Eksperthjælp: Gravid efter stress og depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. februar 2016

Gitte Sander

Jeg er 40 år gammel. Jeg har 2 børn på 7 og 10 år med min ex-mand. Min nye kæreste er 9 år yngre end mig og har ingen børn. Han ønsker sig brændende et barn, og jeg vil gerne give ham et, men jeg er bange for mit helbred. Har de seneste 4-5 år døjet med stress og depression. Jeg er på antidepressiv medicin, og har trappet næsten ud, da jeg jo ved det kan være skadeligt for et foster. Jeg har jordens bedste og mest omsorgsfulde kæreste, som vil passe godt på mig, og tage det største slæb når barnet er født. Jeg håber på at du vil sige til mig, at det nok skal gå, og at andre i samme situation som mig har gjort det før. Kh Juli

Gittes svar

Kære Juli,

Det skal nok gå.

Andre i samme situation som dig har før gjort det, du gør.

:-)

Du har din nye kæreste, som forhåbentligt er støttende og god til at tage fra, plus at det er jo en dejlig bekræftelse af forholdet at få et barn sammen.

Hvad angår din sygdom og det med at du slipper den antidepressive medicin, så rådfør dig med lægen. Og hent al den støtte og hjælp du kan få hos omgivelserne undervejs, hvis du begynder at få nogle symptomer igen. Man kan forebygge meget ved at opsøge hjælp i tide og der er i mange tilfælde mange andre gode måder at håndtere symptomer på end lige nødvendigvis medicin. 

Ny kæreste og graviditet kan jo nærmest være medicin i sig selv. Det vigtigste er nok at du passer på ikke at blive stresset, hvilket kan aktivere en depression, så pas godt på dig selv - og hele den lille nye familie, og tag den med så meget ro som overhovedet mulighed.

Held og lykke med det hele!

Vh.

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.