Hvornår fortælle om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er i øjeblikket jobsøgende og gravid. Jeg søger elevpladser indenfor kontor. Jeg har været så heldig at blive kaldt til samtale på onsdag på en elevplads, jeg rigtig gerne vil have. Problemet er bare at start dagen for ansættelsen er dagen før jeg ville skulle gå på barsel. Jeg er kun 10+0 i dag og har ikke set baby endnu. Jeg er i tvivl om jeg skal fortælle til samtalen at jeg er gravid eller om jeg skal vente??

Jeg har det bedst med at sige det til samtalen, så jeg ikke holder nogen for nar, men samtidig er jeg også nervøs for, at jeg siger det og der så går noget galt, så jeg ikke er gravid mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Loa

Jeg ville godt nok blive sygt skuffet hvis jeg ansatte én som skulle på barsel med det samme de startede. Det tror jeg vitterligt de færreste ville synes om. Det var noget andet hvis du havde nået at være lidt i elevpladsen inden..

Anmeld Citér

26. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Men.. Undskyld.. Måske forstår jeg ikke.

Men er det ikke lidt at spilde virksomhedens tid ved at takke ja til en samtale, og ikke allerede sige ved telefonsamtalen, at du er gravid og forventer at skulle på barsel fra X.X dato. 

Jeg forstår godt det er bøvlet, når du ikke er længere henne, men stadig.

Så skulle det da være for at de har en elevplads med en senere startdato? Nærmest 1,5 år ude i fremtiden? 

Anmeld Citér

26. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Loa skriver:

Jeg ville godt nok blive sygt skuffet hvis jeg ansatte én som skulle på barsel med det samme de startede. Det tror jeg vitterligt de færreste ville synes om. Det var noget andet hvis du havde nået at være lidt i elevpladsen inden..

Helt enig.

Denne elevplads er jo slet ikke aktuel, hvis alt går som det forventes ifm. Graviditeten.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Moar2011

Lige i dit tilfælde, tror jeg at jeg ville sige det i telefonen og ikke andet til samtalen .. Især når du er gravid inden samtalen 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Kofoed.

Jeg er desværre ikke helt inde i de regler, men mener du skal være over 12+0, før du skal fortælle i en jobsamtale situation og så hedder det 3 måneder før termin, hvis du har et job. Tænker det skal tjekkes.

Jeg ved faktisk ikke om jeg ville nævne det til jobsamtalen, for du har jo ikke set om alt er vel endnu.. Dog forstår jeg udmærket hvis min chef ville blive sur over, at jeg ikke sagde noget til jobsamtalen.

Anmeld Citér

28. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg er i øjeblikket jobsøgende og gravid. Jeg søger elevpladser indenfor kontor. Jeg har været så heldig at blive kaldt til samtale på onsdag på en elevplads, jeg rigtig gerne vil have. Problemet er bare at start dagen for ansættelsen er dagen før jeg ville skulle gå på barsel. Jeg er kun 10+0 i dag og har ikke set baby endnu. Jeg er i tvivl om jeg skal fortælle til samtalen at jeg er gravid eller om jeg skal vente??

Jeg har det bedst med at sige det til samtalen, så jeg ikke holder nogen for nar, men samtidig er jeg også nervøs for, at jeg siger det og der så går noget galt, så jeg ikke er gravid mere.

Nu er det godt nok en anden uddannelse, men min kusine er også gravid, og hun gik på barsel da de andre skulle i praktik, selvom det var 14 dage-3 uger tidligere end man normalt går på barsel i hendes fag...

Anmeld Citér

2. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg har netop været til samtale i dag. Jeg valgte at ringe hen til dem dagen før og fortælle at jeg var gravid og hvornår jeg havde termin. Det var intet problem, de ville stadigvæk meget gerne se mig til samtalen, for hvis jeg var den rigtige var det intet problem at jeg var gravid, så det var rigtig positivt.

Anmeld Citér

2. marts 2016

CBbaby

Ih tillykke! Ja så er det et godt sted, du får plads! Det er da helt sikkert ����

by the Way. Man har ikke oplysningpligt i forhold til graviditet og job eller i en jobsamtale før 3 måneder før forventet termin. :-) så kan man altid tage de etiskeovervejelser bagefter  

De 12 uger er bare der mange selv oplyser det  

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym

Jeg troede man i jobsøgnings regi aldrig havde pligt til at oplyse om graviditet. Er man i arbejde er det 3 mdr. før,  så de kan nå at finde en vikar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.