Herlev vs. Hvidovre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.814 visninger
19 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer.

I disse sparetider hvor ledende jordemødre råber 'vagt i gevær' idet de mangler flere hænder på de Københavnske hospitaler. Er jeg blevet i tvivl ang. mit eget valg af hospital til den forestående fødsel i juli/august.

Derfor søger jeg jeres erfaringer med de to fødegange på hospitalerne Herlev og Hvidovre;

- Har du haft en god/dårlig oplevelse?

- Hvorfor kan du (ikke) anbefale den pågældende fødegang?

- Hvad var godt/dårligt? Hvordan oplevede du fagligheden hos og omsorgen fra sygeplejerskerne/jordemødrene/lægerne?

- Var der tid til dig/jer?

- Hvor langt tilbage ligger din erfaring med den pågældende fødegang?

- Fik du den fornødne hjælp til amning?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Mom2Two

Jeg HADER Herlev... Aldrig i mit liv om jeg sætter mine ben der igen!!!! 

De havde ikk tid, de var overlegne, bedrevidende, arrogante, kolde og helt meget kontrollerende med hvad jeg gjorde, hvad med min kæreste gjorde, hvad min mor gjorde - men samtidigt lod de mig lægge pg vente i timer på a få min for tildigt fødte søn a se - det endte med a jeg faktisk selv rejste mig og gik ned på neo afd, med et akut kejsersnit... Kejsersnittet sprang så også op - men jeg så min søn .. Anden gang kom jeg på Hvidovre - igen med en for tidligt født, denne gang også akut kl 3 om natten - jeg fik først min oplader (kontakt med faren + familie) kl 6 om morgenen!! IGEN måtte jeg lægge og flippe ud for a de hørte på mig .. De rykkede os kl 1 om natten, min søn var den mindste og mest ustabile (1100 g) på afdelingen - vi blev rykket til Roskilde ... Roskilde elsker jeg dog hahah 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Mom2Two skriver:

Jeg HADER Herlev... Aldrig i mit liv om jeg sætter mine ben der igen!!!! 

De havde ikk tid, de var overlegne, bedrevidende, arrogante, kolde og helt meget kontrollerende med hvad jeg gjorde, hvad med min kæreste gjorde, hvad min mor gjorde - men samtidigt lod de mig lægge pg vente i timer på a få min for tildigt fødte søn a se - det endte med a jeg faktisk selv rejste mig og gik ned på neo afd, med et akut kejsersnit... Kejsersnittet sprang så også op - men jeg så min søn .. Anden gang kom jeg på Hvidovre - igen med en for tidligt født, denne gang også akut kl 3 om natten - jeg fik først min oplader (kontakt med faren + familie) kl 6 om morgenen!! IGEN måtte jeg lægge og flippe ud for a de hørte på mig .. De rykkede os kl 1 om natten, min søn var den mindste og mest ustabile (1100 g) på afdelingen - vi blev rykket til Roskilde ... Roskilde elsker jeg dog hahah 

Tak for dit svar, lyder dog som om at det er pest eller kolera ud fra dine oplevelser. Men skønt at du fik en god behandling på Roskilde. 

Bliver virkelig nervøs for ud fra din beretning om de københavnske fødegange bare generelt har alt alt for travlt til den enkelte.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Chellie

Jeg kan ikke bidrage med nogen "ægte" erfaringer, da jeg ikke har født endnu. Men da baby er lavet på Hvidovre, og jeg nu er tilknyttet Roskilde, vil jeg alligevel byde ind, og sige at jeg har et klart indtryk af, at der generelt er bedre tid til folk på Roskilde. Altså, væk fra reg. Hovedstaden. Ikke opmuntrende, men jeg er i hvert fald glad for mit valg indtil videre.

Anmeld Citér

26. februar 2016

GrønStjerne

Der er så stor tilgang af fødende nu, at man på ingen måde kan vælge sit fødested. Der er teknisk set "frit sygehusvalg", men det er der ikke i realiteten.

Man bliver visiteret til et sted, og på et tidspunkt var der så mange at nogle fra København blev sendt til Hillerød for at føde.

