Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2016

Ayasmor

Anonym skriver:

Tror som du siger det handler om preotering.  

Med hvad med tøj, ferie så som sommerhus, forlystelsers parker osv? Ka i stadig det? 

Hvis det okey, hvorfor får du ingen indtægt?  

Hva har i af faste udgifter?

Kontanthjælpen er jo ikke ment som en indtægt man kan "leve" på i længere tid. Derfor synes jeg faktisk heller ikke, at luksus ting som ferie, forlystelsesparker mm. bør kunne dækkes af kontanthjælpen. Jeg har fuld forståelse for, at man også er nødt til at have en vis indtægt for at kunne forsørge sine børn og give tørt tøj på kroppen og mad på bordet. Men igen, så handler det i sidste ende om prioriteringer, som du selv er inde på. Ferie mm. Bør ikke være en del af den prioritering. Der findes et hav af gratis muligheder for oplevelser for børnene, ikke alt behøver koste spidsen af en jetjager  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Kontanthjælpen er jo ikke ment som en indtægt man kan "leve" på i længere tid. Derfor synes jeg faktisk heller ikke, at luksus ting som ferie, forlystelsesparker mm. bør kunne dækkes af kontanthjælpen. Jeg har fuld forståelse for, at man også er nødt til at have en vis indtægt for at kunne forsørge sine børn og give tørt tøj på kroppen og mad på bordet. Men igen, så handler det i sidste ende om prioriteringer, som du selv er inde på. Ferie mm. Bør ikke være en del af den prioritering. Der findes et hav af gratis muligheder for oplevelser for børnene, ikke alt behøver koste spidsen af en jetjager  

Det handler da ligeså meget om preotering!  

Jeg spurgte for at få et indblik i hvordan hun håndteret de ting, for at få nogen fif.. 

Sidder du selv eller prøvet at sidde stramt i det? 

OG det forventer jeg bestemt heller ikke, der var da ikke noget jeg hellere vil, end at slippe for at sidde i det systemet!!! 

Jeg er bare chokeret over hvordan man står stillet som samlevende og man ikke er fyldt 30 .. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Ayasmor

Det handler da ligeså meget om preotering!  

Jeg spurgte for at få et indblik i hvordan hun håndteret de ting, for at få nogen fif.. 

Sidder du selv eller prøvet at sidde stramt i det? 

OG det forventer jeg bestemt heller ikke, der var da ikke noget jeg hellere vil, end at slippe for at sidde i det systemet!!! 

Jeg er bare chokeret over hvordan man står stillet som samlevende og man ikke er fyldt 30 .. 

Ift til, at det handler om prioritering, er vi helt enige. Jeg er klar over, at der ikke er råd til alting, på kontanthjælp, og det derfor er nødvendigt at eleminere nogle udgifter min holdning er derfor også, at ferie i Eks. Sommerhus og forlystelsesparker ikke bør være en prioritering. Der er mange andre måder at holde ferie på, til langt billigere penge.

Til dit spørgsmål, om jeg har prøvet at sidde stramt i det? Det kan du tro jeg har, så jeg ved også godt hvor frustrerende det er, når man føler sig magtesløs over, at pengene ikke slår til.

Anmeld Citér

11. marts 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Tror som du siger det handler om preotering.  

Med hvad med tøj, ferie så som sommerhus, forlystelsers parker osv? Ka i stadig det? 

Hvis det okey, hvorfor får du ingen indtægt?  

Hva har i af faste udgifter?

Jeg løb tør for SU  

Kan lige sende en udsnit af budget når jeg kommer hjem

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Ift til, at det handler om prioritering, er vi helt enige. Jeg er klar over, at der ikke er råd til alting, på kontanthjælp, og det derfor er nødvendigt at eleminere nogle udgifter min holdning er derfor også, at ferie i Eks. Sommerhus og forlystelsesparker ikke bør være en prioritering. Der er mange andre måder at holde ferie på, til langt billigere penge.

Til dit spørgsmål, om jeg har prøvet at sidde stramt i det? Det kan du tro jeg har, så jeg ved også godt hvor frustrerende det er, når man føler sig magtesløs over, at pengene ikke slår til.

Selvfølgelig, er enige  

ja det kan godt være frusterende, men ofte kommer man helskindet ud på den anden side  

søger bare gode råd og ideer, og ikke så meget om hvordan folk vælger at preotere - men tak  

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg løb tør for SU  

Kan lige sende en udsnit af budget når jeg kommer hjem

Mange tak  

det var darigrkf øv og frusterende ..

Anmeld Citér

11. marts 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Mange tak  

det var darigrkf øv og frusterende ..

Får ikke lige smidt budget ind nu, da jeg er for træt, men mht indtægt er det delvis min egen skyld og delvist at jeg har udviklet en kronisk sygdom så kan jo ikke rigtig være sur på nogen . Kunne ha' droppet ud af min uddannelse og fået sygedagpenge, men havde jo brugt 5 år på at nå så langt, så ville jeg ikke bare smide ud af vinduet. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Nej det ka jeg godt forstå at du ikke vil, ville jeg heller ikke hvis det var mig  

det bare iorden, håber du får tid og lyst en anden dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.