Start på Læreruddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

989 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2016

OscarMor

Hej Allesammen! 

Jeg håber det er okay at jeg slår det her op  Jeg vil rigtig gerne starte på læreruddannelsen i Jelling til sommer, desværre har jeg ikke et gennemsnit på 7 fra min STX. 

Jeg ved at jeg skal søge in på kvote 2, som kræver en motivationsbeskrivelse, og i den forbindelse ville jeg hører om der er nogle venlige mennesker som evt. vil læse min igennem og give mig lidt respons?

Det betyder verden for mig at blive optaget til sommer, så den skal være så perfekt så mulig 

Jeg undskylder den lange motivationsbeskrivelse: 

Hej!
Jeg er 21-årig ung kvinde som på uddannelsesmessen ”Uddannelse Uden Grænser” i Herning i foråret 2016, snakkede med en studerende på læreruddannelsen, og tænkte: NU ER DET MIN TUR, JEG VIL OGSÅ VÆRE LÆRER!
Jeg har efter lang tid gået med en drøm om at blive lærer og tænker det skal være nu. Grunden til jeg søger ind på læreruddannelsen nu, og ikke tideligere er fordi det først er nu, jeg har indset, hvor meget det betyder for mig af lære fra mig, samt den enorm mængde energi og glæde det giver mig. 
Jeg opdagede min passion for at lære fra mig under mit fritidsjob som Ride instruktør hos PonyKlubben i Haderslev.
Jeg har igennem dette studiejob fået et stort kendskab til undervisning og hvad til vil sige at planlægge, en sjov og lærerig undervisning og gav børnene lyst til at lærer mere.
Glæden ved at se ”mit” hold udvikle sig ved hjælp af min hjælp og vejledning, var helt fantastisk. Jeg glædede mig til hver undervisning, da børnene og undervisningen gav mig en enorm mængde positiv energi og lysten til at gøre mit absolut bedste.    

Den følelse jeg havde efter hver undervisningstime, hvor jeg kunne mærke at børnene have haft det sjovt og at de havde lærte noget, og lyst til at lærer mere, er en af de ting som motiverer mig til at blive lærer.

En anden ting som motivere mig til være lærer er min gamle matematik lærer fra folkeskolen. Hun er en af de mennesker som har haft den største indvirkning på mit liv. Hun lærte mig ikke at give op, og gjorde alt hvad hun kunne for at hjælpe mig med de fag som jeg havde svært ved.
Hun er den person som har inspireret mig til at blive lærer. Hun er et eksempel på den lærer jeg gerne vil uddanne mig til, jeg vil gøre en forskel, og specielt for de børn som har brug for det. 

Til sidst vil jeg afslutte min motivationsbeskrivelse med et citat fra den anerkendte lærer, børnepsykolog og psykoterapeut Haim Ginott.

”Children are like wet cement, whatever falls on them makes an impression” – Haim Ginott

Tusinde tak for svar!!!  

 

 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2016

JVF

MiaNielsen skriver:

Hej Allesammen! 

Jeg håber det er okay at jeg slår det her op  Jeg vil rigtig gerne starte på læreruddannelsen i Jelling til sommer, desværre har jeg ikke et gennemsnit på 7 fra min STX. 

Jeg ved at jeg skal søge in på kvote 2, som kræver en motivationsbeskrivelse, og i den forbindelse ville jeg hører om der er nogle venlige mennesker som evt. vil læse min igennem og give mig lidt respons?

Det betyder verden for mig at blive optaget til sommer, så den skal være så perfekt så mulig 

Jeg undskylder den lange motivationsbeskrivelse: 

Hej!
Jeg er 21-årig ung kvinde som på uddannelsesmessen ”Uddannelse Uden Grænser” i Herning i foråret 2016, snakkede med en studerende på læreruddannelsen, og tænkte: NU ER DET MIN TUR, JEG VIL OGSÅ VÆRE LÆRER!
Jeg har efter lang tid gået med en drøm om at blive lærer og tænker det skal være nu. Grunden til jeg søger ind på læreruddannelsen nu, og ikke tideligere er fordi det først er nu, jeg har indset, hvor meget det betyder for mig af lære fra mig, samt den enorm mængde energi og glæde det giver mig. 
Jeg opdagede min passion for at lære fra mig under mit fritidsjob som Ride instruktør hos PonyKlubben i Haderslev.
Jeg har igennem dette studiejob fået et stort kendskab til undervisning og hvad til vil sige at planlægge, en sjov og lærerig undervisning og gav børnene lyst til at lærer mere.
Glæden ved at se ”mit” hold udvikle sig ved hjælp af min hjælp og vejledning, var helt fantastisk. Jeg glædede mig til hver undervisning, da børnene og undervisningen gav mig en enorm mængde positiv energi og lysten til at gøre mit absolut bedste.    

