Svært ved at trække vejret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.950 visninger
9 svar
0 synes godt om
24. september 2009

LineD

Hej de damer!
Jeg er idag 30+2 og synes virkelig det begynder at være anstrengende, ja til tider svært at trække vejret!
Har i andre det også sådan/Har haft det sådan?

Det er somom man kun kan trække vejret overfladisk, og jeg synes derfor jeg konstant er meget meget træt og utrolig svimmel.

Jeg har astma i forvejen, og fik også disse episoder før graviditeten, men her var det jo så pga min astma...

Vil bare lige høre om det er helt normalt, og om i andre også oplever det?
Er der nogle råd til hvordan man får trukket vejret ordentligt igennem, har prøvet at sidde og lave dyyybe vejrtrækninger men det er ret belastende at trække vejret sådan...

Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

LineD

Slet ingen der har det på samme måde? Eller har nogle gode råd?

Anmeld

24. september 2009

EliasMinDejligeSøn<3

LineD skriver:

Hej de damer!
Jeg er idag 30+2 og synes virkelig det begynder at være anstrengende, ja til tider svært at trække vejret!

Det er somom man kun kan trække vejret overfladisk, og jeg synes derfor jeg konstant er meget meget træt og utrolig svimmel.

Jeg har astma i forvejen, og fik også disse episoder før graviditeten, men her var det jo så pga min astma...

Er der nogle råd til hvordan man får trukket vejret ordentligt igennem, har prøvet at sidde og lave dyyybe vejrtrækninger men det er ret belastende at trække vejret sådan...

Gode råd?

sådan har jeg det også skide ubehanligt!

Anmeld

24. september 2009

Mathilde

Sådan havde jeg det også og det er ret ubehageligt! Jeg kan trøste dig med at det bliver bedre når/hvis maven synker, altså når barnet ligger sig dybere ned i bækkenet
Jeg stod op hvis jeg rigtig skulle trække vejret helt igennem og lænede mig lidt bagover (svejede i ryggen). Måske virker det også for dig

Knus Mathilde

Anmeld

24. september 2009

Lærke90

du er ikke alene
jeg bøvler også en lille smule med det. Fik et grimt anfald igår hos min jordemor og hun sagde det var normalt, fordi barnet fyldte så meget.

Der er ikke andet at gøre end at slappe af og få trukket vejret godt igennem. Men træls og frustrerende er det skam !!

Knus
Lærke 28+4

Anmeld

24. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LineD skriver:

Hej de damer!

Gode råd?

Jeg blev sygemeldt med Idun da jeg var 31+0 eller noget i den stil... Fordi jeg netop ikke kunne trække vejret. Min overkrop er ikke så lang (har smukke lang ben i stedet hehe). Så Idun lå meget højt. Jeg havde det bedst, hvis jeg havde mulighed for at ligge mig ned på siden og trække vejret, hvis jeg blev svimmel.

Heldigvis ændrede det sig, da maven 'faldt ned', jeg kan bare ikke huske, hvilken uge den gjorde det Men det var ikke om så forfærdelig længe

Anmeld

24. september 2009

Halbschön

LineD skriver:

Hej de damer!

Gode råd?

Ork ja, sådan har jeg også selv haft det.. Så modbydeligt, når man ikke kan få vejret ordentligt.. Men det er jo fordi at livmoderen ligger og presser på lungerne....

Mit bedste råd er at finde nogle gode stillinger, hvor du har nemmest ved at få vejret, og så ellers bare træk vejret godt ind med næsen og pust ud med munden... Det har jeg hvert fald haft god gavn af..

Og GUD hvor er det skønt at maven nu er sunket, så jeg igen kan trække vejret frit - og knapt så meget halsbrand

Held og lykke med det hele

- Renée, 38+6 - og meget tæt på termin!

Anmeld

24. september 2009

mor-til-vanessa

LineD skriver:

Slet ingen der har det på samme måde? Eller har nogle gode råd?

jeg har også haft svært ved at trække vejret nogen gange. synes også der bliver trykket en del derinde og især på ribbennene.
men har desværre ikk nogen gode råd

Anmeld

24. september 2009

H+S Skjolgborg.

Skulle lige til af skrive et indlæg om det m så dit..
Har haft det sådan i nogle dage nu især i går og i dag.

Jeg har det sådan somom det presser i mellemgulve og op og ind.Taber pusten også når det er + dte er næsten heletidne nu.
Jeg tro også det er pga babyen flyder godt nu hved ridden.
Jeg føler det somom der er en der presse på eller jeg er prop mæt og det bare trykker....
Min piller mod maveså tager så pyha dne værste smerte + halsbranden er næsten væk rart..
Mvh Henriette 27+2

Anmeld

24. september 2009

Skouboe

Jeg havde det fra uge 28 og frem eller deromkring, og for mig var der desværre ikke nogen bedring da hun satte sig fast - men tag det roligt, og find nogle stillinger hvor det er lidt nemmere at trække vejret... og tænk på at det ikke er så længe endnu )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.