiemedlem. 

Jeg husker det som meget ubehageligt at skulle passere flokken både pga drop, skjorte, kæmpe bind mv..

Anmeld Citér

27. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hejsa piger. Da jeg har termin om 5 uger og en stor begejstret familie som venter spændte vil jeg høre hvornår i fik gæster efter fødslen? Må familiemedlemmer opholde sig på fødegangen ( dog ikke inde på stuen) under fødslen og komme ind på stuen efter fødslen?

Ved ikke hvordan reglerne er på andre hospitaler. Men på Herlev må man ikk opholde sig på fødegangen. Men man kan opholde sig på gangen lige uden for. 

fik gæster dagen efter jeg havde født men kun maks 30 min af gangen da jeg ikk orkede mere. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er forskelligt fra hospital til hospital. 

På Herlev må man ikke. Afdelingen er simpelthen lukket af, så man ikke kan stå på selve gangen. 

Man kan dog opholde sig på den anden side af indgangen til "fødegangen".

Og det er helt fint! Kan ikke se hvad familie skulle lave ud på selve fødegangen.. Man kan trods alt høre en del om hvad der foregår på de forskellige fødestuer, og se når fødende kvinder skal ind og ud af stuerne. 

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

bvk skriver:

Jeg har oplevet en andens familie på fødegangen, og jeg er ikke tilhænger af konceptet..

Jeg gik rundt på fødegangen som fødende med vedrop, mærkelig skjorte, kæmpe bind,  havde vanvittigt ondt mv. På gangen stod en lykkelig familie på 8 og ventede på at møde deres nye familiemedlem. 

Jeg husker det som meget ubehageligt at skulle passere flokken både pga drop, skjorte, kæmpe bind mv..

Det kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg vil egentlig også helst undgå at de opholder sig på fødegangen. Specielt fordi man jo ikke ved hvor længe fødslen vil vare. Derfor ville jeg høre om der evt. Er retningslinjer omkring ophold på fødegangen, så jeg kan dække mig ind under det.

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Ved ikke hvordan reglerne er på andre hospitaler. Men på Herlev må man ikk opholde sig på fødegangen. Men man kan opholde sig på gangen lige uden for. 

fik gæster dagen efter jeg havde født men kun maks 30 min af gangen da jeg ikk orkede mere. 

Det lyder fornuftigt at man kan opholde sig tæt på, dog uden at være på selve fødegangen

Anmeld Citér

27. februar 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det er forskelligt fra hospital til hospital. 

På Herlev må man ikke. Afdelingen er simpelthen lukket af, så man ikke kan stå på selve gangen. 

Man kan dog opholde sig på den anden side af indgangen til "fødegangen".

Og det er helt fint! Kan ikke se hvad familie skulle lave ud på selve fødegangen.. Man kan trods alt høre en del om hvad der foregår på de forskellige fødestuer, og se når fødende kvinder skal ind og ud af stuerne. 

Det lyder som en god løsning. Håber det er det samme i aalborg 

Anmeld Citér

27. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Det kan jeg godt sætte mig ind i. Jeg vil egentlig også helst undgå at de opholder sig på fødegangen. Specielt fordi man jo ikke ved hvor længe fødslen vil vare. Derfor ville jeg høre om der evt. Er retningslinjer omkring ophold på fødegangen, så jeg kan dække mig ind under det.

Du siger bare til JM, at du ikke ønsker familie på fødegangen. Så bliver det præcis som du ønsker 

Men hvorfor ikke bare først give familien besked når fødslen har fundet sted? Så er du ude over det problem, hvis du ikke kan lide at sige fra. Selvom det er en god anledning at starte på det 

Anmeld Citér

27. februar 2016

bvk

Anonym skriver:

Det lyder som en god løsning. Håber det er det samme i aalborg 

Jeg fødte i Aalborg, så der må man vist godt..

Anmeld Citér

27. februar 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Jeg havde også en MEGET begejstret familie som stod på hinandens tæer efter at komme ind når jeg havde født. Derfor sagde vi det først da fødslen var vel overstået. Det var MIN fødsel og vores første barn og vi skulle lige se hinanden an og han skulle lige ligge lidt ved mit bryst og have lidt tøj på efterfølgende. Den lille bliver også bombarderet med lyde, indtryk og temperaturskift det øjeblik den bliver født, så mit råd vil nok være at begrænse eller udskyde besøg, indtil der er faldet ro på.

Mvh. Moi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.