Jeg vil råde dig til at finde ud af hvor du kommer til at høre til, og så finde de gode historier om det sted. Begge de to (Herlev Hvidovre), er jo store fødeafdelinger hvor der kan være travlt, men det er også der de har kompetencen samlet. Jeg ville være glad for at skulle føde begge steder, men ville nok foretrække Herlev (fordi de er gode til at undgå bristninger der).

Anmeld Citér

26. februar 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Tak for dit svar, lyder dog som om at det er pest eller kolera ud fra dine oplevelser. Men skønt at du fik en god behandling på Roskilde. 

Bliver virkelig nervøs for ud fra din beretning om de københavnske fødegange bare generelt har alt alt for travlt til den enkelte.

Der er ikk tid til nogle.. Oplevede a de faktisk havde tid til a tale med mig på Roskilde ... 

Anmeld Citér

26. februar 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg fødte begge mine børn i hbidovre. Første fødsel var fantastisk. De var søde og omsorgsfulde. Amning kom ikke ordentligt i gang så vi blev der i en uge. 

Anden fødsel blev jeg nærmest smidt hjem kort tid efter fødsel - men med få hænder, er det vel også fair nok. Det er jo anden gang og jeg vidste hvad jeg skulle mht. amning osv. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

snuskesmor

Fødte på Hvidovre og følte mig meget godt passet på. Havde en langtrukken fødsel og blev derefter liggende længe på fødestuen pga blødning, derefter barselsgangen. De havde travlt, og der var ingen mad til min mand, men sikkerheden var aldrig et problem, følte jeg - og de var meget hjælpsomme mht amning. Jeg føder gerne der igen.

Anmeld Citér

26. februar 2016

Monski

Anonym skriver:

Hej med jer.

I disse sparetider hvor ledende jordemødre råber 'vagt i gevær' idet de mangler flere hænder på de Københavnske hospitaler. Er jeg blevet i tvivl ang. mit eget valg af hospital til den forestående fødsel i juli/august.

Derfor søger jeg jeres erfaringer med de to fødegange på hospitalerne Herlev og Hvidovre;

- Har du haft en god/dårlig oplevelse?

- Hvorfor kan du (ikke) anbefale den pågældende fødegang?

- Hvad var godt/dårligt? Hvordan oplevede du fagligheden hos og omsorgen fra sygeplejerskerne/jordemødrene/lægerne?

- Var der tid til dig/jer?

- Hvor langt tilbage ligger din erfaring med den pågældende fødegang?

- Fik du den fornødne hjælp til amning?

På forhånd tak

Jeg har født på Herlev to gange og har været virkelig glad for det! Anden gang var jeg på fødemodtagelsen én gang om ugen, de sidste to måneder, da mine tal blev ved med at være dårlige og jeg oplevede altid at de var enormt søde og forstående. 

Og til mine fødsler har jeg været så heldige at have to fuldstændig fantastiske jordmødre som virkelig forstod at læse mine behov. Har en bekendt der også fødte på Herlev og hun fik en jordmoder hvor kemien var rigtig dårlig, der spurgte jordemoderen selv om hun ønskede en anden og det fik hun jeg er faktisk virkelig ked af at jeg ikke hører til Herlev mere. 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Tiggi

Jeg fødte på Hvidovre i 2015, og synes at de var rigtig søde. 

De havde meget travlt og måtte indkalde en ekstra jordmoder til mig, som ikke havde taget sig af fødsler i mange år, men nu kun havde jordmoderkonsultationer, så f.eks. kunne hun ikke gennemskue hvordan man tændte lyset på fødestuen, men hun vidste jo stadig alt som havde med selve fødslen at gøre

Alt i alt havde jeg et rigtig godt forløb med mange smerter og blev derfor indlagt på fødegangen kun 2 cm åben, da den morfin de gav mig ingen effekt havde, så endte med at ligge på fødegangen i ca. 10 timer før fødslen. 

Jeg ville klart føde i hvidovre igen, og synes i løbet af gravidliteten at de også var gode til at følge op på en når der var bekymringer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.