Mentruationsagtige kramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Ditte Kaas

Hejsa,
Jeg er .. lige blevet gravid (aner faktisk ikke hvor langt, men vist uge 4, hvis jeg har regnet rigtigt).
Jeg har kvalme og ømme bryster, hvilket jo er fint, det betyder bare jeg er gravid. Men ind imellem kommer der nogle ret heftige mentruationsagtige smerter, og tit gør det bare lidt små ondt på den der nærmest menstruationsagtige måde.
Er det normalt? Eller er der noget galt? Kan man gøre noget ved det?
Jeg bliver hylet helt ud af den, når det sker, jeg håber virkeligt det hele er som det skal være.

Hilsen
Ditte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Umiddelbart lyder det som noget der er prøvet før Det hele skal rykke rundt og sådan og det begynder allerede nu...

Så jeg tror alt er i orden

Anmeld

24. september 2009

Nybagt mor

Hej - og tillykke med graviditeten

Jeg havde også selv i starten lidt menustrationsagtige smerter - dog ikke ligefrem kramper.
Så hvis du ikke bløder, så er jeg sikker på at alt er ok, men ja - man bliver lige lidt forskrækket. Specielt når det er første gang, og man ikke aner hvordan det er at være gravid

Knus fra Christine, uge 35+4

Anmeld

24. september 2009

Ditte Kaas

Ok, så trækker jeg vejret igen! Tak for råd! Jeg glæder mig alligevel til at blive scannet, bare lige for at få tjekket om der er noget derinde eller ej.
Det med kramper har jeg aldrig hørt man kunne få..  

Anmeld

24. september 2009

BabyTosset

Jeg havde også menstruationsagtige smerter i starten af min graviditet, og det gjorde mig også skide nervøs, fordi jeg lige havde fundet ud af, jeg var gravid! Så hver gang det nev eller stak i den region, så blev jeg bange for at miste barnet. At noget var galt! Men alt var jo fint, og det jeg oplevede var ligamentssmerter, som er helt ufarligt og normalt, så mon ikke det er det samme, som også sker for dig nu  Uanset hvad, så kan jeg dog godt forstå din bekymring - Som førstegangsgravid (gætter jeg på du er?) så er alt nyt, og det er svært at vide, hvad der er normalt  Men så er det godt, at det her skønne forum findes, så man kan udveksle råd og erfaringer

Knus Pia 15+4

Anmeld

24. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej og tillykke med graviditeten

Vil tro, at det er ligamentsmerter, du oplever - du kan læse mere i vores informationssektion her

Jeg havde det i hver af mine graviditeter, og de kom meget tidligt i graviditeten og løbende gennem hele graviditeten.

Men første gang var jeg meget nervøs og var sikker på, at jeg var ved at abortere.

Held og lykke med graviditeten

Mvh
Karoline

Anmeld

24. september 2009

Hava

Hej Ditte
Jeg er 5+6 og har både følelsen af menses-smerter og ligamentsmerter i siderne. Jeg læste mig frem til at de mensesagtige smerter kan være, fordi der kommer øget blodgennemstrømning til din livmoder, der skal til at vokse og ændre sig, og det føles tit som menses.
Ligementsmerterne er ledbånd omking livmoderen, der giver sig.

Det lyder ihvertfald som om det er ok.

kh.
Hava

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.