Den følelse jeg havde efter hver undervisningstime, hvor jeg kunne mærke at børnene have haft det sjovt og at de havde lærte noget, og lyst til at lærer mere, er en af de ting som motiverer mig til at blive lærer.

En anden ting som motivere mig til være lærer er min gamle matematik lærer fra folkeskolen. Hun er en af de mennesker som har haft den største indvirkning på mit liv. Hun lærte mig ikke at give op, og gjorde alt hvad hun kunne for at hjælpe mig med de fag som jeg havde svært ved.
Hun er den person som har inspireret mig til at blive lærer. Hun er et eksempel på den lærer jeg gerne vil uddanne mig til, jeg vil gøre en forskel, og specielt for de børn som har brug for det. 

Til sidst vil jeg afslutte min motivationsbeskrivelse med et citat fra den anerkendte lærer, børnepsykolog og psykoterapeut Haim Ginott.

”Children are like wet cement, whatever falls on them makes an impression” – Haim Ginott

Tusinde tak for svar!!!  

 

 



Jeg er på barsel pt. men mangler mit sidste år på lærerstudiet (godt nok i Haderslev) 

Jeg synes det lyder som en rigtig fin 'ansøgning' og du kommer fint omkring hvad der motiverer dig og hvordan du brænder for faget 

Jeg ville lige få en du kender, til at rette korrektur, da der er enkelte stavefejl. 

Men alt i alt - super fin 'ansøgning' 

Anmeld Citér

24. februar 2016

OscarMor

JVF skriver:



Jeg er på barsel pt. men mangler mit sidste år på lærerstudiet (godt nok i Haderslev) 

Jeg synes det lyder som en rigtig fin 'ansøgning' og du kommer fint omkring hvad der motiverer dig og hvordan du brænder for faget 

Jeg ville lige få en du kender, til at rette korrektur, da der er enkelte stavefejl. 

Men alt i alt - super fin 'ansøgning' 



Tusinde tak for svar  Jeg er godt klar over at der er stavefejl, jeg kom til at kopiere den version som der ikke er blevet læst korrektur på 

 

Men igen tusinde tak for svar!  Det glæder mig at du syntes det er en god ansøgning, da det betyder verden for at komme ind til sommer! 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym1985

Jeg synes din motivation skinner rigtig fint igennem. Man kan fint mærke at du super gerne vil studiet.

Mine bemærkninger:

1) for guds skyld få rettet grammatik og stavefejl i teksten. Det er nogle ting der er så lette at komme over som afsender, men til gengæld virkelig noget der springer i øjnene hos modtageren

2) Jeg ville personligt udelade den del hvor du benævner uddannelses messen og istedet tage afsæt i din praksis erfaring fra arbejde/privatliv/egen skolegang.

3) Hvilke læringsteorier/metoder har du brugt eller er du bekendt med i det arbejde du refererer til? Er der noget du har bemærket virker godt i praksis? F.eks. læringsstile, 'learning by doing', proksimale udviklingszoner, kognitiv indlæring, peer learning osv osv?

4) Indhent udtalelser fra tidligere/nuværende arbejdsgivere, de er guld værd

5) Hvis og såfremt du er klar over hvilken 'linje' du vil tage indenfor læreruddannelsen så nævn gerne det her mener jeg om du vil være udskoling/indskoling lærer, naturvidenskabelig, samfundsfaglig eller have fokus på sprogfagene, og du bedst ser dig selv som faglærer med maaaange forskellige klasser/elever eller som klasselærer med færre klasser/elever og tilgengæld den samme elever i flere fag. Om du vil arbejde med voksne, i udlandet osv osv. Argumenter for dit valg, begrund og sæt evt. i perspektiv til hvad du vil bruge profilen til om 4 år.  

 

På denne måde giver du en motivationsbeskrivelse der tager afsæt i din nuværende position og praksiserfaring, der er teoretisk gennemtænkt/begrundet ud fra din viden pt og som sætter dine ambitioner og motivation for uddannelsen i et bredere perspektiv hvor du visualiserer dig som lærer post uddannelsen lig med mindre sandsynlighed for frafald

Pøj pøj med det.

