Kunne en flaske hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
6 svar
5 synes godt om
24. februar 2016

Anonym trådstarter

Synes tit man hører den der "men så gav jeg ham/hende en flaske og fik det gladeste barn" og nu begynder jeg at overveje det.

har fået en lille dreng for to mdr siden, han er skøn og dejlig og verdens sødeste unge <3 jeg har bare lidt et dilemma, han spiser om dagen ca hver time, og sover kun en halv time ad gangen ca, han har svært ved at komme over i den dybe søvn. Problemet er så at han er halv træt hele dagen, det er først omkring kl 16 han tager et par timer i streg, og om natten sover han rigtig fint. Synes det er så synd for ham at han ikke kan få hvilet ordentligt om dagen, jeg har prøvet ALT, alle råd til at få en længere lur, det har enkelte gange virket, men langt fra altid.

nu tænker jeg om man skulle prøve at give ham en flaske inden formiddagsluren, bare så han måske kan blive godt mæt og sove en god lur så han er klar til resten af dagen. Når han er veludhvilet er han den sødeste glade lille dreng. 

Mit problem er dog at jeg er lidt "bange" for flasken hvis man kan sige det sådan, jeg frygter at han vil droppe brystet helt, og vil så nødig opgive amningen helt endnu, også er jeg bange for om han kan få problemer med maven (synes jeg har fået af vide at mme er hårdere for maven end mm) 

måske jeg gå bare skal lave tingene være som de er, det er bare synd at se ham være så træt og ikke kunne få ordentligt ro, også er det heller ikke ligefrem lykken at amme dagen lang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Synes tit man hører den der "men så gav jeg ham/hende en flaske og fik det gladeste barn" og nu begynder jeg at overveje det.

har fået en lille dreng for to mdr siden, han er skøn og dejlig og verdens sødeste unge <3 jeg har bare lidt et dilemma, han spiser om dagen ca hver time, og sover kun en halv time ad gangen ca, han har svært ved at komme over i den dybe søvn. Problemet er så at han er halv træt hele dagen, det er først omkring kl 16 han tager et par timer i streg, og om natten sover han rigtig fint. Synes det er så synd for ham at han ikke kan få hvilet ordentligt om dagen, jeg har prøvet ALT, alle råd til at få en længere lur, det har enkelte gange virket, men langt fra altid.

nu tænker jeg om man skulle prøve at give ham en flaske inden formiddagsluren, bare så han måske kan blive godt mæt og sove en god lur så han er klar til resten af dagen. Når han er veludhvilet er han den sødeste glade lille dreng. 

Mit problem er dog at jeg er lidt "bange" for flasken hvis man kan sige det sådan, jeg frygter at han vil droppe brystet helt, og vil så nødig opgive amningen helt endnu, også er jeg bange for om han kan få problemer med maven (synes jeg har fået af vide at mme er hårdere for maven end mm) 

måske jeg gå bare skal lave tingene være som de er, det er bare synd at se ham være så træt og ikke kunne få ordentligt ro, også er det heller ikke ligefrem lykken at amme dagen lang

Så vidt jeg ved er der et appetitspring lige der omkring (er ikke sikker, min datter var flaskebarn, og det er længe siden hun var så lille ). Hvis det er appetitspringet så skal han have sat din produktion op, og der sker kun ved at amme, amme, amme. 

Min datter sov heller ikke super godt om dagen, i den alder (Tror hun fik ca 1 time af gangen), men som til gengæld rigtig godt om natten. Hun begyndte først tage lange lure da hun blev 4 mdr og jeg købte en voksipose. Fra dag 1 hun kom i den sov hun 3 timer af gangen 2 gange om dagen, indtil hun blev 6-7 mdr

Anmeld Citér

25. februar 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Så vidt jeg ved er der et appetitspring lige der omkring (er ikke sikker, min datter var flaskebarn, og det er længe siden hun var så lille ). Hvis det er appetitspringet så skal han have sat din produktion op, og der sker kun ved at amme, amme, amme. 

Min datter sov heller ikke super godt om dagen, i den alder (Tror hun fik ca 1 time af gangen), men som til gengæld rigtig godt om natten. Hun begyndte først tage lange lure da hun blev 4 mdr og jeg købte en voksipose. Fra dag 1 hun kom i den sov hun 3 timer af gangen 2 gange om dagen, indtil hun blev 6-7 mdr

Han har bare altid spist så ofte. Synes bare han hænger der hele tiden  

vi har voksi pose som jeg putter ham i, det gør ikke det store 

Anmeld Citér

25. februar 2016

GrønStjerne

For mig var flasken en løsning. Jeg kunne godt fortsætte med at amme men nu ved 6 måneder får hun stort set ikke et helt måltid ved mig mere.

men jeg synes du skal snakke med sundhedsplejerske og en ammerådgivning om det. Fortæl dem det hele, når du så har vejledning fra begge har du en bedre ide om hvad du kan gøre. Flaske kan helt sikkert være en god løsning, men jeg synes man har det bedre i maven når man har sundhedsplejersken med sig �� (Arlas baby and me er god ved maven by the way). 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Berta

Hej

Hvis han sover godt om natten som du skriver og ellers tager på som han skal vil jeg ikke anbefale at prøve flaske. Især ikke hvis du ønsker at bibeholde din amning. Der er ingen garanti for at ham sover bedre af det - men tilgengæld risiko for at din amning går i vasken - hurtigt eller langsomt. 

Jeg tænker at når han sover godt til nat så har du sandsynligvis tilstrækkelig mælk og derfor er det ikke sikkert det er sult der gør at han sover kort tid i løbet af dagen. Måske det bare er hans rytme. Den rytme kan flaskebørn også have (min søsters dreng som kun fik flaske havde præcis den rytme som du beskriver i samme alder).

Rytmen skal nok ændre sig til længere og bedre lure når han bliver ældre. 

/Berta 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Christine

Anonym skriver:

Jeg synes det lyder helt normalt for hans alder!

Jeg vil sige at det jeg oftest hører, er at flasken giver alvorlige maveproblemer og ødelægger amningen. Så min personlige mening er at der skal være en virkelig god grund som eksempelvis vægttab osv før flaske bør overvejes 

Ved godt det er hårdt, men det bliver nemmere!

Han kan også.være et sted i sin udvikling der gør at han er mere vågen, og har svært ved at falde til ro om dagen. Det er helt almindeligt. Måske kender du til tigerspring?

Anmeld Citér

25. februar 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det lyder helt normalt, og ja det er skide hårdt.

Jeg synes heller ikke det lyder som om han sover kort tid, fordi han er sulten, men mere at han ikke kan komme videre i søvnen. Det er noget han skal lære, og det kommer med tiden.

Jeg ville fortsætte med amningen, og så lægge mig med ham og sove den ene lur, så han kan få lidt bryst under luren og således holdes i søvnen længere. Du kan så også få noget søvn, eller i hvert fald ro til at ligge og læse en bog. I kan være hud mod hud, og han kan samtidig fyldes godt op med tryghed. Min datter sov klart længst lure sammen med mig i den alder:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.