 

Anmeld Citér

24. februar 2016

OscarMor

Anonym1985 skriver:

Jeg synes din motivation skinner rigtig fint igennem. Man kan fint mærke at du super gerne vil studiet.

Mine bemærkninger:

1) for guds skyld få rettet grammatik og stavefejl i teksten. Det er nogle ting der er så lette at komme over som afsender, men til gengæld virkelig noget der springer i øjnene hos modtageren

2) Jeg ville personligt udelade den del hvor du benævner uddannelses messen og istedet tage afsæt i din praksis erfaring fra arbejde/privatliv/egen skolegang.

3) Hvilke læringsteorier/metoder har du brugt eller er du bekendt med i det arbejde du refererer til? Er der noget du har bemærket virker godt i praksis? F.eks. læringsstile, 'learning by doing', proksimale udviklingszoner, kognitiv indlæring, peer learning osv osv?

4) Indhent udtalelser fra tidligere/nuværende arbejdsgivere, de er guld værd

5) Hvis og såfremt du er klar over hvilken 'linje' du vil tage indenfor læreruddannelsen så nævn gerne det her mener jeg om du vil være udskoling/indskoling lærer, naturvidenskabelig, samfundsfaglig eller have fokus på sprogfagene, og du bedst ser dig selv som faglærer med maaaange forskellige klasser/elever eller som klasselærer med færre klasser/elever og tilgengæld den samme elever i flere fag. Om du vil arbejde med voksne, i udlandet osv osv. Argumenter for dit valg, begrund og sæt evt. i perspektiv til hvad du vil bruge profilen til om 4 år.  

 

På denne måde giver du en motivationsbeskrivelse der tager afsæt i din nuværende position og praksiserfaring, der er teoretisk gennemtænkt/begrundet ud fra din viden pt og som sætter dine ambitioner og motivation for uddannelsen i et bredere perspektiv hvor du visualiserer dig som lærer post uddannelsen lig med mindre sandsynlighed for frafald

Pøj pøj med det.

 



Tusinde tak for din konstruktive kritik! den er meget brugbar  

Jeg tager læsebrillerne på igen og forsøger at optimere! 

 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonymor

Jeg har ikke lige den helt store viden om, hvad de søger på læreruddannelsen. Men to ting som lige sprang mig i øjnene: Korrektur! Jeg tænker, at det ville være en klar negativ faktor i mine øjne, hvis en kommende lærer havde en hel del grammatiske fejl. Nu ved jeg ikke, om det er dansklærer, du vil være, men stadig. Der er jo også kommunikation til forældre osv.

Den anden ting er det citat du afslutter med: Det er et rigtig fint og sigende citat, men for mig virker det sådan lidt... "Jeg runder lige af med et flot citat for at lyde filosofisk" - Jeg mangler en fornemmelse af, hvorfor du lige bruger det citat. Hvorfor betyder det noget for dig? Hvorfor betyder det noget for dit kommende virke som lærer? Hvis du ikke forklarer, hvad du egentlig vil med de ord, så kunne du - i mine øjne - lige så godt lade være Hvis citatet skal ses i forhold til det du skriver ovenfor, så sæt ord på det.

Sidst, men ikke mindst, tænker jeg, at du måske kunne sætte en smule mere ord på det her med, at du ønsker at gøre en forskel. Grunden til jeg siger det er, at det vil vi jo alle. Alle os, der arbejder med mennesker. Det er sådan lidt "lala", det er noget de fleste siger. Det er jo en helt reel og rigtig fin tin, et super godt ønske! Men jeg tror, at hvis det skal have en vægt og betydning og ikke være "en del af bunken", så er du nødt til at forklare, hvad du mener med det. Måske et par ord om, hvorfor du føler, at netop  du er i stand til at gøre en forskel i et kommende virke som lærer.

Bare konstruktiv kritik! Held og lykke!

Anmeld Citér

24. februar 2016

OscarMor

Anonymor skriver:

Jeg har ikke lige den helt store viden om, hvad de søger på læreruddannelsen. Men to ting som lige sprang mig i øjnene: Korrektur! Jeg tænker, at det ville være en klar negativ faktor i mine øjne, hvis en kommende lærer havde en hel del grammatiske fejl. Nu ved jeg ikke, om det er dansklærer, du vil være, men stadig. Der er jo også kommunikation til forældre osv.

Den anden ting er det citat du afslutter med: Det er et rigtig fint og sigende citat, men for mig virker det sådan lidt... "Jeg runder lige af med et flot citat for at lyde filosofisk" - Jeg mangler en fornemmelse af, hvorfor du lige bruger det citat. Hvorfor betyder det noget for dig? Hvorfor betyder det noget for dit kommende virke som lærer? Hvis du ikke forklarer, hvad du egentlig vil med de ord, så kunne du - i mine øjne - lige så godt lade være Hvis citatet skal ses i forhold til det du skriver ovenfor, så sæt ord på det.

Sidst, men ikke mindst, tænker jeg, at du måske kunne sætte en smule mere ord på det her med, at du ønsker at gøre en forskel. Grunden til jeg siger det er, at det vil vi jo alle. Alle os, der arbejder med mennesker. Det er sådan lidt "lala", det er noget de fleste siger. Det er jo en helt reel og rigtig fin tin, et super godt ønske! Men jeg tror, at hvis det skal have en vægt og betydning og ikke være "en del af bunken", så er du nødt til at forklare, hvad du mener med det. Måske et par ord om, hvorfor du føler, at netop  du er i stand til at gøre en forskel i et kommende virke som lærer.

Bare konstruktiv kritik! Held og lykke!



Tusinde tak for respons!

Som sagt kom jeg til at kopiere den forkert tekst, som ikke er korrekturlæst (ups!)  

Anmeld Citér

24. februar 2016

OscarMor

Nu har jeg læst lidt på den respons jeg har fået, og jeg har redigeret i min motivations beskrivelse

Håber i måske lige hurtigt gider læse den igennem én gang til

Det skal lige siges at jeg ikke er en haj til kommaer, så hvis der er kommafejl, så vil jeg påskønne hvis i gider at nævne dem 

Beskrivelse:

Hej!
Jeg er 21-årig ung kvinde som opdagede min passion for at lære fra mig under mit fritidsjob som Ride lærer hos PonyKlubben i Haderslev. Jeg har igennem studiejobbet fået et stort kendskab til undervisning, og hvad til vil sige at planlægge en sjov og lærerig undervisning som giver børn lyst til at lære mere.
Jeg har gjort brug af, og erfaret, at læringsstilene ”learning by doing” og Peer learning har haft en god indvirkning på børnene, det gjorde det lettere for dem at forstå, og relatere, til de rettelser som jeg gav igennem undervisningstimen. Det viste sig at børnene bedre huskede rettelserne, og hvorfor de blev givet, da jeg gjorde brug af Peer learning og ”learning by doing”.
Glæden ved at se børnene udvikle sig, ved hjælp af min undervisning og vejledning, var helt fantastisk. Jeg glædede mig til hver undervisningstime, fordi børnene, og undervisningen, gav mig en enorm mængde positiv energi, samt lysten til at gøre mit absolut bedste. Den følelse jeg havde efter hver undervisningstime, hvor jeg fik en fornemmelse af, at børnene havde haft det sjovt, lært noget og fået lyst til at lærer mere, er en af de ting som motiverer mig, til at blive lærer.

En anden ting som motiverer mig til være lærer, er min gamle matematiklærer fra folkeskolen. Hun er en af de mennesker som har haft den største indvirkning på mit liv. Hun lærte mig ikke at give op, og gjorde alt hvad hun kunne for at hjælpe mig med de fag, jeg havde svært ved, og de problemstillinger jeg sad overfor.  
Hun er den person som har inspireret mig til at blive lærer, og er et eksempel på den lærer, jeg gerne vil uddanne mig til. Jeg vil gøre en forskel, og specielt for de unge som har brug for det. 
Jeg føler, jeg kan gøre en forskel fordi, jeg selv har oplevet et behov for støtte, og oplevet den forskel som en lærer kan gøre. Jeg føler det giver mig, en enorm indsigt i hvad jeg som lærer kan gøre for at hjælpe de unge, så de får en positiv oplevelse med indlæring, og større gå-på-mod i livet.  

Jeg har igennem mange overvejelser konkluderet, at jeg gerne vil være udskolingslærer, da jeg elsker udfordringer, og muligheden for at hjælpe unge godt videre. Da jeg har en stor interesse i Engelsk og
Matematik, det er derfor disse to, ud af de tre undervisningsfag, jeg ser mig selv undervise i.   
Jeg ser mig selv som en klasselærer med færre klasser, men til genglæd flere fag i samme klasse, da jeg føler det giver mig en større mulighed for at komme tæt på de unge, og virkelig give dem den hjælp, og støtte de har brug for.   

 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.